Permalänk

Datorbord För Gaming - Stort.

Hej! har nyligen inhandlat en Gamingdator från Inet, ypperligt bra support. Ett par SP2500 högtalare, En g27 ratt och Q-pad mus, tangentbord samt musmatta, har också en macbook pro.

Varför jag nämner detta är för att jag vill hitta ett långt bord, vilken färg som helst förutom svart, det ska få plats med allt jag nyss skrev. + lite tomt space. Så har ni några tips? Kan tänka mig att bygga själv men helst om det finns någon som man kan få köpa ett komplett bord för under trippelnollan på prislappen.

Visa signatur

X670-P - Ryzen 7600x - 3070 TI - 32gb 6000mhz - Fractal Design Focus 2 - Asus TUF 750w Gold - Be quiet pure rock 2
— bottleneck ~2% —

Permalänk
Visa signatur

GPU: -MSI GeForce GTX 770 CPU: -Intel i5 4670K RAM:-Kingston HyperX Fury 8gb
Mobo: -Gigabyte GA z97x SLI PSU: -Corsair CS750M HDD:-Samsung SSD Evo 840 Series 120gb, Seagate desktop HDD 1tb
Case: -Fractal Design R4 OS: -Windows 7 Ultimate 64bit.

Permalänk

Bing0!

Amen jävlar, har inte sett den där! letat som en skogsmulle också! Det bordet bör väl hålla en vikt på ca 25 - 30kg eller?

Visa signatur

X670-P - Ryzen 7600x - 3070 TI - 32gb 6000mhz - Fractal Design Focus 2 - Asus TUF 750w Gold - Be quiet pure rock 2
— bottleneck ~2% —

Permalänk
Medlem

Skall inte vara några som helst problem. Jag har just nu ett ganska likadant bord, något kortare och utan mittenbenet(Som jag kan tänka mig är lite ivägen om du sitter ensam?). Det du kanske vill överväga, som har varit ett stort bekymmer för mig är bordets bredd, 60cm är inte mycket att hänga i granen, framförallt inte om du skall ha skärmar stående på bordet, tangentbord och sen ratt.

Själv är jag på jakt efter en billig skiva i större storlek. Det är knappt så att material spelar roll men vill ha lite mer bärkraft än ikeas pappskivor. Så snubblar du över en sån får du gärna ropa.

Permalänk
Skrivet av TheNoNa:

Skall inte vara några som helst problem. Jag har just nu ett ganska likadant bord, något kortare och utan mittenbenet(Som jag kan tänka mig är lite ivägen om du sitter ensam?). Det du kanske vill överväga, som har varit ett stort bekymmer för mig är bordets bredd, 60cm är inte mycket att hänga i granen, framförallt inte om du skall ha skärmar stående på bordet, tangentbord och sen ratt.

Själv är jag på jakt efter en billig skiva i större storlek. Det är knappt så att material spelar roll men vill ha lite mer bärkraft än ikeas pappskivor. Så snubblar du över en sån får du gärna ropa.

Köp 2st då? 120cm i bredd då eller kanske snarare djup?

Permalänk
Skrivet av Andreas-F-Lindgren:

Amen jävlar, har inte sett den där! letat som en skogsmulle också! Det bordet bör väl hålla en vikt på ca 25 - 30kg eller?

Borde inte vara några problem.
men som personen sa innan så kan du ju köpa ett extra ben och sätta i mitten i bak kant, om du inte tror att det skulle störa dig.

Visa signatur

GPU: -MSI GeForce GTX 770 CPU: -Intel i5 4670K RAM:-Kingston HyperX Fury 8gb
Mobo: -Gigabyte GA z97x SLI PSU: -Corsair CS750M HDD:-Samsung SSD Evo 840 Series 120gb, Seagate desktop HDD 1tb
Case: -Fractal Design R4 OS: -Windows 7 Ultimate 64bit.

Permalänk

Köp inte...
Bordet Känns inte så robust. slits snabbt, lätt att få repor, Fick sätta ett extra ben för att klara viken av skärmstativ + 4 skärmar.

har idag kastat bordet på tippen och byggt eget.

Visa signatur

10900k 5.4 GHZ | 64GB | RTX 3080 Strix | Asus Maximus Xll Apex |
8700k 5.0 GHZ | 16GB | RTX 3060 TI | Asus strix Z370-f |

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlexanderLindhe:

Köp 2st då? 120cm i bredd då eller kanske snarare djup?

Problemet är att du genast får en tarvlig skarv i mitten, och ännu fler olägliga ben, för att inte tala om viktproblemen. Även om 25-30 kg inte är så mycket, blir det en helt annan sak när skärmstativ och annat är involverat som koncentrerar vikten betydligt. Och skivorna är inte direkt lämpliga att kexa och limma eller alls skarva ihop.

Permalänk
Medlem

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/80214158/#/6021415... Stabilt och bra kvalite och framförallt djup vilket är viktigt. Ser ut som nu kan gömma kablarna så de inte ligger på golvet också vilket jag inte kan på min då den är en äldre modell.

My place. Har en Xbox One och kinect istället för Xbox 360. Du kan ha din macbook pro där istället om den inte är större än 17". Min datorskärm att tillägga är 24".
http://1drv.ms/ZfWiWv

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Noctua NH-U12A | ASUS ROG CROSSHAIR X670E HERO | G.Skill Trident Z5 Neo
DDR5-6000 2x16GB | ROG Strix GeForce RTX 4090 24GB | Samsung 990 PRO 2x2TB | Corsair HX1000i | Fractal Design North | LG 38" 21:9 UltraGear

Permalänk
Medlem
Skrivet av andlin02:

Amen jävlar, har inte sett den där! letat som en skogsmulle också! Det bordet bör väl hålla en vikt på ca 25 - 30kg eller?

Jag har ett sådant. Det är extremt ostabilt, skakar runt och är sjukt irriterande när man skriver på tangentbordet för då skakar skärmarna. Det böjer sig ner mot mitten, även om jag inte har någonting som väger. Har 3st lätta skärmar och småsaker, kanske 6-7kg med allt max.

Skrivet av RickardCarlsson:

Har en Xbox One och kinect istället för Xbox 360. Min datorskärm att tillägga är 24".
http://1drv.ms/ZfWiWv

Ursäkta men kör du Xbox One på din TV eller datorskärm? Jag ska köpa en Xbox One och undrar om det kan vara irriterande/fult att köra konsoll på sån kort distans från en?

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas-F-Lindgren:

Hej! har nyligen inhandlat en Gamingdator från Inet, ypperligt bra support. Ett par SP2500 högtalare, En g27 ratt och Q-pad mus, tangentbord samt musmatta, har också en macbook pro.

Varför jag nämner detta är för att jag vill hitta ett långt bord, vilken färg som helst förutom svart, det ska få plats med allt jag nyss skrev. + lite tomt space. Så har ni några tips? Kan tänka mig att bygga själv men helst om det finns någon som man kan få köpa ett komplett bord för under trippelnollan på prislappen.

Lite över budget; http://www.ajprodukter.se/kontorsmobler/skrivbord/skrivbord-s...

Annars är det gamla vanliga, kolla blocket och diverse auktionssajter för begagnade kontorsmöbler. Slår IKEAS billiga skit vilken dag som helst.

Permalänk

Jag skulle rekommendera detta: http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S79022792/#/S49022...

Riktigt stabilt, Känns kvalitativt och är billigt Finns i massa olika färgkombinationer

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Skrivet av H4nsson:

Jag skulle rekommendera detta: http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S79022792/#/S49022...

Riktigt stabilt, Känns kvalitativt och är billigt Finns i massa olika färgkombinationer

Ja alltså.. Det priset vill jag helst slippa med tanke på alla dessa nyinköp. Men den för 395 är stuket jag söker! Dock så ser det opraktiskt ut. Ratten är ju en g27, vilket innebär starka feedback motorer, vilket i dess ordning innebär trasig IKEA möbel..

Hörde mor min prata om att man kan välja själv hos IKEA, typ som plockgodis i bordsformat. Är detta billigare/bättre än 395kr bordet?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

X670-P - Ryzen 7600x - 3070 TI - 32gb 6000mhz - Fractal Design Focus 2 - Asus TUF 750w Gold - Be quiet pure rock 2
— bottleneck ~2% —

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flygman:

Ursäkta men kör du Xbox One på din TV eller datorskärm? Jag ska köpa en Xbox One och undrar om det kan vara irriterande/fult att köra konsoll på sån kort distans från en?

Jag kör xbox på tv:n och sitter tillbaka lutad i stolen. Det går såklart köra på datorskärm och det känns naturligt att köra a på nära håll
med kontrollen mellan benen under skrivbordet eller armarna vilande på bordet.

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Noctua NH-U12A | ASUS ROG CROSSHAIR X670E HERO | G.Skill Trident Z5 Neo
DDR5-6000 2x16GB | ROG Strix GeForce RTX 4090 24GB | Samsung 990 PRO 2x2TB | Corsair HX1000i | Fractal Design North | LG 38" 21:9 UltraGear

Permalänk
Medlem

Detta har jag och är supernöjd:
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S69857764/

Mitt är i ek. Jag gillar att det är så pass djupt, 80 cm. Det är också brett, 160 cm. Jag uppskattar även att det är höj- och sänkbart.

Visa signatur

Bästa trådstarten någonsin.

Asus Zenbook UX430: 8550U, MX150, 16 GiB, 1 TB

Permalänk
Medlem

Åk till Astrid Lindgrens värld, där finns det nog rätt stora bord

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Permalänk
Medlem

Jag kör galant som är rundad, samt en massa förlängningar.
Får plats med riktigt mycket.

Permalänk
Skrivet av mihon:

Jag kör galant som är rundad, samt en massa förlängningar.
Får plats med riktigt mycket.

Fan alltså. Bättre support har man ju inte vart med om! Skönt gjort grabbar å gummor om det fanns såna här jag kör nog på att bygga från IKEA då jag vill ha ett bord som verkar vara "opopulärt" på dagens marknad.

En vit bordsskiva i trä, samt svarta ben i antagligen trä! Det lär ju ej spela roll.

Tror inte att det blir så bra med glas då jag ska använda ratten men vad vet jag. Avråd mig om jag har fel!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

X670-P - Ryzen 7600x - 3070 TI - 32gb 6000mhz - Fractal Design Focus 2 - Asus TUF 750w Gold - Be quiet pure rock 2
— bottleneck ~2% —

Permalänk
Medlem

Köp inte Limnnmon skit med ben.
Det är en ren pappskiva, inte ett uns trä i närheten av möget, inget underrede eller riktiga fäste för ben.
Rent skräp. Kul att slå näven igenom dock (Hade sådana skitskivor förr som slängdes)

Köp ett riktigt skrivbord som Galant på Ikea eller snickra ihop ett eget med en riktig träskiva och vettiga ben/konsoller för stabilitet i väggen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KRUSSIDULL:

Jag kör xbox på tv:n och sitter tillbaka lutad i stolen. Det går såklart köra på datorskärm och det känns naturligt att köra a på nära håll
med kontrollen mellan benen under skrivbordet eller armarna vilande på bordet.

Okej, tack så mycket.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av TheNoNa:

Skall inte vara några som helst problem. Jag har just nu ett ganska likadant bord, något kortare och utan mittenbenet(Som jag kan tänka mig är lite ivägen om du sitter ensam?). Det du kanske vill överväga, som har varit ett stort bekymmer för mig är bordets bredd, 60cm är inte mycket att hänga i granen, framförallt inte om du skall ha skärmar stående på bordet, tangentbord och sen ratt.

Själv är jag på jakt efter en billig skiva i större storlek. Det är knappt så att material spelar roll men vill ha lite mer bärkraft än ikeas pappskivor. Så snubblar du över en sån får du gärna ropa.

Kanske en s.k. arbetsskiva från Bauhaus? Kostar 995:- för 26x800x2020mm
http://www.bauhaus.se/arbetsskiva-26x800x2020mm.html

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Kanske en s.k. arbetsskiva från Bauhaus? Kostar 995:- för 26x800x2020mm
http://www.bauhaus.se/arbetsskiva-26x800x2020mm.html

Nu börjar det likna något, även om det var en något knapphändig beskrivning. Får ge mig ut och kika på denså fort tillfälle ges helt enkelt. Trots allt en litenbråkdel av vad andra tar för skivor i motsvarande storlek.