Laptop för 10k - 16k sökes -Hjälp!!

Permalänk
Medlem

Laptop för 10k - 16k sökes -Hjälp!!

Hej!!

Söker en ny laptop för gaming ( spelar en del) så den ska ha bra prestanda.

En sak som helst hade velat ha är en lätt laptop som jag kan bära med mig till skolan men det är dock inte tvunget.

Dessutom såg jag att GTX 9XXM serien skulle snart släppas, är det värt att vänta på den ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av PapaBizz:

Hej!!

Söker en ny laptop för gaming ( spelar en del) så den ska ha bra prestanda.

En sak som helst hade velat ha är en lätt laptop som jag kan bära med mig till skolan men det är dock inte tvunget.

Dessutom såg jag att GTX 9XXM serien skulle snart släppas, är det värt att vänta på den ?

tjena! där har du ett alt :). http://www.netonnet.se/art/dator/laptop/anvandningsomrade/spe...

Permalänk
Medlem
Skrivet av PapaBizz:

Hej!!

Söker en ny laptop för gaming ( spelar en del) så den ska ha bra prestanda.

En sak som helst hade velat ha är en lätt laptop som jag kan bära med mig till skolan men det är dock inte tvunget.

Dessutom såg jag att GTX 9XXM serien skulle snart släppas, är det värt att vänta på den ?

GTX 970 kortet sitter i många av de nyaste, med en sjuhelvetes prestanda.
Se bara till att hitta 17" eller mer, samt SSD, med GTX 970 så är du i land mer eller mindre vad du än köper!

Mvh

Visa signatur

Vänligen citera inlägget för ett snabbt svar!
Heltids streamer @ https://go.twitch.tv/Puvvve

MB: Asus Maximus Hero VIII CPU: Intel i7 6700K @ 4.5ghz GFX: Asus GTX 1080Ti OC

Minne: 2x8GB 3000mhz Ballistics Extreme Display: BenQ XL2411T

Mus: Steelseries Rival 300 Black Tngntbord: Qpad MK-85 PRO Headset: Astro A50

Permalänk

Är i samma sits som trådskaparen.
De flesta av de Asusmodeller som annonserats skulle jag klassa som släpbara då de väger ca 4kg.

Skulle ha lite is i magen och se vad som dyker upp de kommande veckorna.
Den enda modellen som väger runt 2kg är MSI GS60 och den listar webhallen för 17.5k.

Permalänk
Medlem

Tackar för svar! HardStyle, följer nog ditt råd och tar den! Dock ska jag avstå fram tills den 29de(kanske kommer någon tunnare variant?), då laptopen först kommer i lager då på NetOnNet!