Permalänk

Cyanogenmod till S3?

Tjena grabbar och grabbinnor! Satt idag och lurka runt lite på google och hittade nåt program som heter Cyanogenmod till android telefoner? Själv sitter jag på en S3, men jag fattar inte riktigt vad CM gör/vad som egentligen skulle kunna hända om jag installerar? Har sökt google och hittar inte riktigt det jag söker då alla posts verkar vara nåt år gammalt.

Permalänk
Medlem

Efter 5 sekunder på youtube.

https://www.youtube.com/watch?v=AQdSOTdV06Q

Visa signatur

Mobo: ASUS MAXIMUS VII RANGER | RAM: 16GB 2400Mhz | GPU: ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 Ti | CPU: Intel Core i7 4790k | Kylning: Noctua NH-DH15 | Skärm 1: Acer Predator XB271HU 27" | Skärm 2: BenQ 24" XL2420T 120Hz | Skärm 3: Philips BDM3270QP 32" 1440p | Tangentbord: Steelseries 6gv2 cherry | Mus: Razer Deathadder Chroma | Headset: Logitech G933 Artemis Spectrum | SSD: 240GB | HDD: 4.5TB | PSU: Supernova G2 750W | Chassi: Fractal Design R5 | OS: Windows 10 | Internet: Fiberoptik 100/100Mbt/s

Permalänk
Skrivet av sTEAK-_-:

Förlåt, uttryckte mig inte rätt, men hade viljat höra vad andra som har det säger

Permalänk
Medlem

Cyanogenmod är ju en version av android, som oftast har fler inställningar, optimeringar etc.
Installerar du cyanogenmod kommer din telefons mjukvara att se ut i princip som en Nexus-telefon, utan allt samsung-krafs alltså. Den kommer förmodligen bli snabbare och få bättre batteritid också. I utbyte är det lite trix att hålla på med och ibland kan det finnas buggar.

När man flashar ny recovery (för att installera annan mjukvara/ROM) så KAN man bricka telefonen, vilket gör den till en dyr papperspress. Oftast är det dock ganska riskfritt. Garantin brukar gå åt skogen också.

Jag flashar in Cyanogenmod/någon annan mjukvara på alla mina mobiler. (Har i alla fall gjort det fram tills nu, men nästa blir en Nexus-enhet)

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk

Jag kan inte så mycket om telefoners mjukvaror. Men har Cyanogenmod på min S3a, tycker det är riktigt bra.

Ställa in vilka program som ska kunna ligga på i viloläge som exempel. Om man nu vill det, men mitt batteri har blivit så dåligt på senare tid så jag tycker nog att det har gjort en del iallafall!

Jag är nöjd!

Permalänk

Hej! kör cm, dock har jag en s2:a, o det funkar bättre än stock android och som sagt sliper man allt bös från samsung!
kika runt lite på http://forum.xda-developers.com/, finns en del guider där om hur man flashar recovery o så.