Dålig bild på GoPro till Youtube

Permalänk
Medlem

Dålig bild på GoPro till Youtube

Jag får problem med bildkvaliteten på mina GoPro videos när jag skall föra över dem från GoPro Studio till skrivbordet eller youtube.

När jag väl öppnar videon i GoPro Studio är det kanonskarp bild. Men när jag sedan sparar ner den i 1080p/ 60fps alt. det rekommenderade "youtube-formatet" så blir videon väldigt dålig.

Se länk

Filmen är filmad i 1080p/ 60 fps samt sparad i samma format. Dock väldigt dålig bild.

Vad gör jag för fel?

Permalänk
Medlem

Man måste klicka i kugghjulet ner till höger, och sen välja "1080p HD"

Permalänk
Medlem

tbh.. välkommen till youtube.. alltid så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindell90:

Man måste klicka i kugghjulet ner till höger, och sen välja "1080p HD"

Det kvittar om jag har bockat i 1080p Hd, det är ändå lika dålig bild.

Skrivet av Shoppey:

tbh.. välkommen till youtube.. alltid så.

Ja, det kan jag ha överseende med. Men när jag spelar upp filmen i tex VLC så är den också dålig trots 1080/ 60 fps.

Permalänk
Medlem
Skrivet av to0b:

Det kvittar om jag har bockat i 1080p Hd, det är ändå lika dålig bild.

Ja, det kan jag ha överseende med. Men när jag spelar upp filmen i tex VLC så är den också dålig trots 1080/ 60 fps.

Du kan ju ta och läsa dina YT-kommentarer.

Citat:

olika komprimeringsformat. TIPS! använd inte gopro studio skiten. hårdkopiera det och köp/ ladda ner ett vettigt program för komprimering

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |