Permalänk

Tangentbord - Tenkeyless med MX Brown

Tjenare alla sweclockare!

Nu är det så att jag är på jakt efter ett tenkeyless med mx browns, har kikat lite på CM Storm QuickFire Rapid-i men har inte hittat mycket annat.
Skulle uppskatta tips samt eventuella erfarenheter.

Mvh.

Visa signatur

Moderbräda: MSI Z87-G45 Processor: i7 4770K @ 4.4Ghz RAM:Corsair CL9 1600mhz 16GB Kylning: Corsair H100i i P/P med Cougar 120mm. Kraftlåda: EVGA SUPERNOVA G2 850W (rip bequiet p7 1000w) Grafikkort: MSI GTX1080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsson96:

Tjenare alla sweclockare!

Nu är det så att jag är på jakt efter ett tenkeyless med mx browns, har kikat lite på CM Storm QuickFire Rapid-i men har inte hittat mycket annat.
Skulle uppskatta tips samt eventuella erfarenheter.

Mvh.

Filco finns i den kombinationen. http://www.keyboardco.com/keyboard/swedish-finnish-filco-maje...
Kanske finns att köpa i Sverige med, har inte kollat.

Har ett fullstort Filco med bruna brytare och är mycket nöjd (men lite sugen på ett tenkeyless.)

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Medlem

Köp från Coolermaster, vill du få ut mest från dina pengar väntar du in en rea. Filco är ett klassiskt alternativ men när du kan få ett Coolermaster för under halva priset och båda är gjorda av samma tillverkare finns det ingen större vits med att köpa ett Filco.

Är förövrigt en helnöjd användare av ett Filco Tenkeyless tangentbord sedan flera år tillbaka.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Medlem

Jag använder ett Filco Ninja Majestouch Tenkeyless på jobbet och det har fungerat utmärkt.

Visa signatur

Workstation 5950X|7900XTX|O11 Dynamic Vardagsrum 3900X|6900XT|Torrent Nano
VR Reverb G2|PSVR2|Pico 4|Quest 3|Oculus Quest|Samsung Odyssey+

Permalänk
Medlem
Skrivet av era909:

Filco finns i den kombinationen. http://www.keyboardco.com/keyboard/swedish-finnish-filco-maje...
Kanske finns att köpa i Sverige med, har inte kollat.

Har ett fullstort Filco med bruna brytare och är mycket nöjd (men lite sugen på ett tenkeyless.)

haha vilken jävla sida!

Visa signatur

Laptop 1: MB Pro m1
Laptop 2: MSI GT73VR TITAN
PC: gtx 1070 - 4770k

Permalänk
Medlem
Skrivet av BadNewsBrod:

haha vilken jävla sida!

Den har sett likadan ut i en jäkla massa år, men den fungerar.

Jag köpte mitt tangentbord därifrån för snart fyra år sedan och inget har ändrats.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Medlem

CM Storm Quickfire TK rekommenderar jag, iom att det finns både numpad och piltangenter, home, delete mm.: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1581513 jag misstänker att NetOnNet har rea på de med bruna brytare, då de är någon hundring billigare. Jag kör med blå brytare och är väldigt nöjd förutom att det är blått ljus (på de med blå brytare, alltså) som är lite obehagligt.

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av era909:

Den har sett likadan ut i en jäkla massa år, men den fungerar.

Jag köpte mitt tangentbord därifrån för snart fyra år sedan och inget har ändrats.

Jag tror inte att jag skulle beställa något från den sidan iaf

Visa signatur

Laptop 1: MB Pro m1
Laptop 2: MSI GT73VR TITAN
PC: gtx 1070 - 4770k

Permalänk
Skrivet av FilosofN:

CM Storm Quickfire TK rekommenderar jag, iom att det finns både numpad och piltangenter, home, delete mm.: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1581513 jag misstänker att NetOnNet har rea på de med bruna brytare, då de är någon hundring billigare. Jag kör med blå brytare och är väldigt nöjd förutom att det är blått ljus (på de med blå brytare, alltså) som är lite obehagligt.

detta verkar vara en stark kandidat faktiskt!, ska åka och kika hos netonnet så kanske det blir ett köp!

Visa signatur

Moderbräda: MSI Z87-G45 Processor: i7 4770K @ 4.4Ghz RAM:Corsair CL9 1600mhz 16GB Kylning: Corsair H100i i P/P med Cougar 120mm. Kraftlåda: EVGA SUPERNOVA G2 850W (rip bequiet p7 1000w) Grafikkort: MSI GTX1080

Permalänk

Haft Quickfire TK med röda brytare. Det va faktiskt riktigt smidigt i storlek och utformning, man lär sig snabbt att skifta mellan numpaden och piltangenterna.
Jag upplevde dock att space tangenten var lite vass mot min tumme( brukar automatiskt hålla ner space i moba spel för centrera kameran.

Permalänk

Någon som har någon info när k65 RGB kommer? (självklart modda nya loggan)

Permalänk
Medlem
Skrivet av BadNewsBrod:

Jag tror inte att jag skulle beställa något från den sidan iaf

Fast de är ju de officiella återförsäljarna av filco i europa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TimMy2003:

Haft Quickfire TK med röda brytare. Det va faktiskt riktigt smidigt i storlek och utformning, man lär sig snabbt att skifta mellan numpaden och piltangenterna.
Jag upplevde dock att space tangenten var lite vass mot min tumme( brukar automatiskt hålla ner space i moba spel för centrera kameran.

Jo, jag håller med, jag tycker att det är jättesmidigt, men många tycker att det är väldigt inte smidigt. Och sådant är väl mer utav en vanesak, vet inte hur mycket du får ut av att bara åka och kolla på tangentbordet, men jag personligen förstår verkligen inte varför det skulle vara osmidigt. Tänkte bara varna dig innan du bestämmer dig helt; men eftersom att du sökte ett TKL spelar det kanske ingen roll, då är det väl i alla fall en bra bonus att få med numpaden.

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av BadNewsBrod:

Jag tror inte att jag skulle beställa något från den sidan iaf

Köpte mitt MJ2 TKL Ninja Brown därifrån, det var inga problem.

Permalänk
Skrivet av BadNewsBrod:

haha vilken jävla sida!

Garvade åt "lots in stock"

ONT: Har ett coolermaster rapid nånting med bruna brytare liggandes. Har bytt nu men det är riktigt bra faktiskt

Visa signatur

CPU:Intel i9 9900k RAM:16gb Corsair 3200mhz GPU: Msi RTX 2070 Armor MB: MSI z390-A PRO SSD: Adata sp900 256gb HDD: WD red 3tb(lagring), Toshiba 2tb(mer lagring) Chassi: Fractal design define R2 XL PSU: Corsair RM650 CPU Kylning: Noctua NH-D15

Permalänk
Medlem
Skrivet av BadNewsBrod:

Jag tror inte att jag skulle beställa något från den sidan iaf

KeyboardCo är nog en av de mest seriösa hemsidorna när det kommer till tangentbord, om nånting så är det just DEN sidan som man borde beställa saker ifrån