Permalänk
Medlem

sespelkoder.se ?

Gick via prisjakt till spelkoder.se och så ser sidan ut såhär...
http://postimg.org/image/cj1dnphlf/

Kändes inte så seriöst men de ser ut att ha fått bra betyg på prisjakt.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Avstängd

Skit i den sidan, köp från denna istället http://www.fast2play.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av COTF:

Skit i den sidan, köp från denna istället http://www.fast2play.se/

Ah den kändes ju... "ännu" bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boyka91:

Ah den kändes ju... "ännu" bättre.

Har köpt från den flera gånger och fungerat bra varje gång.

Visa signatur

Corsair Carbide 500R | i5 4670K | Asus 1070 Dual | Ballistixsport 4x4GB | GB Z87-HD3 | Samsung 850 Pro 128GB SSD | Seagate 1TB HDD | CM 600W | Samsung DVD |

Permalänk
Entusiast
Skrivet av TroubleBaker:

Har köpt från den flera gånger och fungerat bra varje gång.

Jo om man är ute efter ryska koder med regionslåsnings risk så fungerar sådana sidor skit bra. GMG, GOG, Humble Store, Gamersgate osv som gäller imo.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Skrivet av TroubleBaker:

Har köpt från den flera gånger och fungerat bra varje gång.

Samma här.

Skrivet av Firkraag:

Jo om man är ute efter ryska koder med regionslåsnings risk så fungerar sådana sidor skit bra. GMG, GOG, Humble Store, Gamersgate osv som gäller imo.

Jag har aldrig fått en RU kod när jag köpt EU eller Worldwide koder. Om de nu säljer sådana så står det klart och tydligt att det är en sådan.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Har oxå köpt ifrån fast2play och det funkade jätte bra utan problem

Permalänk
Medlem

Risken finns att ni blir av med era spel om ni köper från icke autentiserade återförsäljare. (Givetvis så är denna risken ganska liten) Sedan så finns det även en viss risk att ni inte stödjer skaparna av spelet om ni köper spel från sådana sidor.

https://www.youtube.com/watch?v=08b3XzFGqJY&list=UUy1Ms_5qBTa...

Man får ju givetvis avgöra vad man själv anser moraliskt fel eller inte, men min personliga åsikt är den att man inte ska köpa spel från sidor som inte är auktoriserade och marknadserkända återförsäljare.

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Medlem

Kinguin är också nice:)

Visa signatur

OS: MacOS/ Windows 10 Pro 64-bit MB: ASUS-Z97-A CPU: i7 4790k
NÄTAGG: EVGA SUPERNOVA G2
RAM: 32768 MiB GPU: 1070 FTW Chassi: Fractal Design R4
MBP 13" i5 | 256GB | 16GB RAM | MID 2014

Permalänk
Medlem
Skrivet av N0iZE:

Kinguin är också nice:)

Kinguin = G2Play = Fast2Play Samma bolag

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Gick via prisjakt till spelkoder.se och så ser sidan ut såhär...
http://postimg.org/image/cj1dnphlf/

Kändes inte så seriöst men de ser ut att ha fått bra betyg på prisjakt.

Du gav två stjärnor pga av sidan utan att köpt något? det blir även två stjärnor till ditt omdöme i såna fall
För mig så ser inte sidan ut på det viset

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Kinguin = G2Play = Fast2Play Samma bolag

Har det alltid varit så? Jag minns iaf g2plays gammla sida. Kanske de nu är samma bolag

Visa signatur

OS: MacOS/ Windows 10 Pro 64-bit MB: ASUS-Z97-A CPU: i7 4790k
NÄTAGG: EVGA SUPERNOVA G2
RAM: 32768 MiB GPU: 1070 FTW Chassi: Fractal Design R4
MBP 13" i5 | 256GB | 16GB RAM | MID 2014

Permalänk

Har inte handlat via dem men de har en "om oss" sida som ser ut så här

"Spelkoder är ett handelsbolag som bildades nov 2013 av Linus Karlsson & Henrik Wallgren.
Syftet är att sälja pc-spel digitalt på ett tryggt sätt. Vi upplever att många idag inte vågar detta och gärna istället handlar via tex steam trots de höga priserna. Vi tycker att detta är synd eftersom vi kan erbjuda likadana licenser till bättre priser.

Uppgifter:
F-skatt
Momsnummer/VAT: SE9697691112
Adress: Kvarngatan 79 69235 Kumla
Kontakt: Info@spelkoder.se
Henrik 0760199717 / Henrik@spelkoder.se
Linus 0738348519 / Linus@spelkoder.se
"

Det är mera seriös info än måååånga andra större sajter har

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Du gav två stjärnor pga av sidan utan att köpt något? det blir även två stjärnor till ditt omdöme i såna fall
För mig så ser inte sidan ut på det viset

http://i.solidfiles.net/959ae4f616.png

Till var och en sin egen bedömning.
När textfält och knappar ligger klistrade över varandra, då känns det inte som en seriös sida. Ingen webshop jag besökt har jag sett detta för. Så ja, extremt dålig programmering från deras sida och därav förtjänar de dåligt betyg.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Själv brukar jag handla via Gamercarddirect och spelbutiken.
Har aldrig failat från dom iallafall.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Till var och en sin egen bedömning.
När textfält och knappar ligger klistrade över varandra, då känns det inte som en seriös sida. Ingen webshop jag besökt har jag sett detta för. Så ja, extremt dålig programmering från deras sida och därav förtjänar de dåligt betyg.

Är du säker på att det är sidan som är fel? Som bilden jag visade så ser det inte ut så på min bild. Inget är klistrat över varandra, det är snyggt uppställt med en video på spelet. Vad använde du för webbläsare? var det Chrome?

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Det är fel på sidan jag testade i fyra webbläsare och det såg ut såhär i alla:

(Chrome, IE11, Opera, Firefox)

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Är du säker på att det är sidan som är fel? Som bilden jag visade så ser det inte ut så på min bild. Inget är klistrat över varandra, det är snyggt uppställt med en video på spelet. Vad använde du för webbläsare? var det Chrome?

Ja det är jag. En riktig programmerare ser till så att sidorna ser bra ut i alla, inte bara en eller två webbläsare.

Skrivet av simon253:

Det är fel på sidan jag testade i fyra webbläsare och det såg ut såhär i alla:
http://i.imgur.com/pzEWtdC.png

(Chrome, IE11, Opera, Firefox)

Snyggt test.

Ser alltså galet ut i de fyra största webbläsarna.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

G2a kör jag. Funkar prima och är bta priser oftast.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av simon253:

Det är fel på sidan jag testade i fyra webbläsare och det såg ut såhär i alla:
http://i.imgur.com/pzEWtdC.png

(Chrome, IE11, Opera, Firefox)

Verkar ändå vara någon inställning hos dig. Sidan för Rome II ser bra ut i Chrome, IE och FF hos mig iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Ja det är jag. En riktig programmerare ser till så att sidorna ser bra ut i alla, inte bara en eller två webbläsare.

Snyggt test.

Ser alltså galet ut i de fyra största webbläsarna.

Måste vara nån plugin som förstör eftersom den ser helt rätt ut för mig. Du har inget som blockar videos eftersom varken Simon eller du har videoklippet på era webbläsare?

Jag har däremot inte köpknappen utan en Lägg i varukorg knapp

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Måste vara nån plugin som förstör eftersom den ser helt rätt ut för mig. Du har inget som blockar videos eftersom varken Simon eller du har videoklippet på era webbläsare?

Jag har däremot inte köpknappen utan en Lägg i varukorg knapp

Klar man kör addblocker. Alla seriösa webb-butiker förutsätter att kunder kan ha det påslaget och anpassar sidor för det precis som de anpassar för olika webbläsare.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Skrivet av simon253:

Det är fel på sidan jag testade i fyra webbläsare och det såg ut såhär i alla:
http://i.imgur.com/pzEWtdC.png

(Chrome, IE11, Opera, Firefox)

Bara problem med sidan om jag väljer att söka efter ett spel här, då får jag samma utseende som du... Opera och IE.

Skrivet av AMD-FX:

Måste vara nån plugin som förstör eftersom den ser helt rätt ut för mig. Du har inget som blockar videos eftersom varken Simon eller du har videoklippet på era webbläsare?

Jag har däremot inte köpknappen utan en Lägg i varukorg knapp

Ni ser ut att ha valt en produkt medan det som visas händer när man söker efter en produkt med hjälp av sökfältet. Produktsidorna ser ut precis som de ska här med.

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Medlem
Skrivet av gaminggirl:

Bara problem med sidan om jag väljer att söka efter ett spel här, då får jag samma utseende som du... Opera och IE.

Ni ser ut att ha valt en produkt medan det som visas händer när man söker efter en produkt med hjälp av sökfältet. Produktsidorna ser ut precis som de ska här med.

Jag sökte nyss genom sökfältet och klickade på spelet, inget fel nu heller. Är ni inloggade när ni söker?

Det bästa vore väl att kontakta dom och tala om att många men inte alla har problem med sidan

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Måste vara nån plugin som förstör eftersom den ser helt rätt ut för mig. Du har inget som blockar videos eftersom varken Simon eller du har videoklippet på era webbläsare?

Jag har däremot inte köpknappen utan en Lägg i varukorg knapp

Kör inte adblock. Det är inaktiverat och bara Firefox har det installerat.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av AMD-FX:

Jag sökte nyss genom sökfältet och klickade på spelet, inget fel nu heller. Är ni inloggade när ni söker?

Det bästa vore väl att kontakta dom och tala om att många men inte alla har problem med sidan

Sökresultatet såg ut på det viset, produktsidan som vanligt... Är inte inloggad och tänker inte skapa ett konto där för att testa om det skiljer sig.

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)