Komma tebax till WoW, efter 4-5 år.

Permalänk
Medlem

Komma tebax till WoW, efter 4-5 år.

Slutade spela för ca 4-5 år sedan, när jobbet tog mer och mer tid, så senaste jag spelade i var Cata.

Men nu blev jag arbetslös i somras, så nu har jag ju lite mer tid.

Och har dem senaste dagarna sett en hel del filmer på spelet och det har väcktes ett sug att börja igen.

Men då kommer jag till ett problem, har ju ett konto med expansionerna fram till Cata, på det kontot finns det nog en gubbe som har allt guld kvar då jag brukar sälja av alla saker och radera alla övriga gubbar när jag slutar.

Men nu har jag glömt allt om det kontot, och kommer ju ändå börja om från 0. Så då borde det bästa vara att köpa en Battlechest och skapa ett nytt konto för senaste kistan innehåller väl allt fram till och med Cata eller kommer det att släppas en nyare kista nu när WoD släpps? Visst går missar väl en hel del guld, men det är väl inte jättesvårt i början av spelet i dagens läge?

/Cicci

Permalänk
Medlem

Uppgradera kontot du har tycker jag.
Då får du behålla en hel massa du inte tänkt på, t.ex mounts och en massa achievs.
Och förbeställer du WoD så får du en "gratis" lvl 90 ifall du inte har lust att fortsätta med vad du nu spelade

Guld kan vara ett problem om du levlar från början, just nu är marknaderna lite offside då alla rensar sina banker i väntan på expansionen.
Så har du en höglvl gubbe som får lite gratis (t.ex flygande mounts) så kan det vara en bra boost.

Edit: Och hitta snabbt ett lvl25 guild när du sätter igång.
Guild perks är otroligt trevligt att ha när man questar.

Permalänk
Medlem

Troligen så kommer den nya kistan med MoP inte komma förrän om något år. Blizzard brukar vara väldigt sena med att uppgradera battlechesten i min mening
Men när jag skapade ett nytt konto så använde jag denna länken:
http://www.reddit.com/r/GameDeals/comments/1htkhg/wow_battlec...
Det kostar 4 euro för den chesten, och den innehåller allt till Cata. Det enda är att du måste skapa ett trail konto först, för att sedan använda den länken att uppgradera med. Jag har haft det accountet i över ett år och allt gick smärtfritt i beställningen, så den fungerar! oavsett vissa möjliga kommentar på länken. Sen hade jag tur att MoP endast kostade 10 euro när jag gjorde accountet, men jag tror det ligger på 15euro nu?
När du uppgraderar till WoD så får du ju även en instant 90 boost på en valfri character, och då får man lite guld oxå
Happy gaming!

EDIT:
MoP kostar nu 10 Euro för en digital Edition. och WoD 45 Euro. så använder du länken jag gav och uppgraderar så får du pröjsa sammanlagt 59Euro. Jag tror inte att du kommer få det billigare (Prisuppgifterna är direkt från Battle.net shop)

Visa signatur

Det var bättre förr
- Michael B. Tretow

Permalänk
Skrivet av jonte.snovit:

Troligen så kommer den nya kistan med MoP inte komma förrän om något år. Blizzard brukar vara väldigt sena med att uppgradera battlechesten i min mening
Men när jag skapade ett nytt konto så använde jag denna länken:
http://www.reddit.com/r/GameDeals/comments/1htkhg/wow_battlec...
Det kostar 4 euro för den chesten, och den innehåller allt till Cata. Det enda är att du måste skapa ett trail konto först, för att sedan använda den länken att uppgradera med. Jag har haft det accountet i över ett år och allt gick smärtfritt i beställningen, så den fungerar! oavsett vissa möjliga kommentar på länken. Sen hade jag tur att MoP endast kostade 10 euro när jag gjorde accountet, men jag tror det ligger på 15euro nu?
När du uppgraderar till WoD så får du ju även en instant 90 boost på en valfri character, och då får man lite guld oxå
Happy gaming!

EDIT:
MoP kostar nu 10 Euro för en digital Edition. och WoD 45 Euro. så använder du länken jag gav och uppgraderar så får du pröjsa sammanlagt 59Euro. Jag tror inte att du kommer få det billigare (Prisuppgifterna är direkt från Battle.net shop)

Tips är att det är samma pris att uppgradera från battlechest till wod som att uppgradera från mop till wod. Så kör man battlechest till wod direkt så sparar man de 10€

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

Tips är att det är samma pris att uppgradera från battlechest till wod som att uppgradera från mop till wod. Så kör man battlechest till wod direkt så sparar man de 10€

Hur menar du nu? Att bara hoppa över MoP? Måste man inte ha en giltig licens för MoP för att kunna ha WoD?

Visa signatur

Det var bättre förr
- Michael B. Tretow

Permalänk
Skrivet av jonte.snovit:

Hur menar du nu? Att bara hoppa över MoP? Måste man inte ha en giltig licens för MoP för att kunna ha WoD?

du får erbjudandet att uppgradera till wod direkt från battlechest, jag tolkade det som att mop ingick i dealen då när jag kollade på det för 2 veckor sen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

Tips är att det är samma pris att uppgradera från battlechest till wod som att uppgradera från mop till wod. Så kör man battlechest till wod direkt så sparar man de 10€

Är även jag nygammal wow-spelare som tänkte börja lira igen. Tänkte dra igång nu ett tag innan exapansionen så man är inne i det tills den kommer. Hur löser jag det lättast? Köpa WoW-battlechest och sen en förbokning på WoD? Får jag då en boost till level 90 direkt när jag betalar förbokningen eller måste jag vänta med den tills WoD lanseras?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kakann:

Är även jag nygammal wow-spelare som tänkte börja lira igen. Tänkte dra igång nu ett tag innan exapansionen så man är inne i det tills den kommer. Hur löser jag det lättast? Köpa WoW-battlechest och sen en förbokning på WoD? Får jag då en boost till level 90 direkt när jag betalar förbokningen eller måste jag vänta med den tills WoD lanseras?

Du får en boost direkt när du betalar förbokningen

Visa signatur

Det var bättre förr
- Michael B. Tretow

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

du får erbjudandet att uppgradera till wod direkt från battlechest, jag tolkade det som att mop ingick i dealen då när jag kollade på det för 2 veckor sen.

Enligt Blizzard så måste man ha MoP för att kunna lira WoD, och jag vad jag har läst mig till så måste man köpa MoP först, för det ingår inte om man bara hoppar från Cata till WoD.

Visa signatur

Det var bättre förr
- Michael B. Tretow

Permalänk
Medlem

Nu har det blivit som så att på Blizzard egna store så kan man köpa ett battlechest med expansions vanilla-MoP för endast EUR15! Du får som alltid med 30 dagars gametime. Sedan kan du även välja att köpa WoD för EUR45. Gör du detta så får du även en Instant lvl90 Boost. som du får välja helt valfritt från första gången du loggar in i spelet!

Visa signatur

Det var bättre förr
- Michael B. Tretow

Permalänk

Ta kontakt med Blizzards support, se om du kan få tillgång till det gamla kontot på något sätt.

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D -- Corsair AX 1000W -- MSI Z87-G45 -- Intel Core i7 4770K -- 2xR290X Crossfire -- Corsair 2x8GB DDR3 1600 Mhz -- Samsung 850 EVO systemdisk -- Windows 8.1 64 bit.

Permalänk
Medlem

Lyckades komma in på kontot igen för ett par dagar sedan, men har inte haft tid att lägga till någon tid än. Men nu när jag loggade in. Står det under "Product Level" Mists of Pandaria, men jag har aldrig köpt det. Är det så att blizzard uppgraderar kontot automatiskt inför WoD? Och har även lyckats vinna en Battlechest, kan jag lägga till den till mitt konto för att utnyttja Speltiden i den?

/Cicci

Permalänk
Medlem

Jag tror dem har uppgraderat de ja.
Om du aktiverar den battlechesten så tror jag att cdkeyn i den på något sätt är använd automatiskt? Men du kan nog ta och använda keyn i chestet till ditt gamla acc, utan att aktivera den du vann.

Visa signatur

Det var bättre förr
- Michael B. Tretow

Permalänk
Medlem

Dont do it!

Finns andra, bättre och mindre tidskrävande spel!

Visa signatur

MSI MAG B550M Mortar, Ryzen 7 3800X, Cooler Master MasterLiquid ML240L, Corsair LPX 32GB (4x8GB) 3200MHz cl16, Sapphire rx580 4gb, Samsung 990 Pro 1TB + Seagate FireCuda 520 SSD 2TB, Corsair RM750x v2, Fractal Design Define C, LG UltraGear 27GP850

Permalänk
Medlem

MoP ingår i Battle Chest nu så köp det först och köp inte WoD i förväg såvida du inte verkligen kommer spela det.

Visa signatur

Rigg: Intel i7 4790K @ 4,7 GHz delid | Noctua NH-U12S | Asus Z97-A | Corsair 2x4+2x8 GB 2133 MHz DDR3 RAM | EVGA RTX 2080 XC Ultra GPU | Intel SSD 2x 800 GB | Acer Predator XB271HU IPS skärm | M-Audio AV42 monitorer | HyperX Cloud 2-lurar | HyperX Pulsefire FPS mus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bosse78:

Dont do it!

Finns andra, bättre och mindre tidskrävande spel!

Japp, japp och japp.
Men ändå så är det stadigt 7 millioner som betalar en slant varje månad för att spela.
Personligen kommer jag aldrig att fatta mig på folk som spelar konsoller eller minecraft.

Permalänk
Medlem

När man ska installera spelet så funkar det inte. Går inte välja språk.

/Cicci

Permalänk
Entusiast
Skrivet av ciccipop:

När man ska installera spelet så funkar det inte. Går inte välja språk.

/Cicci

Ändra språk till ex Tyska eller Spanska, starta om Bnet applikationen, kör igång installationen, byt tillbaka språk, starta om och tada, bara att öppna WoW och sedan byt språk i klienten.

Jag körde med denna lösningen.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -