Permalänk

stor summa € att växla

hej jag har en massa € att växla till svenska kronor och undrar vart jag kan få ut mest kronor ifrån vilket företag tror ni man får mest ut ifrån?

Visa signatur

Ryzen 7950X3D [Cools with EKWB 2x 360mm XE/SE] | Asus Extreme X670E | ASUS RTX 4090 TUF EKWB WB | Corsair HX1500i | G.Skill Neo 64GB 6000MHz (2x32GB) | MP700 Gen5 2TB NVME | 980/950/970 NVME 1TB/512GB/2TB | 6x 512GB 850PRO | 4x512GB NVME WD Black | 4x1TB NVME Raid 0 - 4x18TB Raid 10 Qnap (+Backblaze Backup) | LianLi O11 Dynamic XL | Main Screen: Samsung Neo G9 240Hz Ultra-Wide | AUX: LG IPS7 27" (x2) | LG CX 55" G-sync | 10 Gbit/s ISP (Bahnhof) Connection | Copyright©1996-2023 RaW-D-Coy Inc.™ All rights reserved ®

Permalänk
Föredetting

De flesta banker är livrädda för kontanter numera... Hör med din egna bank först och främst och se vad de säger om saken (det är däremot knappast lönt om du är kund hos Swedbank eller Nordea). Forex, X-Change m.fl. brukar köra med riktigt ruttna kurser, så det är knepigt.

Hur stora summor rör det sig om? Jag har eventuellt kontakter som kan lösa det privat i Stockholm, folk som handlar lite med valutor.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem

Sälj dem privat. Att växla över disk med en bank får du räkna med minst 10% i spread plus eventuella kisskotlettavgifter på det (som visserligen får en marginell inverkan såvida du har en ganska stor stock euro). Inte värt oavsett vad.

Visa signatur

Dekadens

Permalänk
Skrivet av Meantek:

De flesta banker är livrädda för kontanter numera... Hör med din egna bank först och främst och se vad de säger om saken (det är däremot knappast lönt om du är kund hos Swedbank eller Nordea). Forex, X-Change m.fl. brukar köra med riktigt ruttna kurser, så det är knepigt.

Hur stora summor rör det sig om? Jag har eventuellt kontakter som kan lösa det privat i Stockholm, folk som handlar lite med valutor.

det är 3000€ men jag vill inte få dom i kontanter. Men man vill ju inte åka på något sånthär http://kkuriren.se/nyheter/katrineholm/1.851438

and i quote "Det här är exempel på klassiskt bondfångeri. Mitt råd är att aldrig växla pengar med privatpersoner, säger Peter Sehlin som är förundersökningsledare vid Sörmlandspolisen."

Visa signatur

Ryzen 7950X3D [Cools with EKWB 2x 360mm XE/SE] | Asus Extreme X670E | ASUS RTX 4090 TUF EKWB WB | Corsair HX1500i | G.Skill Neo 64GB 6000MHz (2x32GB) | MP700 Gen5 2TB NVME | 980/950/970 NVME 1TB/512GB/2TB | 6x 512GB 850PRO | 4x512GB NVME WD Black | 4x1TB NVME Raid 0 - 4x18TB Raid 10 Qnap (+Backblaze Backup) | LianLi O11 Dynamic XL | Main Screen: Samsung Neo G9 240Hz Ultra-Wide | AUX: LG IPS7 27" (x2) | LG CX 55" G-sync | 10 Gbit/s ISP (Bahnhof) Connection | Copyright©1996-2023 RaW-D-Coy Inc.™ All rights reserved ®

Permalänk
Medlem
Visa signatur

| avgå alla | iPad air |

Permalänk
Medlem

Växla till Bitcoins och tillbaka?

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.