The Evil Within kan köras över 30 FPS på PC – rekommenderas inte av Bethesda

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nizor:

Konsolports förstör så jävla mycket. Ska de göra skitspel till PC ska de inte klaga på att skiten inte säljer sedan. #PCMASTERRACE

Dom lär klaga på piratkopiering när skiten inte säljer.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

Dom lär klaga på piratkopiering när skiten inte säljer.

Ja, det kan ju aldrig vara så att spelet är skit och det helt enkelt inte är tillräckligt många som vill ha det.

Det är en intressant inställning de har till sina kunder, som inte skulle funkat i någon annan bransch.

Permalänk
Medlem

Det här uttalandet är ju ett mysterium. Optimerat för... Utvecklat för... Varför ens välja 21:9 som skärmförhållande och "utveckla" spelet för det, istället för 16:9 som de flesta har. Vad är härnäst för den här spelstudion, utveckla spel i 800x600 pixlar och göra det omöjligt att ändra upplösning, för att det var optimerat för... Nä inget köp denna gång

Visa signatur

Asus Z87-A| 4770k@4.5GHz@1.19v|Gtx680@+100MHz offset - Accelero Hybrid| 2x4GB Corsair 1600MHz DDR3| Samsung 830 series SSD 256GB| Asus Xonar essence STX| Corsair HX620w| Define XL| giefscience.com | Jag streamar på Twitch

Permalänk
Entusiast
Permalänk

Jag hoppas att Youtubes 60fps support kommer framtvinga mer förståelse för 60fps.
Även om Video i 60fps ser mer mjukt ut än när man själv spelar, ser man enorm skillnad, så då kan dom göra Trailers etc i 60fps och skryta om det.

Nu kan dom bara visa 30fps, så allt hänger på visuella effekter, dom kan inte säga "It's 60fps", för ingen ser det så "ingen" bryr sig.

Permalänk
Medlem

Det är skrämmande när det visar sig WiiU har fler spel i 1080p@60fps, än dessa så kallade "next"-gen konsolerna...

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem

hahahahaha jag dör.

http://www.ign.com/articles/2014/10/09/why-assassins-creed-un...

""At Ubisoft for a long time, we wanted to push 60 fps," he said. "I don't think it was a good idea because you don't gain that much from 60 fps, and it doesn't look like the real thing. It's a bit like The Hobbit movie, it looked really weird."

jaaaaaaaa....

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Avstängd

Bethesda kan behålla skiten, eller ännu bättre radera källkoden.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sanazin:

Värt att nämna, det är inte Bethesda som utvecklat spelet utan de är endast utgivare för The Evil Within. Det är någon japansk utvecklare som står bakom spelet.

Du menar, det är Bethesda som finansierat och givit ut spelet, utvecklingen gick till billigaste teamet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

asså jag håller med ovanstående, 60fps/60hz känner ögonen inte av någon skillnad, och dippar det ner till 50 är det lugnt. men att lira på 30 fps? aldrig i mitt liv att jag ens kommer gå nära spelet, OCH HUR I FASIKEN kan man hävda att 30fps ger bättre spelkänsla? i film är det 24 fps, men i spel MÅSTE det vara 60.

ne, jag kommer inte lira detta spel. pga fps spärren. hade kunnat tänka mig prova den. men nee... pinsamt spel företag.

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, xfx 6950xt, 11900K, TM Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
GFs rig 144Hz samsung 1080p, Palit 3060Ti, 10400F,corsair H60 , B560 Auros, 16GB 3000MHz, 500GB NV1, 480GB A400, 2TB+750GB HDD, Seasonic 650 gold, Kolink Void Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400 3rd PC 3060Ti, 3700X, Hyper 212, 16GB, 250GB SSD, 2TB HDD, 650w gold, P300A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skuggan74:

Du menar, det är Bethesda som finansierat och givit ut spelet, utvecklingen gick till billigaste teamet.

Skickades från m.sweclockers.com

Läser du ens vad jag skrev eller citerar du helt slumpmässigt?

Värt att nämna, det är inte Bethesda som utvecklat spelet utan de är endast utgivare för The Evil Within. Det är någon japansk utvecklare som står bakom spelet.

Att vara [b]utgivare[/b] innebär att man "givit ut spelet" (så som du uttrycker det) samt till viss del (men inte alltid) medfinansierat produkten. Det är exempelvis väldigt vanligt att en utgivare har ansvar för marknadsföring, PR och dylikt.

Sedan är det värt att nämna att du inte bör komma endast med tomma ord utan även med källor, exempelvis angående ditt påstående att Tango Gameworks är "det billigaste teamet".
Anledningen till att de har fått utveckla spelet är att de köptes in av Zenimax just för denna ändamål (källa: http://en.wikipedia.org/wiki/ZeniMax_Media)

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk

Snart kommer konsol generationen säga att 20 fps är som 30. Laggar? Nej då, det skall vara så. Vi kallar det "jumping frame motion" JFM - Makes the games harder, and we need to do less work.

Visa signatur

•̪̀● Corei7 •̪̀●

Permalänk

rekommenderas inte av Bethesda ? vem fan tror dom att jag är, en konsol gamer eller? vad har de hära människorna problem med egentligen det kan man undra sig över...

Visa signatur

Ryzen 7950X3D [Cools with EKWB 2x 360mm XE/SE] | Asus Extreme X670E | ASUS RTX 4090 TUF EKWB WB | Corsair HX1500i | G.Skill Neo 64GB 6000MHz (2x32GB) | MP700 Gen5 2TB NVME | 980/950/970 NVME 1TB/512GB/2TB | 6x 512GB 850PRO | 4x512GB NVME WD Black | 4x1TB NVME Raid 0 - 4x18TB Raid 10 Qnap (+Backblaze Backup) | LianLi O11 Dynamic XL | Main Screen: Samsung Neo G9 240Hz Ultra-Wide | AUX: LG IPS7 27" (x2) | LG CX 55" G-sync | 10 Gbit/s ISP (Bahnhof) Connection | Copyright©1996-2023 RaW-D-Coy Inc.™ All rights reserved ®

Permalänk
Medlem

I mina ögon är detta ett tecken på fuskkodning och usel programmering. Typ samma problem som gamla DOS spel har när de kör på moderna datorer. Jag hade hoppats att speltillverkare skulle ha lärt sig efte 20 år... fuska inte.

Tagit bort citat pga. otrevligheter.
Permalänk

Folk gnäller på användningen av ordet "optimalt". Fallout New Vegas funkar inte på för hög FPS heller. Det är därför optimalt att använda lägre FPS. Ordet optimalt betyder inte det ni verkar tro att det gör. Dom säger bara att spelet funkar inte på högre FPS. Ni verkar använda ordet i den meningen " COOL DUDE!" där ordet cool inte längre betyder kallt.

Permalänk
Medlem

30 fps skulle väl i teorin funka med "perfekta frametimes" precis som i 24p filmer. Skulle de implemetera en intern framerate som kanske når 250fps för att sedan bara visa 30 av dessa utan stutter, så skulle det troligen funka. Tror inte de skulle släppa spelet med spärr för 30fps om de inte visste vad de gjorde... får vi hoppas?!

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Tagit bort inlägg pga. div. otrevligheter, gnäll och påhopp. Vänligen håll diskussionen på en saklig nivå.
§ 1.1 Var trevlig och respektera andra.
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Folk läser inte längre än 30fps och alla går in i rage mode.

Är det verkligen ingen här som fattar att detta inte har med prestanda att göra, utan är ett konstnärligt val?

Är det verkligen ingen som vet vem Shinji Mikami är?

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem

Jag låste upp spärren för 30 FPS (gör man enkelt i command line) samt installerade Flawless Widescreen för att fixa letterbox, och spelet rullar hur bra som helst. Jag får stadiga 50 FPS med allt på max, vilket är klart godkänt.

Kan verkligen rekommendera spelet för övrigt, gillar man klassisk survival horror vill man nog inte missa TEW.

Visa signatur

Rigg: Intel Core i7-8700K @ 3,7 GHz, 32GB RAM (3200 MHz), ASUS TUF RTX 3080, Corsair TX850M
Tillbehör: Iiyama ProLite X4372UHSU (43", 4K), Razer Naga Hex MOBA, Func KB-460 (Cherry MX Red)
NAS: Synology Diskstation 413j + 4 * 3TB WD RED