utlandsresa köpråd surfplatta

Permalänk
Medlem

utlandsresa köpråd surfplatta

Hej! Ska åka och jobba i Burma i slutet av månaden och har insett att det kan bli en ganska dryg resa med massor av byten, tänkte då investera i en surfplatta laddad med lite filmer som underhållning.

Har tittat lite på den nya note men såg att den hade 3G/4G funktion och eftersom det inte är något jag kommer att använda så känns det väldigt onödigt att betala för den funktionen, räcker med wifi

Andra krav jag har är:
Minst 32 gb
Hdmi så man kan spela upp film på tv om så önskas
Bra bild

Tänkte mig ett pris på runt 3000-6000

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tittat på Nvidia Shield Tablet? (Finns i 4G och även en 32gb variant)

Visa signatur

Jag är ingen AMD, Intel eller Nvidia fanboy! Vid köpråd rekommenderar jag det som är mest prisvärt vid tillfället!

NZXT H440 | i7 5820K @ 3,8 GHz | EVGA GTX 980 SC | Crucial 16GB DDR4

EVGA G2 750W | MSI X99S SLI Plus | NZXT Kraken X41 | 256GB Samsung 850 Pro

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjasih:

Tittat på Nvidia Shield Tablet? (Finns i 4G och även en 32gb variant)

Missade att skriva att jag vill ha en 10"

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

En Sony Xperia Z2 Tablet kanske kan passa dig?
http://www.prisjakt.nu/product.php?p=2520488

Bra pris från Webhallen just nu på Wifi-modellen nu

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem
Skrivet av 220volt:

En Sony Xperia Z2 Tablet kanske kan passa dig?
http://www.prisjakt.nu/product.php?p=2520488

Bra pris från Webhallen just nu på Wifi-modellen nu

Xperia z2 verkar mycket intressant, har dock svårt att få fram om den har hdmi? Och vad jag förstod så kan man utöka hårddisken med ett flashminneskort?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeBeast:

Xperia z2 verkar mycket intressant, har dock svårt att få fram om den har hdmi? Och vad jag förstod så kan man utöka hårddisken med ett flashminneskort?

Skickades från m.sweclockers.com

Ja den har stöd för micro-sd upp till 64Gb. Ang HDMI så hittar jag ingen info om detta tyvärr.

Här filtrerade jag alla Androidplattor som har HDMI enligt prisjakt
http://www.prisjakt.nu/kategori.php?m=s188993813&o=tillv_pop_...

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
99:e percentilen

Jag tycker att du ska undvika Note och andra plattor med PenTile, i synnerhet då du specifikt nämner "bra bild" som ett krav.

En Nexus kan kanske vara ett bra alternativ? Finns ju dock tyvärr bara 7″ än så länge.

Xperia Tablet Z2 stöder MHL och alltså HDMI via adapter.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Jag tycker att du ska undvika Note och andra plattor med PenTile, i synnerhet då du specifikt nämner "bra bild" som ett krav.

En Nexus kan kanske vara ett bra alternativ? Finns ju dock tyvärr bara 7″ än så länge.

Det är väl bara deras amoled skärmar som har PenTile? Och det sitter LCD i deras Note-platta.

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av 220volt:

Det är väl bara deras amoled skärmar som har PenTile? Och det sitter LCD i deras Note-platta.

Galaxy Note 10.1 (2014 Edition) har iallafall PenTile (RGBW för att vara exakt).

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeBeast:

Missade att skriva att jag vill ha en 10"

Skickades från m.sweclockers.com

Asus transformer tf701t?
10", usb (i dockan), 2 platser för minneskort (docka+platta).
HDMI ut osv.
Extra batteri i dockan.

Perfekta offline plattan imo.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Hittade en toshiba som var oerhört billig och som föll inom ramen för alla mina krav med bra 10" skärm, Hdmi och minneskortläsare för extra lagringsmöjligheter.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1988981 vad tror ni om denna? Fanns på www.liontech.se ingen sida som jag känner till, någon som vet om det är en seriös sida?

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeBeast:

Hittade en toshiba som var oerhört billig och som föll inom ramen för alla mina krav med bra 10" skärm, Hdmi och minneskortläsare för extra lagringsmöjligheter.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1988981 vad tror ni om denna? Fanns på www.liontech.se ingen sida som jag känner till, någon som vet om det är en seriös sida?

Tror du bör undvika den plattan om du vill ha framtida Android uppdateringar.

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeBeast:

Hdmi så man kan spela upp film på tv om så önskas
Skickades från m.sweclockers.com

Skaffa dig en Chromecast för omkring 300kr så kan du skicka bilden trådlöst till TV:n och då behöver du ingen HDMI. Vem orkar mera med sladdar...