Mekaniskt tangentbord i den billigare klassen

Permalänk

Mekaniskt tangentbord i den billigare klassen

Tjenare! Det börjar bli dags för ett nytt tangentbord, har inte tänkt att lägga alltför mycket pengar, runt 700 max.
Cherry Mx Red

Har kollat in Qpad mk-50 men vet inte hur bra det är emot t ex corsair k65. Vilket är det bästa enligt er? (inte av bara dessa två modeller).
Hade varit trevligt med handledsstöd, men det kanske man kan fixa efteråt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarreKarlssson:

Tjenare! Det börjar bli dags för ett nytt tangentbord, har inte tänkt att lägga alltför mycket pengar, runt 700 max.
Cherry Mx Red

Har kollat in Qpad mk-50 men vet inte hur bra det är emot t ex corsair k65. Vilket är det bästa enligt er? (inte av bara dessa två modeller).
Hade varit trevligt med handledsstöd, men det kanske man kan fixa efteråt.

Har du kollat på func? http://www.inet.se/produkt/6110028/func-kb-460-gaming-keyboar...
Har detta fast med blåa brytare. Bakgrundsbelyst, usb och hållbart. Mycket funktioner till ett rimligt pris

Visa signatur

Intel i7 8700k 5,2Ghz@1,4v Delidad | Asus MAXIMUS XI HERO Z390 | ASUS EKWB RTX 3090 | 32GB G.skill 3200mhz | 2*500GB SAMSUNG EVO 860 | 2*1TB WD SN750 | Full custom loop | Thermaltake x71 | LG OLED CX48

Permalänk
Skrivet av sockfan:

Har du kollat på func? http://www.inet.se/produkt/6110028/func-kb-460-gaming-keyboar...
Har detta fast med blåa brytare. Bakgrundsbelyst, usb och hållbart. Mycket funktioner till ett rimligt pris

Tack för tipset! ser trevligt ut, någon som har provat både detta och qpad mk-50 och kan dela med sig?
Såg även i senaste numret av PC-Gamer att Qpad mk-70 hade reklam, googlade runt lite men hittade ingenting om bordet, någon som vet något?

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av MarreKarlssson:

Tack för tipset! ser trevligt ut, någon som har provat både detta och qpad mk-50 och kan dela med sig?
Såg även i senaste numret av PC-Gamer att Qpad mk-70 hade reklam, googlade runt lite men hittade ingenting om bordet, någon som vet något?

MK-50 och KB-460 är tillverkat i samma fabrik så kvalitétsmässigt så borde det inte skilja något förutom på materialval på chassit etc. Inombords borde de vara identiska. Tittar du på dem ser du många likheter.

MK-70 finns det inget såvitt jag vet utan modellerna de har är MK-50, MK-80 och MK-85.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Qpad
Skrivet av deeyay:

MK-50 och KB-460 är tillverkat i samma fabrik så kvalitétsmässigt så borde det inte skilja något förutom på materialval på chassit etc. Inombords borde de vara identiska. Tittar du på dem ser du många likheter.

MK-70 finns det inget såvitt jag vet utan modellerna de har är MK-50, MK-80 och MK-85.

Ibland blir det lite tokigt. I detta fall kom annonsen ut lite för tidigt Nu är MK-70 släppt och det är ett mycket prisvärt tangentbord.
http://qpad.com/news/81/59/QPAD-launch-MK-70-a-new-mechanical...

Visa signatur

QPAD AB | Botkyrkavägen 4 | 143 30 Vårby | Sweden
Tel: +46 8 29 00 70 | Fax: +46 8 29 00 71
eMail: info@qpad.com | www.QPAD.com
FB: www.facebook.com/QPAD

Permalänk
Skrivet av qpad:

Ibland blir det lite tokigt. I detta fall kom annonsen ut lite för tidigt Nu är MK-70 släppt och det är ett mycket prisvärt tangentbord.
http://qpad.com/news/81/59/QPAD-launch-MK-70-a-new-mechanical...

hahahaha, knasigt

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Steelseries APEX ~800KR Steelseries APEX RAW ~700Kr

Visa signatur

Tröttnat på att ha signatur

Permalänk
Medlem

Utöver ovan nämnda finns även Cooler Master storm. Jag har två sådana, ett med blue switchar och ett med bruna. Har även ett över 7 år gammalt Steelseries 6g på jobbet, som fungerar lika bra som de nyare. Alla har sin charm men jag gillar inte röda switchar

Visa signatur

AMD 5700X@Vatten | asus prime x370pro | Asus 2080 Strix | 2x16GB Kingston Fury Renegade RGB DDR4 3.6GHZ | Lian Li O11d EVO + 2x240 EKWB RAD + 6 Lian Li AL120 | CoolerMaster V850 | NVME 2TB Seagate Firecuda 510 + NVME 1TB WD BLACK + 3 SSD | Samsung Odyssey 49" G9| DELL 2713HM | Varmilo VA69 Clear/brown | Logitech G502 2016.

Phenom X6 1045T | Corsair TWIN2X PC6400C4DHX 2x2GB + Crucial Ballistix Sport 2x2GB | Gigabyte ma785gmt-us2h | Silverstone Temjin 08 | Corsair VX450

Permalänk
Skrivet av imjohannes5670:

Steelseries APEX ~800KR Steelseries APEX RAW ~700Kr

Detta är rubberdome, inte mekaniskt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av sockfan:

Har du kollat på func? http://www.inet.se/produkt/6110028/func-kb-460-gaming-keyboar...
Har detta fast med blåa brytare. Bakgrundsbelyst, usb och hållbart. Mycket funktioner till ett rimligt pris

Mycket trevligt tangentbord, rekommenderar det om budgeten är tight!
Köpte ett sånt till min sambo med blåa brytare (hon ville ha ett som "klickade" *suck*) och är grymt förvånad över hur kvalitén är för det väldigt billiga priset, själv använder jag Qpad MK-85 med röda brytare och det är svårt att känna någon skillnad på dem förutom brytarna då förstås!

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Skrivet av MarreKarlssson:

Tjenare! Det börjar bli dags för ett nytt tangentbord, har inte tänkt att lägga alltför mycket pengar, runt 700 max.
Cherry Mx Red

Har kollat in Qpad mk-50 men vet inte hur bra det är emot t ex corsair k65. Vilket är det bästa enligt er? (inte av bara dessa två modeller).
Hade varit trevligt med handledsstöd, men det kanske man kan fixa efteråt.

Corsair K-65 är verkligen att rekommendera. Oerhört skönt, billigt och med röda switchar. Väldigt annorlunda design dessutom, vilket ju är kul.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knightogus:

Detta är rubberdome, inte mekaniskt.

Skickades från m.sweclockers.com

Oj förlåt, missade att de skulle va mekaniskt
Corsair K95..

Visa signatur

Tröttnat på att ha signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av lowngcawt:

Mycket trevligt tangentbord, rekommenderar det om budgeten är tight!
Köpte ett sånt till min sambo med blåa brytare (hon ville ha ett som "klickade" *suck*) och är grymt förvånad över hur kvalitén är för det väldigt billiga priset, själv använder jag Qpad MK-85 med röda brytare och det är svårt att känna någon skillnad på dem förutom brytarna då förstås!

Tror faktiskt att både Qpad och Func kommer från samma fabrik, så det är inte så konstigt.

Visa signatur

AMD 5700X@Vatten | asus prime x370pro | Asus 2080 Strix | 2x16GB Kingston Fury Renegade RGB DDR4 3.6GHZ | Lian Li O11d EVO + 2x240 EKWB RAD + 6 Lian Li AL120 | CoolerMaster V850 | NVME 2TB Seagate Firecuda 510 + NVME 1TB WD BLACK + 3 SSD | Samsung Odyssey 49" G9| DELL 2713HM | Varmilo VA69 Clear/brown | Logitech G502 2016.

Phenom X6 1045T | Corsair TWIN2X PC6400C4DHX 2x2GB + Crucial Ballistix Sport 2x2GB | Gigabyte ma785gmt-us2h | Silverstone Temjin 08 | Corsair VX450

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeluxXxe:

Tror faktiskt att både Qpad och Func kommer från samma fabrik, så det är inte så konstigt.

Jo det gör dem
Menade mest att man inte känner någon skillnad i kvalitén mellan dem trots att mitt kostar typ dubbelt så mycket!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem
Skrivet av lowngcawt:

Mycket trevligt tangentbord, rekommenderar det om budgeten är tight!
Köpte ett sånt till min sambo med blåa brytare (hon ville ha ett som "klickade" *suck*) och är grymt förvånad över hur kvalitén är för det väldigt billiga priset, själv använder jag Qpad MK-85 med röda brytare och det är svårt att känna någon skillnad på dem förutom brytarna då förstås!

Jag har ingen jag kan störa med klickandet som tur är haha. Kvalitén är bland det bättre jag har haft hittills, man kan väl säga att tangentbord är lite av en förbrukningsvara i mitt fall. Dom flesta mekaniska tangentborden med bakgrundsbelysning ligger oftast över tusenlappen, vilket är lite väl dyrt.

Visa signatur

Intel i7 8700k 5,2Ghz@1,4v Delidad | Asus MAXIMUS XI HERO Z390 | ASUS EKWB RTX 3090 | 32GB G.skill 3200mhz | 2*500GB SAMSUNG EVO 860 | 2*1TB WD SN750 | Full custom loop | Thermaltake x71 | LG OLED CX48

Permalänk
Medlem
Skrivet av imjohannes5670:

Oj förlåt, missade att de skulle va mekaniskt
Corsair K95..

Endast 600 spänn ifrån TS budget.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.