Permalänk
Medlem

razer ouroboros lagg. Hjälp

Tja

Jag har en razer ouroboros som har bestämt sig för att börja krångla !

Har haft min dator i CA 2 år och musen i ca 1 år utan problem, men under sommaren börja jag få muslagg i spel och i Windows. Jag trodde då först att de var musen som var sliten så ja köpte mig en precis lika dan till men problemet kvarstår..

Har formaterat min hårddisk med Windows på och installerat om allt. Men har fortfarande mus lagg. Har testat att köra utan och med Razer Synapse.

Stoppar ja i min 79 Kroners trådlösa mus jag köpte på mediamarkt för ett par år sedan funkar den perfekt...

Om det är någon som har tipps på en bra gamer mus som inte kräver att man skall installera massa mjukvara kring den som tex synapses, så dela gärna med er av infon^^ skulle föredra att den har gröna ledlampor i sig då de passar ihop med resten av datorn och tangentbordet.

Dator specs:
i7 processor 3,4 GHz
8 Gig ram
Geforce 670 GTX grafikkort
64 bitars Windows 7
Grafikkort, processor samt ram minnen är vattenkylda.

Permalänk
Medlem

Litet till lägg. Hittade en riktigt gammal Logitech mus när ja rotade lite i bland mina data pryttlar. Denna mus är nog mer än 10 år gammal. Den fungerar fin fint, Inget lagg !!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Steller:

Tja

Jag har en razer ouroboros som har bestämt sig för att börja krångla !

Har haft min dator i CA 2 år och musen i ca 1 år utan problem, men under sommaren börja jag få muslagg i spel och i Windows. Jag trodde då först att de var musen som var sliten så ja köpte mig en precis lika dan till men problemet kvarstår..

Har formaterat min hårddisk med Windows på och installerat om allt. Men har fortfarande mus lagg. Har testat att köra utan och med Razer Synapse.

Stoppar ja i min 79 Kroners trådlösa mus jag köpte på mediamarkt för ett par år sedan funkar den perfekt...

Om det är någon som har tipps på en bra gamer mus som inte kräver att man skall installera massa mjukvara kring den som tex synapses, så dela gärna med er av infon^^ skulle föredra att den har gröna ledlampor i sig då de passar ihop med resten av datorn och tangentbordet.

Dator specs:
i7 processor 3,4 GHz
8 Gig ram
Geforce 670 GTX grafikkort
64 bitars Windows 7
Grafikkort, processor samt ram minnen är vattenkylda.

Det är inget krav att installera Synapse på någon Razer mus.

Permalänk
Medlem

Har testat att köra musen med och utan Synapses. Men de uppstår fortfarande muslagg.

Permalänk
Medlem

Bumpar tråden lite då jag har samma problem..

Köpte mig en razer deathadder för några veckor sedan, upptäckte direkt att musen frös fast helt random för att ca 1 sekund senare flytta sig till den position jag först förde den mot. (detta sker alltså då och då, ganska störande)
Bytte den mot en likadan, men problemet kvarstår. Trodde först den fungerade när jag bockade ur "förbättra pekarens position" i windows-inställningarna för mus, men det återkom igen efter ett tag. Så ibland kan det fungera ett längre tag, ibland fryser den ofta..

Kör jag med min Microsoft intellipoint 3.0 fungerar det alldeles utmärkt.. Någon som har idéer? Har sökt som en galning..