Permalänk
Medlem

VMware 6 vs IOS

Någon som har lyckat få en helt fungerande IOSX enhet virtuellt på en VMvare 6 platform.
Har fått två LION att fungera men märker att systemen craschar efter ett tag.
Vi kör ett rent Win7/Win8 med 2008/2012 sevrar/SQLföretag, några Citrix farmar...
Där vi kör det mesta via virtuella maskiner. 4 av de kör rena 3ds maskiner, allt fungerar fint.

Dock så har vi nu från vår 3:e parts tryckeri att vi skall leverera allt från IOS.
Personligen tycker jag detta är BS. men jag hat tydligen en ledning som styr

Jag har hemma nu försökt att få ett stabilt IOS system att fungera på vmWare men jag får bara
crashar, har testat både AMD och INTEL men jag får samma grub.
Har testat både maveric och tiger samt dev distar...
För info så kör vi VMware vSphere 6.

Visa signatur

Game: Intel Core i9-10940X / 128GB DDR4-3200 RAM | 2 x Nvidia Titan RTX | 2 x 2TB Samsung 970 Evo M.2 SSD
Laptop: Zbook 15 G5
Media:Intel NUC Frost Canyon Tall I7-10710U | EVOLV Shift I5 6600K 16GB RAM GTX 2070 2X500GB 2.M SSd
Consol: Playstation 5, Xbox series X, Nintendo Switch

Permalänk
Avstängd

IOS är OS:et som finns på Iphone och Ipad, jag tror du menar OSX. Det går att köra det i en VM, men det är inte lätt att få allt att fungera som det ska och det bryter mot avtalet. Jag fick igång det för ett par år sedan men det var ett helvete att få rätt upplösning och att få ljud över huvud taget. Är det en företagslösning så kanske det är enklare och billigare att bara köpa en Mac Mini och använda för de uppgifter som kräver OSX, kanske en begagnad. Jag menar, för företaget kostar väl du ganska mycket per timme så kostnaden för en Mini behöver inte bli högre än vad det kostar för dig att konfigurera en VM som i bästa fall kan fungera hyfsat.

Permalänk
Medlem

Det fungerar inte utan Applehårdvara. Ska de ställa krav på er att leverera OS X servrar så måste ni få dem att betala upp.

Du bryter förövrigt mot NDAn genom att prata öppet om vSphere 6, och du bryter också EULAn genom att köra det i produktion. För att inte tala om EULA brott när det kommer till att köra olicensierade operativsystem i produktion.