Var hitta stock ROM till i9505?

Permalänk
Medlem

Var hitta stock ROM till i9505?

Nån som vet var man kan ladda ner stock ROM til i9505.

Enda länken som jag hittat som fungerar laddar bara ner i 20kB/sek

Nån som sitter på en fil och kan dela med sig?

Har även postat detta på Swedroids forum, men det verkar inte vara så mycket aktivitet på S4a delen så jag provar här också

Permalänk
Medlem

Gå in på XDA så hittar ni allt ni behöver. Men varför vara så tråkiga att köra stock om ni väl hittar dit?

Kan vara värt att ta en titt här också:

http://www.sammobile.com/firmwares/

Permalänk
Medlem

Tänkte tipsa om Check fus downloader som jag använde för länge sedan men det verkar inte fungera längre, synd.

Är det från samfirmware/sammobile du får kass nedladdningshastiget?

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Gå in på XDA så hittar ni allt ni behöver. Men varför vara så tråkiga att köra stock om ni väl hittar dit?

Kan vara värt att ta en titt här också:

http://www.sammobile.com/firmwares/

Därför att jag kör Cyanogenmod som strular väldigt mycket med batteriet. Ibland stänger den av mobilen helt när den har 14-20% batteri kvar (går inte ens att få fram Samsung boot screen då). En gång hände detta och fick aldrig igång boot efter det, utan var trungen att flasha om. Ibland har den över 20% och sjunker till 2% (stängs av) på mindre än minuten.

Kalibrerat batteriet med olika appar ett antal gånger.

Ni får gärna rekommendera bättre ROMs om ni vet om några, eller standard ROM utan massa Samsung bloatware.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Flygman:

Därför att jag kör Cyanogenmod som strular väldigt mycket med batteriet. Ibland stänger den av mobilen helt när den har 14-20% batteri kvar (går inte ens att få fram Samsung boot screen då). En gång hände detta och fick aldrig igång boot efter det, utan var trungen att flasha om. Ibland har den över 20% och sjunker till 2% (stängs av) på mindre än minuten.

Ni får gärna rekommendera bättre ROMs om ni vet om några, eller standard ROM utan massa Samsung bloatware.

Kör med Danvdhs Google edition rom, fungerar alldeles utmärkt och bra batteritid. Kör även Gravitybox för att få lite extrafunktioner.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2557353

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Kör med Danvdhs Google edition rom, fungerar alldeles utmärkt och bra batteritid. Kör även Gravitybox för att få lite extrafunktioner.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2557353

Tack för tipset. Kanske testar att flasha till helgen.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flygman:

Därför att jag kör Cyanogenmod som strular väldigt mycket med batteriet. Ibland stänger den av mobilen helt när den har 14-20% batteri kvar (går inte ens att få fram Samsung boot screen då). En gång hände detta och fick aldrig igång boot efter det, utan var trungen att flasha om. Ibland har den över 20% och sjunker till 2% (stängs av) på mindre än minuten.

Kalibrerat batteriet med olika appar ett antal gånger.

Ni får gärna rekommendera bättre ROMs om ni vet om några, eller standard ROM utan massa Samsung bloatware.

Har en Note 3 själv så har tyvärr inte några tips om vad som funkar till S4an (har för mig att 9505 är S4?) annat än att på Note 3 verkar TW ROMarna ha klart bättre batteritid än CM, ASOP osv. Men som sagt, det behöver inte vara sant på S4an

Permalänk
Medlem
Skrivet av niclasc:

Nån som vet var man kan ladda ner stock ROM til i9505.

Enda länken som jag hittat som fungerar laddar bara ner i 20kB/sek

Nån som sitter på en fil och kan dela med sig?

Har även postat detta på Swedroids forum, men det verkar inte vara så mycket aktivitet på S4a delen så jag provar här också

Det är löst
Hittade filen på Sammobile