PlayerAuctions - med bitcoin felar? är det scam?

Permalänk
Medlem

PlayerAuctions - med bitcoin felar? är det scam?

Så jag bestämde mig för att ta den enkla vägen och köpa mig till ett Legendary vapen i guildwars 2!
Kollade runt lite, och bra betyg och bäst priser hittade jag på Playerauctions (PA)
Det finns då många olika sätt att gå tillväga på när man ska betala för kalaset, och jag bestämde mig för att prova på via bitcoins (vilket innebar att jag skulle slippa skicka bild på pass osv. vilket annars är en säkerhetsåtgärd om man skulle använda sig utav paypal)
Nu har jag skickat till den angivna adressen via "CIRCLE" (www.circle.com) och circle har konfirmerat och skickat mina bitcoins.
"Status
Complete"
Men när jag går in på PA's hemsida, står det fortfarande "Payment pending" precis som att de inte har mottagit någon betalning.
När jag kontaktar deras live-support angående detta skriver han att det är bitcoin som inte "authorizat" betalningen, och därför kan inte PA hämta ut pengarna. (jag är Fredrik Söderberg)
Se konv. nedan

Larry CS: As per checking with our compliance team who handles the payment verification process, they found out that bitcoin didnt authorized the payment for this Order
17:56Larry CS: That is why the Order status is still in pending payment
17:56Larry CS: The authorization failed
17:56Fredrik Söderberg : so what does this mean essentially?
17:57Larry CS: Fredrik, please try to contact bitcoin as they didnt authorized the payment

Vad menar han egentligen med detta? Springer dom med mina pengar nu, eller kan det vara riktigt det han säger? I så fall, vad skriver jag till CIRCLE?

Mycket tacksam för hjälp!

Permalänk
Medlem

Har handlat av playerauktions tidigare med visa. Inga problem alls, toppenservice - allt klaffade perfekt och jag blev jättenöjd. Med andra ord tror jag inte de är skammare.

Säg till circle det som playerauktions sa till dig, och be dem skicka bekräftelse eller vad som nu krävs för att betalningen ska gå igenom.

Visa signatur

Z170-WS | Intel 6700K | Dominator 2x16GB 3000MHz | Samsung 950 Pro 2x512GB NVMe RAID0 | MSI 1080 Gaming X | Seasonic 520 Fanless | 7260 HMV-AC | Fractal Design Define R4 | Noctua NH-U12S@475RPM | Noctua P12@475RPM x5
Supermicro X10SLL-F | Supermicro 1U SC813MT-300C | XEON E3 1231v3 | Hynix 4x8GB ECC | 840 EVO | WD 6x 4TB RE
x220 | IPS | i7 | SSD | 9-cell

Permalänk
Medlem

När du handlade med visa, hur gick du tillväga med ID Verifikationen?
Jag valde bitcoin eftersom det verkade enklare än att skicka in en massa personliga handlingar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BimBam:

När du handlade med visa, hur gick du tillväga med ID Verifikationen?
Jag valde bitcoin eftersom det verkade enklare än att skicka in en massa personliga handlingar.

Ingen verifikation krävdes alls. Skapade ett konto. Lade varan i korgen. Checkade ut. Betalade med VISA. Mindre än en timme senare fick jag alla koder och sådant per email, och fick kontakt med den tidigare ägaren av den digitala varan. Bekräftade att allt stämde med den digitala varan, bekräftade att allt var i ordning på orderstatusen på mitt konto hos playerauktions och då genomfördes köpet.

Faktiskt så köpte jag tidigare en annan digital vara som inte var exakt som beskrivningen. Och då menar jag att det var en pytteliten detalj som inte stämde, men det gjorde skillnad för mig, så då inspekterade jag den digitala varan, klickade på att det inte stämde, och fick pengarna tillbaka - minus en liten, liten avgift minns inte exakt hur mycket men typ ~$1-2.

Så någon verifikation och så kräver dom nog inte om du betalar med VISA eller annat CC.

Visa signatur

Z170-WS | Intel 6700K | Dominator 2x16GB 3000MHz | Samsung 950 Pro 2x512GB NVMe RAID0 | MSI 1080 Gaming X | Seasonic 520 Fanless | 7260 HMV-AC | Fractal Design Define R4 | Noctua NH-U12S@475RPM | Noctua P12@475RPM x5
Supermicro X10SLL-F | Supermicro 1U SC813MT-300C | XEON E3 1231v3 | Hynix 4x8GB ECC | 840 EVO | WD 6x 4TB RE
x220 | IPS | i7 | SSD | 9-cell

Permalänk
Medlem

Okej, får väl testa igen, men vill ha refund för mina pengar jag lagt ut nu först innan jag försöker igen...
Snackade med livesupport idag och dom bad mig avbryta min order, för att få en refund, så jag väntar på det, (kan ta upp till 24h enligt dom)

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggwp:

Ingen verifikation krävdes alls. Skapade ett konto. Lade varan i korgen. Checkade ut. Betalade med VISA. Mindre än en timme senare fick jag alla koder och sådant per email, och fick kontakt med den tidigare ägaren av den digitala varan. Bekräftade att allt stämde med den digitala varan, bekräftade att allt var i ordning på orderstatusen på mitt konto hos playerauktions och då genomfördes köpet.

Faktiskt så köpte jag tidigare en annan digital vara som inte var exakt som beskrivningen. Och då menar jag att det var en pytteliten detalj som inte stämde, men det gjorde skillnad för mig, så då inspekterade jag den digitala varan, klickade på att det inte stämde, och fick pengarna tillbaka - minus en liten, liten avgift minns inte exakt hur mycket men typ ~$1-2.

Så någon verifikation och så kräver dom nog inte om du betalar med VISA eller annat CC.

Efter många om och men, och många chattar med livesupporten, så verkar mina pengar ha försvunnit...
"Adrian CS:
Yeah I checked and found 0 captured payment on it."
Trots att jag har BEVIS på att jag har betalat, skickat till deras adress som dom gav...
till och med referens ID på min betalning...
Vet inte vad jag ska göra riktigt.

Permalänk
Avstängd

Bitcoins?Undrar varför dom kriminella älskar det:-)

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonas1972:

Bitcoins?Undrar varför dom kriminella älskar det:-)

Tänkte att det skulle fungera enklare än att skicka in massa ID verifikationer och bilder på räkningar m.m...
Har ingen aning om hur kriminell verksamhet brukar bitcoins...