Permalänk
Medlem

Tips på ny gaming mus, kosta vad det vill!

Tjena!
Tror det är dags att byta ut min Func mus. Jag skulle gärna vilja höra era rekommendationer på mössen som ni gillar och tror skulle passa
Vad gäller grip så skulle jag säga att jag har någon blandning mellan palm och claw, eller ibland byter jag mellan.
Jag har relativt stora händer. Det var egentligen en stor anledning till att jag köpte func musen har nu insett att den inte är speciellt bra till cs. För bred/klumpig (skulle hellre had en större på längen än bredden)

Har funderat på lite över trådlösa möss och kanske det är något att köra på? De anses ju ha snabb svarstid ändå.
Kom därmed in på Razers Ouroboros http://www.netonnet.se/art/dator/gaming/gamingmss/razerourobo...
Kvalitet värderas högt!

Visst kan man ta och åka in och klämma på mössen men vore nice att höra lite personliga åsikter

Permalänk
Medlem

Steelseries Rival. Sjukt skön!

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2215634

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem

Det är tråd nr 435634563456345645 på ämnet ...du får samma svar som alla andra.... gå till butik å klämm å känn på prylarna ...det blir inte bättre bara för att det står gaming på dem ...vanligtvis bara dyrare å det dyker upp lysdioder....köp det som ligger bäst i näven.

Visa signatur

Carmilla: Intel 2600k, 8gb RAM 1600mhz, SSD EVO840, gtx760,. Workstation/Spelmaskin OS:Windows 8.1
Marcilla: AMD A4, 4gb RAM 1600mhz NAS/SQL/HTPC, OS: Linux MINT

Permalänk
Medlem
Skrivet av EyeNEye:

Har varit inne en del på den. Verkar faktiskt bra i storlek. Har du haft den länge?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZOiDVOiD:

Det är tråd nr 435634563456345645 på ämnet ...du får samma svar som alla andra.... gå till butik å klämm å känn på prylarna ...det blir inte bättre bara för att det står gaming på dem ...vanligtvis bara dyrare å det dyker upp lysdioder....köp det som ligger bäst i näven.

Absolut! Kan dock ha mina förhoppningar om att någon känner igen sig i min situation grip/stora händer osv och kommer in och rekommenderar en fin mus, grejen är också den att det finns inte möjlighet (för mig alla fall) att klämma på en hel del möss

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Kör med Gigabyte Krypton.
Macro, hög sens, 2 plattor medföljer, viktinställning, ergonomiskt utformad.

Omdöme: 1 till 10 (10 är bäst)

Ergonomi 8
Känsla 8
Macro 5 (mjukvaran känns inte ok)

Summering, Är inte 100 nöjd, men det har aldrig nån mus varit för mig heller. Klart värt att testa om man är nyfiken.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZOiDVOiD:

Det är tråd nr 435634563456345645 på ämnet ...du får samma svar som alla andra.... gå till butik å klämm å känn på prylarna ...det blir inte bättre bara för att det står gaming på dem ...vanligtvis bara dyrare å det dyker upp lysdioder....köp det som ligger bäst i näven.

Det är inte alla som har möjligheten och bara gå till nån butik och klämma/känna på mössen. Alla svar från andra med samma svar som du, har inte fattat denna enkla sak att butiker runt området man bor i, har inte alla gamingmöss eller de som man funderar på att testa på innan köp.
När man inte har den möjligheten, självklart försöker man fråga i ett forum och få svar på vilka som är bra.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem

when you go rival you never go back :!

Sjukt skön mus dock så sliter man på gummit på sidan av musen o då blir den mindre skön men fortfarande en av de skönaste mössen jag testat. Gick till Rival från DeathAdder 2013

+ jag har stora händer jak med :!

Visa signatur

Fractal Design R6 | ASUS ROG STRIX z390-F | Intel i7 9700K | 32GB 3000Mhz Corsair CL15 | GeForce RTX 2080 TI OC | Asus PG278QR | Logitech G Pro X Superlight | Q-Pad MK-85

Permalänk

Har också stora händer och kör en blanding av palm och claw, kan bara säga att minonix naos serien är den bästa för mig.
Haft kanske 10 olika möss och det naos den bästa hittills.

Permalänk

Roccat Kone XTD optical ...enough said.

Permalänk
Medlem

Tack för alla grymma tips! Känns som att rival kanske skulle kunna vara något

Permalänk
Medlem

Bästs jag haft än så länge är Logitech G502 proteus core, kommer med vikter, och typ alla knappar som behövs vid vanlig gaming.

Visa signatur

Citera så hittar jag ditt svar.

Permalänk
Medlem

jag köpte en Logitech G502 som jag tycker är väldigt trevlig.
[sarkasm]
Den har hela 12 tusen DPI!!!![/sarkasm]

Ser man över den löjliga DPIn så är det en trevlig mus med bra sensor.
Passar min hand bra (normalstora händer men långa fingrar) när jag kör i palmgrip.
Får du chansen att klämma på en så gör det

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | RX 7900 XT | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Air | Apple M1

Permalänk
Medlem

Har oxå skaffat mig en G502 och tycker den är grym! Ligger sjukt skönt i min hand, blandar mellan Claw och palm har jag märkt.
Enligt min erfarenhet så gör Logitech sjukt bra möss, min G5 har jag haft i drygt fyra eller fem år utan problem. Fick en ny efter ett halvår för att jag råkade ha sönder scrollhjulet, den nya har funkat Ever since.

Visa signatur

Main. - Fractal Design Meshify C - Corsair AX860 - Asus Strix B550-E - AMD Ryzen 5 3600 - 32gb Corsair Vengeance 3200mhz - Asus Strix GTX 1080 - Samsung 970 Evo 250gb - Kingston A200 1tb - 1x 840 Pro 256GB - 2x 850 Pro 256GB - 2x 840 Evo 250GB RAID0 - 2x Samsung 850 Evo 500GB - Logitech G502 - Corsair K95 RGB - BenQ XL2420T - Sennheiser Game One
2018 Macbook Pro 13" 2018 iPad Pro 12,9"
Projekt 13 - Bygglogg WIP