Permalänk
Medlem

Hemdator Nytt

Ville bara tipsa för de som inte känner till det att samtliga nummer av gamla datortidningen Hemdator Nytt finns inskannade för läsning online.

http://hemdatornytt2.selda.se/?p=1928

Visa signatur

Perl - Made by Idiots, Java - Made for Idiots, C++ - Envied by Idiots

Permalänk

Kul tips! Ganska rejäla flashbacks av att skumma igenom några nummer där måste jag säga. Läste inte tidningen frekvent, men några exemplar känner jag igen framsidorna på tex.

Visa signatur

Surf:: FD Define R3 | W10 Pro | Corsair TX650W | MSI P67A-GD65 B3 | i5-2500K@4.2GHz | 16GB Corsair Vengeance 1600MHz | GTX1060 | Be Quiet Pure Rock |
Htpc:: FD Node 304 | W10 Pro | CM Silent Pro M2 420W | ASRock H77M-ITX | Intel i5 2400 | Asus GT 630 | 8GB Corsair Vengeance 1600MHz | Arctic Cooling Alpine 11+
Server:: HP Proliant N54L | ESXI | XPEnology | 1SSD + 6HDD | 6Gb RAM

Permalänk

Underbart

Prenumererade på den när det begav sig.

Permalänk
Medlem

Kul att se! Jag läste inte tidningen ofta men jag minns att jag köpte i alla fall ett eller ett par nummer. Ska se om jag känner igen några omslag.

Hittade denna insändare när jag valde en tidning slumpmässigt:
http://www.selda.se/sub/hemdatornytt/1989_04/#44/z

Lite kul att se att "krig" mellan olika datorer/konsoler/grafikkort etc har funnits sedan urminnes tider...

Permalänk
Medlem

dont mention tze tze war.... Konsoll kriget mellan kexbox och playlera folket är ju ingenting mot nintendo vs sega kriget.

Visa signatur

workstation q9450 2.66ghz asus p5q deluxe 2x2gig dominator pc8500 ati1950pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skyflyer:

Kul att se! Jag läste inte tidningen ofta men jag minns att jag köpte i alla fall ett eller ett par nummer. Ska se om jag känner igen några omslag.

Hittade denna insändare när jag valde en tidning slumpmässigt:
http://www.selda.se/sub/hemdatornytt/1989_04/#44/z

Lite kul att se att "krig" mellan olika datorer/konsoler/grafikkort etc har funnits sedan urminnes tider...

Haha, vilken ilska.

Visa signatur

Perl - Made by Idiots, Java - Made for Idiots, C++ - Envied by Idiots

Permalänk
Medlem

Notera också att brevet är lååångt (8kb)

Riktigt kul nostalgitripp, inte omöjligt att hitta mina egna radannonser efter kontakter att byta disketter med. Dessutom en riktig guldgruva, hur coolt är inte det här och det här med tanke på det här?

Permalänk
Föredetting

Jesus christ. Det är ju TechSweden fast i print.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk

jet set willy, paralax årets spel 1986

Visa signatur

Intel 2600k överklockad 4.5gzh | 8 gb corsair vengeance | asus sabertooth | Cruiser ssd 120 gb | Ati Radeon 7970 |Antec twelvehundred

Permalänk
Medlem

Hittade två lådor sånna tidningar nu när jag flyttade

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Case-Labs Mercury S8 - ASUS Rampage V-10 / 6850K@4.1GHz / 2x MSI GTX1080 OC SLI | ASUS Z-170A / 6700K@4.2GHz / MSI 980Ti OC | Synology NAS DS2419+ 80TB | NVIDIA Shield TV | AppleTV 4 | Amiga 500+ & 1200 (030) | C64 | Atari STE (4Mb) | Mac Mini (i5 - oct-12) - NES | NES Mini | N64 | GC | PS4-Pro | Xbox One X