Ubisoft: "30 FPS ger bättre spelkänsla"

Permalänk
Hjälpsam

[ironi]Bra!
Det är orättvist att de som har mycket pengar, skall kunna köpa sig en bättre spelupplevelse än de som har lite.[/ironi]

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Skrattar så jag dör han borde få sparken efter detta uttalande Va tänker han med? inte huvudet iaf....

Visa signatur

Rigg : Asus Rog Strix B450 | 16gb Corsair 3200mhz | Ryzen 5700X | Gainward RTX 2070 | Silencio 550
Cube : Asus H81I | 8gb Corsair Vengeance 1866mhz | i5 4570S@Cold like ice | HD7970| Node 304 White

Permalänk
Medlem

Ubisoft har väl även sagt att "Resolution is just a number", aldrig i livet att jag tänker börja spela i 900p @ 30fps. PC master race.

Permalänk
Medlem

Lägg av och klanka ner på dem, säger Ubisoft att det är så det ska vara, så måste de ju ha rätt. Varför skulle de ljuga om det?

Jag ska därför omedelbart klocka ner mina grafikkort nåt så inåt helsike, så att de inte kommer över 30 fps i något spel. Sen ska jag sparka rumpa med er alla, särskilt i cs go.

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Medlem

Får väl hålla tummarna för att Ubisoft dubblerar den filmiska "känslan" lagom till The Division d.v.s. 30x2.

Permalänk
Medlem

Input lag är snarare en bildspelkänsla

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk

Vad innebär ens "filmisk känsla"? Att vi förknippar det med filmer? Precis som att pixlig grafik känns retro. Jag slår vad om att ifall vi kör några år med 120 fps film kommer vi inte längre tycka att 24 fps är "filmiskt", utan bara gammalt.

Verkligheten uppdaterar sig kontinuerligt, att komma närmre det måste väl bara göra det mer verkligt? Sen kanske man inte vill att det ska se verkligt ut. Verkligheten är kanske för tråkig för Ubisoft. De verkar rätt verklighetsfrånvända iallafall.

EDIT: Svarta remsor ger också en mer filmisk känsla. Jag vill ändå använda hela min skärm när jag spelar spel.

Visa signatur

The cake is a pie.

Permalänk
Medlem

Jag får trötta och irriterande ögon av låg fps, därför vill jag ha 60fps. Speciellt i snabba spel där bilden flyttas snabbt i sidled. Filmkänsla är bara skitsnack från Ubisoft.

Permalänk

När t.o.m. Hideo Kojima och Naughty Dog anser att 60fps är bättre finns det inte mycket som håller argumentet att 30fps är mer cinematiskt.

Visa signatur

Chassi: Bitfenix Shinobi | CPU: Intel Core i5 4670k | Moderkort: ASRock B85 Pro4 mATX | Grafikkort: MSI R9 280X 3GB | RAM: A-Data 2x4GB 1600MHz | Nätagg: XFX Core Edition 550W 80+ Bronze HDD: 1TB WD Blue 7200rpm 64MB

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Teddis:

Surt för 144Hz-användare som då i framtiden kanske får modda PC-portade spel för att få någon nytta av panelen. Hade inte varit så glad själv om jag hade ägt en sådan.

Konsol-spel har ju nästan alltid körts i 30FPS så det är ju inget nytt fenomen men 99% av alla spel kan man låsa upp 120FPS+ på smärtfritt.
Oftast har http://pcgamingwiki.com/wiki/Home svaret på hur och oftast handlar det om något så banalt som att ändra någon text så som "MaxrenderFPS" från antingen 30 eller 60 i en vanlig textfil.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Jag kan köra Alien: Isolation på PC i över 120 fps och det ger ändå betydligt mer filmkänsla än något Assassin's Creed.

Permalänk
Medlem

Vad i jävla helvete?! Jag såg en enorm skillnad, när EA visade Battlefield: Hardline i 60 FPS! Allt blev mer fartfyllt och mer filmisk. Någon på Ubisoft borde verkligen få sparken!

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Antar att 30 FPS funkar när man använder dom där fruktansvärda kontrollerna, men jag upplever extremt jobbigt muslagg när jag spelar i 30 FPS på en dator Är musen inte 100% responsive så går det ju inte och spela... eller är jag känslig?

Permalänk
Musikälskare

Ubisoft bara gräver ner sig mer och mer... Eller så blir de mutade av Konsolföretag vilket är mest troligt, påstående som detta är helt befängda

Varför vill man gå bakåt i utveckling, speciellt i en så snabbt framåt rörande bransch som denna *mind blown*

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Personligen så hade jag vart nöjd med 30 fps och hyfsat bra detaljer än jag hade vart med 60 fps och odetaljerad omgivning, iaf i ett spel som AC.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 RGB MK2 Low Profile // Mouse: Corsair Dark Core RGB with the MM1000 QI mousepad // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD //

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Antar att 30 FPS funkar när man använder dom där fruktansvärda kontrollerna, men jag upplever extremt jobbigt muslagg när jag spelar i 30 FPS på en dator Är musen inte 100% responsive så går det ju inte och spela... eller är jag känslig?

Håller med dig, 30fps funkar bra på konsol. Men jag klarar inte av under 50-60 fps på PC

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem

En av de få anledningar jag håller mig borta från Ubisoft. Bethesda brukar lura in mig dock..

Permalänk
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av flashen:

Ubisoft bara gräver ner sig mer och mer... Eller så blir de mutade av Konsolföretag vilket är mest troligt, påstående som detta är helt befängda

Varför vill man gå bakåt i utveckling, speciellt i en så snabbt framåt rörande bransch som denna *mind blown*

Så snabbt som denna? Det var ett bra gap mellan de senaste två generationerna.

Permalänk
Medlem

Dom kanske ska ringa och fråga Carmack hur man kodar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uzanar:

Det är bara en liiiiten detalj... Man kollar inte på en film, man spelar ett spel....

Säg inte det...
Vissa spel nu för tiden är ju mer cutscenes och "tryck den här knappen nu" - vilket gör det lite luddigt om det är spel eller film.

Permalänk
Medlem

Undrar om de tänkt på att många tyckte The hobbit så underlig ut just för att den faktiskt var skarpare än en vanlig biofilm. Jag tyckte det var helt underbart. Tar 48 fps framför 24 alla dagar i veckan!

Pinsamt uttalande, men inte oväntat. Den "optimering" som gjort att konsollspel från idag ser bättre ut än 2007 är ju just att de tagit och långsamt kapat fler och fler hörn och hoppats att det inte märks då det sker så gradvis. Hoppas de inte tvingar in det i PC versionen med bara så är jag nöjd.

På tal om det, är det någon som kan förklara för mig varför spel riskerar att "gå sönder" om man låser upp frameraten nu för tiden? Det var ju aldrig problem förut, men nu hör man om flertalet spel där utvecklarna säger "visst, låter er testa, men vi garanterar inte att det fungerar"

Permalänk

Jag är en av de få här som faktiskt håller med!
samtidigt så tycker jag att det är jätteskönt med 120/144 FPS i datorspel. Men det är nåt speciellt med 30 FPS som ger en bättre spelkänsla i just konsolspel.

Kan påpeka att detta är en fördel i tex RPG, men i fartfyllda actionspel är 30FPS såklart en nackdel, men sånt spelar man ju inte på konsol iaf

Visa signatur

EVGA G2 Supernova 750W, ... , 2x8GB Vengance, MSI GTX760 4GB Gaming Ed + GTX580 3GB Phantom (ej SLI).

Permalänk
Medlem

Handlar inte så mycket om hur det ser ut för min del. Utan att det är fantastisk frustrerande att manövrera spel i 30fps. Det är rent ut sagt hemskt, på PC.

Visa signatur

Jag förstår, men vad menar du?

Permalänk
Medlem

Själv blir jag åksjuk när jag spelar fps med fps under 40 på pc.
På konsol märker jag inte av åksjuka men där känns allt lite långsammare. (får liksom mer tid på sig att agera än jag hade fått på pc)

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Musikälskare

Har läst posten en gång till för att vara säker på att de inte skämtar, vad i helvete... Sitter och kokar här på jobb

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Entusiast

Inte förvånad. Det är ju ändå Ubisoft, företaget som hatar PC och gör allt de kan för att det ska vara ömsesidigt.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Kanadensare...

Permalänk
Medlem

En sak som stör mig är att de försöker verkligen komma med alla möjliga ursäkter, kan de inte bara erkänna att "next gen" inte var så jävla coolt som alla trode, och att de inte klarar av att leverera 60 fps @ 1080p? då är alla nöjda sen så slipper de allt käbbel
Postar denna igen för er som missat.
http://www.pcgamer.com/the-features-pc-gamers-wantan-open-let...

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elitist:

Kanadensare...

Fransmän...

Visa signatur

GAMING
XV252QF 390Hz|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C