Hur tar man bort en CAB fil som inte vill bli bort tagen? [Problem]

Permalänk

Hur tar man bort en CAB fil som inte vill bli bort tagen? [Problem]

Nyligen efter att ha skapat en jädrans massa onödiga filer, så är det en som vägrar att bli bort tagen. Det finns inget sätt att ta bort den på för den delen heller, jag har försökt att gömma den, gick inte. Så nu undrar jag bara spontant, hur får jag bort den?

Testat allt möjligt som (cmd) dir kommandona (vilket inte listade CAB filen), gömma filen (vilket som vanligt sa att den inte fanns) och använt en unlocker (som inte den heller listade CAB filen)..

Vet inte heller vars man ska "Posta" det här inlägget, men då det handlar om lagring mer än det andra kategorierna så postade jag den här. Uppskattar om jag kan få ett snabbt svar!

Tack i förväg!

Permalänk
Medlem

Något i systemet låser den, av någon anledning.

Starta datorn i felsäkert läge och ta bort den.
Om inte, ändra behörigheterna på den filen till att enbart vara för din inloggning, starta om och ta bort den.

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Skrivet av Gurk:

Något i systemet låser den, av någon anledning.

Starta datorn i felsäkert läge och ta bort den.
Om inte, ändra behörigheterna på den filen till att enbart vara för din inloggning, starta om och ta bort den.

Det fixade problemet, tack!