MSI uppgraderar slimmade GS60 och GS70 med Geforce GTX 970M "Maxwell"

Permalänk
Melding Plague

MSI uppgraderar slimmade GS60 och GS70 med Geforce GTX 970M "Maxwell"

I samband med Nvidias senaste lansering uppgraderar MSI de slimmade datorerna GS60 och GS70, där 17,3-tummaren förutom Geforce GTX 970M nu även finns i tre olika färgalternativ.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Varför bara 1x 128GB SSD + 1TB HDD på den röda versionen? Den kostar ju lika mycket som den svarta som har 2x 128GB SSD + 1TB HDD?

Permalänk
Medlem

Om jag någonsin skulle köpa en gaminglaptop hade de blivit en sådan!

Visa signatur

För er som är nyfikna på vad jag styr med när jag inte är vid datorn och är med min sambo: https://www.youtube.com/watch?v=T5JfkDbtBTA&t=916s

Permalänk
Medlem
Skrivet av TAG9217:

Varför bara 1x 128GB SSD + 1TB HDD på den röda versionen? Den kostar ju lika mycket som den svarta som har 2x 128GB SSD + 1TB HDD?

Troligtvis tryckfelsnisse som varit framme. Annars är det ju väldigt konstig prissättning av MSI

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

Väldigt sugen på en slimmad 17" gaming laptop. Men hur blir det med värmen när de är så pass tunna?

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av TAG9217:

Varför bara 1x 128GB SSD + 1TB HDD på den röda versionen? Den kostar ju lika mycket som den svarta som har 2x 128GB SSD + 1TB HDD?

Skrivet av Mithras:

Troligtvis tryckfelsnisse som varit framme. Annars är det ju väldigt konstig prissättning av MSI

Specifikationer och pris är rätt! Gissar på att MSI använder en jävligt dyr färg.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Troligtvis tryckfelsnisse som varit framme. Annars är det ju väldigt konstig prissättning av MSI

Antingen det eller så använder dem väldigt dyr färg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Specifikationer och pris är rätt! Gissar på att MSI använder en jävligt dyr färg.

Alla vet ju att röd är en mycket snabbare färg än svart.... så då kan man ju ta mer betalt

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av Jacob:

Specifikationer och pris är rätt! Gissar på att MSI använder en jävligt dyr färg.

När kommer det en recension av någon av dem?

Permalänk
Medlem

Löjligt awesome! Men så ska man inte skaffa prylar man inte har råd att bli av med.. :'(

Visa signatur

hehu

Permalänk
Medlem

Det har helt klart hänt en hel del på dom senaste åren på detta område. Förr var Alienware nästan ensamma med att erbjuda gaming laptops med vettiga grafikkort. Sen har MSI och Asus gett sig in i matchen, men även dom är inga smidiga byggen. Tills nu då när Msi börjat med sina ultratunna versioner. Som dels känns mer premium och dessutom inte är överfyllda med massa plast och belysning åt alla håll och kanter.

Utvecklingen går åt rätt håll helt klart

Permalänk
Avstängd

Trevligt med att man har lite val när det kommer till färg.

Trevligt också att dessa laptops är aningen mindre fula än deras tidigare laptops.

Permalänk

SKA ha en GS60!
Passar mig perfekt som rotations-jobbar i Norge och vill kunna spela lite på fritiden.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MSI GS60 Ghost Pro. I love laptops!

Permalänk
Medlem
Skrivet av svartdroid:

SKA ha en GS60!
Passar mig perfekt som rotations-jobbar i Norge och vill kunna spela lite på fritiden.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag hade inte tackat nej till en heller nu när jag bor på hotell 3 nätter i veckan med jobbet. Mitt World of Tanks-spelande blir lidande fifan!

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk
Medlem
Citat:

I samband med Nvidias lansering av Geforce GTX 980M och 970M påpekades att nykomlingarna har liknande strömförbrukning som föregångarna GTX 880M och 870M samtidigt som prestandan går upp med 30–40 procent

Det var ingen liten uppgradering!

Sitter ju fortfarande och trycker på min msi med GTX 560M så man är ju lite skeptiskt om dem har lyckas fixa alla hårdvarufel sen tidigare generationer, och om dem kunde släppa en 120hz variation vore detta ett självklart val över en ny stationär.
Skulle dock bli svårt att välja mellan en 15,6" och en 17,3" version, 17,3" känns ohyggligt stort men det kanske går bättre om hela enheten är tunnare och dem har minskat dödytan på kanterna (vem behöver nästan 3 cm bezel på en laptop?).

Visa signatur

ASUS H97M-E | i7-4790 | 16GB DDR3 | Asus Strix GTX 1080 | Crucial MX500 1TB SSD | Windows 10 Pro 64bit | Acer VG270UP 1440p 144hz IPS

Permalänk
Medlem

Hade varit perfekt att lägga in lite mått i den datorerna i den här artikeln.
Läste bara slimmade och undrar hur stor är skillnad på en ultrabook och en slimmad gaming laptop?

Jag kan ju googla. Men känns ändå lite relevant att ta med en del mått, speciellt då rubriken nämner storlek.

Hade varit intressant om de inte är i dubbel storlek av en ultrabook

4.2lbs är vikten ~2 kg.
Så för mig är frågan denna eller Surface Pro 3, ev vänta på 4an. Vet inte hur mkt gaming det blir på en laptop ändå.
Sen om man köper MSIn i USA och sparar in flygresan så vill jag byta till svenska tangentbordslayout. Vad nu det kostar hur besvärligt det är måste ju oxå räknas in.