Lurad csgo items.¨

Permalänk
Inaktiv

Lurad csgo items.¨

Hejsan köpte en kniv av en igår via paypal. Vi använde en middleman som tydligen var fejk. Jag misstänker att det var hans kompis. Jag inledde en tvist via paypal direkt, Och nu har han då photoshopat en bild på min inventory så det ser ut som jag har kniven jag köpt. Han blockade mig även på facebook direkt efter jag skickade pengarna. Sedan unblockade han mig när jag inledde tvisten och började skriva att jag försökte scamma han.

Jag kan bevisa på min tradehistory och market history att jag inte bytt eller sålt kniven och att det är en winter offensive case där och inte kniven som han photoshopat in.

Så nu ska jag göra tvisten till ett krav men har inte hittat hur man gör det?? Samt jag skickade som betalning för varor och inte om gift.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har för mig att Paypal inte är vidare bra när man handlar med digitala varor, så bered dig på att kämpa. Hoppas det inte rörde sig om allt för mycket pengar.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av giplet:

Jag har för mig att Paypal inte är vidare bra när man handlar med digitala varor, så bered dig på att kämpa. Hoppas det inte rörde sig om allt för mycket pengar.

Handlar om 40 euro. Nu när han förfalskat bilder på att jag fått varan borde det väl va till min fördel? Han som scammade mig är förövrigt admin över cs:go trade på facebook.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon247522:

Handlar om 40 euro. Nu när han förfalskat bilder på att jag fått varan borde det väl va till min fördel? Han som scammade mig är förövrigt admin över cs:go trade på facebook.

Nej det är han troligtvis inte. Är säkerligen en lite p12:a som utger sig för att vara en av adminsen. Ganska vanligt.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av DOGE:

Nej det är han troligtvis inte. Är säkerligen en lite p12:a som utger sig för att vara en av adminsen. Ganska vanligt.

Nej det är verkligen han. Han kickade först mig ur gruppen sen blockade han mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av giplet:

Jag har för mig att Paypal inte är vidare bra när man handlar med digitala varor, så bered dig på att kämpa. Hoppas det inte rörde sig om allt för mycket pengar.

Det är ju när man handlar som paypal är bra. Hur enkelt som helst att dra tillbaka pengar efter man fått varan.
Dåliga scammers som inte använder westernunion =D

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

förklara gärna hur det gick till så ingen annan blir scammad på liknande vis. Hur fick ni tag i middleman?

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D AIRFLOW | Moderkort: ASUS Prime Z790-P WIFI | Processor: Intel Core i7 13 700k 3.4 GHz | Processorkylare: Arctic Liquid Freezer II 280 A-RGB | RAM: DDR5 Corsair Vengeance 32 GB 5600 MHz | Grafikkort: Gigabyte GeForce RTX 4080 Gaming OC - 16 GB | Nätaggregat: NZXT GOLD C 1000 W | Hårddisk | WD Black SN850X 2 TB Gen 4

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av BergEr:

Det är ju när man handlar som paypal är bra. Hur enkelt som helst att dra tillbaka pengar efter man fått varan.
Dåliga scammers som inte använder westernunion =D

Hur stor är chansen att jag får tillbaka mina pengar? Jag skickade att jag vill ha tillbaka pengarna och att paypal skulle granska det

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mattiiss:

förklara gärna hur det gick till så ingen annan blir scammad på liknande vis. Hur fick ni tag i middleman?

Skulle köpa en kniv. Och en hade en kniv som han sålde. Jag gick med på att använda Gustavo som middleman och han andra gav kniven till han. Och jag skickade pengar. Sen blockade han mig.

Permalänk

Olyckligt, har själv bara bra erfarenheter av att trada med en admin på CSGO Trade (om "din" person nu är det). Har visserligen inte tradat i riktiga pengar utan ingame-valuta i andra spel emot cs:go skins (dock till ganska höga värden om man ska omvandra till SEK/Euro-valuta).

Visa signatur

Define S | Seasonic Focus Plus 850w | Asus TUF Gaming X670E-PLUS | AMD 7800X3D + Noctua NH-D15 | 2x16GB GSkill DDR5 6000Mhz | Asus RTX 4070 TUF OC | Samsung 980 PRO 2TB | iFi Audio Zen Dac Signature + iFi Audio Zen Can Signature 6XX Amp | Sennheiser HD650 + Elgate Wave:3 | Acer XB271H | Dell U2412M

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Augustini:

Olyckligt, har själv bara bra erfarenheter av att trada med en admin på CSGO Trade (om "din" person nu är det). Har visserligen inte tradat i riktiga pengar utan ingame-valuta i andra spel emot cs:go skins (dock till ganska höga värden om man ska omvandra till SEK/Euro-valuta).

Har bytt och även köp en del skins. Sålt och bytt med
Knivar osv. Så är hyfsat erfaren

Men jag kan garantera att det är
Den riktiga adminen av gruppen. Och han som sålde kniven var antingen han själv eller hans kompis.

Så nu får jag sälja mina skins jag bytt mig till för att få pengar då jag är nästan
Helt pank om paypal inte ger tillbaka mina pengar :/

Permalänk

Länka vilken Facebook grupp det handlar om. Känner nämligen ägaren till en av dom stora grupperna.

Visa signatur

Chassi: Corsair 350D ljuddämpad Moderkort: MSI Z87M Gaming Processor: i7 4770k @4.5 Ghz Processorkylare: Be Quiet Dark Rock Pro 3. Grafikkort: Asus 780 DCII Minnen: Corsair 1600Mhz 8GB. SSD: Samsung Evo 256GB Lagringsenhet: Seagate Barracuda 7200rpm 1TB Nätagg: Corsair AX860 Tangentbord: Ducky Shine 3 TKL MX RED Högtalare: Argon 7450A Hörlurar: Dt 770 pro 80Ω + Fiio e10 Mikrofon: Modmic 4.0 Mus: Qpad 5k

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av AltUnderCtrl:

Länka vilken Facebook grupp det handlar om. Känner nämligen ägaren till en av dom stora grupperna.

Är bannad ifrån den nu. Är cs go trade. Och adminen heter Gustavo något

Permalänk
Medlem

https://www.facebook.com/groups/tradescsgo/ ser ut att vara gruppen, tog ett tag att gå igenom de felsta cs go grupper och kolla på admins

Men fick du tag på mellanhanden eller han?

(Btw, har inte steam smartare alternativ än att använda sig av tredje part när de kommer till pengar? Det är ju egentligen som att be om att bli scammad då

Tagit bort citat
Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Reyintaz:

(Btw, har inte steam smartare alternativ än att använda sig av tredje part när de kommer till pengar? Det är ju egentligen som att be om att bli scammad då

Jo, man kan köpa och sälja saker genom Steam också så som jag har förstått det. De tar väl en liten procent på försäljningen, å andra sidan går det inte att ta betalt utan att göra sig av med det som man säljer.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Tagit bort citat
Visa signatur

HAF 912 – i7 2600k(Stock) – 8GB RAM – GTX 760 2GB – 128GB SSD/1TB HD
Asus Zenbook UX305FA – 3200 x 1800 <3
Dell U2515H – DT250 – Logitech G400 – QPAD MK50 – Roccat Sense – Blue Snowball Ice
D40X – iPhone 5S

Permalänk
Medlem

Jag har fått tillbaka pengar från flertalet digitala produkter från paypal

Tagit bort citat
Permalänk
Medlem

Finns 2 konton med samma namn på den sidan. Troligtvis så har någon kopierat den riktiga och börjat scamma?

Visa signatur

Fulburken:
| I9 9900K
| Gigabyte Aorus Z390 AORUS MASTER
| Asus RTX 3090 Strix OC

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tickles:

Finns 2 konton med samma namn på den sidan. Troligtvis så har någon kopierat den riktiga och börjat scamma?

Det är den riktiga då han bannade mig ur gruppen efteråt.....

Permalänk
Medlem

Du tror inte en scam grupp också skulle banna dig efteråt?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Seeder:

Du tror inte en scam grupp också skulle banna dig efteråt?

Just det jag säger. Att eftersom det var adminen gustavo som scammade mig så bannade han mig.

Har dock varit i kontakt med paypals support via telefonen och dom har låst allt och skulle kolla på det. Så inom 3 dagar får jag svar.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Humper:

Jag har fått tillbaka pengar från flertalet digitala produkter från paypal

http://i.gyazo.com/147094ba9e3b280a15a329a569d7e630.png

Permalänk
Medlem
Skrivet av Humper:

Jag har fått tillbaka pengar från flertalet digitala produkter från paypal

Skrivet av DreaparN,:

Just det jag säger. Att eftersom det var adminen gustavo som scammade mig så bannade han mig.

Har dock varit i kontakt med paypals support via telefonen och dom har låst allt och skulle kolla på det. Så inom 3 dagar får jag svar.

Har tyvärr haft problem med scams och återkrav från Paypal, inte ens en polis anmälning fungerade. Om du har tur så får du rätt! hoppas på dig! är det över 500 spänn så lägg en polisanmälan, det lär inte hända något men i bästa fall så kan du visa polisanmälan för andra killen (om du får tag på honom) så kanske han fegar ut.

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

https://www.facebook.com/groups/tradescsgo/ ser ut att vara gruppen, tog ett tag att gå igenom de felsta cs go grupper och kolla på admins

Men fick du tag på mellanhanden eller han?

(Btw, har inte steam smartare alternativ än att använda sig av tredje part när de kommer till pengar? Det är ju egentligen som att be om att bli scammad då

Jo, om du säljer på market har du garantier från steam. Men de vill inte att du ska sälja skins för riktiga pengar eftersom de vill ha kvar pengarna inom steam.

Hoppas det löser sig för dig.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Tagit bort personuppgifter (var ändå fel FB-grupp) och lite tveksamma inlägg (uppmaning att ljuga).
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Hur pass väl stämmer det då? För jag vet att många säljare (av icke-fysiska varor) ogillar paypal just av anledningen att det tydligen ska vara lätt att ta tillbaka sina pengar.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av magnusvmt:

Hur pass väl stämmer det då? För jag vet att många säljare (av icke-fysiska varor) ogillar paypal just av anledningen att det tydligen ska vara lätt att ta tillbaka sina pengar.

Hur väl det stämmer vet jag ej. Men får tillbaka mina pengar.

Vi har avslutat granskningen av ditt krav och
du kommer att få en återbetalning av transaktionsbeloppet. Det kan ta upp
till 5 arbetsdagar innan beloppet visas på ditt konto.

Permalänk
Medlem

Skönt att det löste sig! Paypal är generellt väldigt bra på att betala tillbaka pengar om man blir scammad. Skulle däremot ALDRIG använde det för att sälja något själv, är alldeles för vanligt att köpare scammar säljare genom att påstå att man lurat de. Det slutar tydligen jätteofta med att scammern får behålla både vara och pengar.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av cheben:

Skönt att det löste sig! Paypal är generellt väldigt bra på att betala tillbaka pengar om man blir scammad. Skulle däremot ALDRIG använde det för att sälja något själv, är alldeles för vanligt att köpare scammar säljare genom att påstå att man lurat de. Det slutar tydligen jätteofta med att scammern får behålla både vara och pengar.

Precis. Köper mer spel med paypal och slänger in pengar på steam osv Använder ivanliga fall swish.