Någon som har handlat från Electroworld tidigare?

Permalänk
Medlem

Någon som har handlat från Electroworld tidigare?

Hejsan, jag märkte idag att de har erbjudanden på en massa saker som gäller ända tills idag.
Jag la märke till en mobil som är rätt så ny faktiskt.
Min fråga är då jag aldrig tidigare har handlat från Electroworld, hur pass bra är den "butiken"?

Och även, då mobilen (LG F60) är så pass ny att det inte finns recesioner om den så undrar jag om jag kan köpa den då man får 10% rabatt på den (inte mycket jag vet, men bättre än inget) och öppna den för att kolla hur den är, och ifall jag inte är nöjd med den lämna tillbaka den då man har 14 dagars ångerrätt. Men kan man lämna tillbaka en mobilprodukt?
Eftersom enligt hemsidan så står det: Ångerrätten gäller inte om du bryter förseglingar på exempelvis spel, film och programvaror eller om du använder produkten. Gäller detta även mobilprodukter?

Permalänk
Medlem

Samma koncern som Elgiganten om jag inte missminner mig. Har köpt något spel där förut iaf, och det gick bra.
Borde gå bra att återlämna en mobiltelefon.

Permalänk
Skrivet av zippys:

Hejsan, jag märkte idag att de har erbjudanden på en massa saker som gäller ända tills idag.
Jag la märke till en mobil som är rätt så ny faktiskt.
Min fråga är då jag aldrig tidigare har handlat från Electroworld, hur pass bra är den "butiken"?

Och även, då mobilen (LG F60) är så pass ny att det inte finns recesioner om den så undrar jag om jag kan köpa den då man får 10% rabatt på den (inte mycket jag vet, men bättre än inget) och öppna den för att kolla hur den är, och ifall jag inte är nöjd med den lämna tillbaka den då man har 14 dagars ångerrätt. Men kan man lämna tillbaka en mobilprodukt?
Eftersom enligt hemsidan så står det: Ångerrätten gäller inte om du bryter förseglingar på exempelvis spel, film och programvaror eller om du använder produkten. Gäller detta även mobilprodukter?

Jag har handlat på electroworld förr och det utan några problem. Om jag inte minns helt fel är det Elgigantens systerbolag så tror det ska vara riskfritt. Jag har visserligen bara handlar saker för under 500:- åt gången.

Men snabb leverans och billiga priser. Iallafall för ett år sedan när jag handlade där sist.

Permalänk
Skrivet av zippys:

Hejsan, jag märkte idag att de har erbjudanden på en massa saker som gäller ända tills idag.
Jag la märke till en mobil som är rätt så ny faktiskt.
Min fråga är då jag aldrig tidigare har handlat från Electroworld, hur pass bra är den "butiken"?

Och även, då mobilen (LG F60) är så pass ny att det inte finns recesioner om den så undrar jag om jag kan köpa den då man får 10% rabatt på den (inte mycket jag vet, men bättre än inget) och öppna den för att kolla hur den är, och ifall jag inte är nöjd med den lämna tillbaka den då man har 14 dagars ångerrätt. Men kan man lämna tillbaka en mobilprodukt?
Eftersom enligt hemsidan så står det: Ångerrätten gäller inte om du bryter förseglingar på exempelvis spel, film och programvaror eller om du använder produkten. Gäller detta även mobilprodukter?

Citat:

Du har rätt att försiktigt undersöka produkten, men för att kunna ångra köpet måste den vara i väsentligt oförändrat skick.

Alltså så får du öppna produkten och ta en titt men du får inte använda den.

Min brorsa köpte ett headset där sen efter typ 9 månader så slutade micken fungera. Han skickade in den och fick ett helt nytt headset efter bara några dagar. Jag har också köpt några grejer där och det gick snabbt och smidigt, så de rekommenderar jag.

Visa signatur

Folk brukar säga "Två flugor i en smäll".
Jag brukar säga "Två flugor på smällen.

😉

Permalänk
Medlem

Som tidigare nämnt klart tillförlitlig butik, handlat 3-4ggr utan problem!

Permalänk
Medlem
Skrivet av DesignatedPsycho:

Alltså så får du öppna produkten och ta en titt men du får inte använda den.

Min brorsa köpte ett headset där sen efter typ 9 månader så slutade micken fungera. Han skickade in den och fick ett helt nytt headset efter bara några dagar. Jag har också köpt några grejer där och det gick snabbt och smidigt, så de rekommenderar jag.

Menar utan extra kostnad? Hur kan det komma sig?
Joo självklart förstår jag att jag inte får använda den
Men när gäller själva ångerrätten? Är det när jag väl har beställt den eller när jag väl har fått den i handen?

Permalänk
Skrivet av zippys:

Menar utan extra kostnad? Hur kan det komma sig?
Joo självklart förstår jag att jag inte får använda den
Men när gäller själva ångerrätten? Är det när jag väl har beställt den eller när jag väl har fått den i handen?

Vill minnas att de har ändrat lite på distansköpslagen, innan var det från det att du fick varan i handen. Nu tror jag det är från det att du har den i handen och är upplyst av butiken att du har ångerrätt.

Jag kan ha helt fel om det där sista, men det börjar iaf att räkna dagarna från att du hämtar paketet.
Någon kunnig får gärna fylla i

Visa signatur

Microalus ı Phenom II 1090T ı GTX 680 ı 970M Pro ı Corsair HX750 ı Corsair XMS3 8GB ı TX3 Evo ı Toshiba HDD

Permalänk
Medlem

Borde rimligtvis vara från när du har den i handen. Annars är det bara för företagen att låta bli att skicka produkten i två veckor för att komma undan ångerrätten.

Visa signatur

Chassi:FD Define S Moderkort:GB Z270 Gaming K3 CPU:i7 7700K Kylare:Noctua NH-D14 Nätagg:EVGA G2 650W RAM:Ballistix Sport DDR4 16GB GPU:Gigabyte 1050ti SSD:Intel 600P M.2 256GB Tangentbord:Func KB-460 MX Brown Mus:Steelseries Sensei Raw Ljud:M-Audio AV40 MK2
OS:Win10 Pro Laptop:MacBook Air M2 Mobil:iPhone 11 Pro Max

Permalänk
Medlem

Varan måste var helt i nyskick för att du ska kunna returnera den, jfr med Elgiganten där kravet istort sett bara är att du lämnar tillbaka varan inom 30 dgr.
Så tar du bort plast runt kablar, bruksanvisning, laddare etc. Så kanske du inte kan lämna tillbaka den...

Permalänk
Medlem

Tack för alla era svar
Känner mig mycket tryggare nu att handla därifrån

Men för att vara säker, jag kan alltså lämna tillbaka den ifall jag inte vill ha den?
dvs bara öppna paketet, kolla hur den ser ut och så MEN inte använda den?

Då den är relativ ny så inväntar jag recensioner men funderar på att ändå köpa den och ha kvar den tills något kommer fram (förhoppningsvis de 2 kommande dagarna)

Permalänk
Medlem

Jag köpte Tre 2TB diskar samt SSD för 4000 där ifrån, allt gick bra Handla på!

Permalänk
Medlem

Electroworld är jättebra, ofta billiga osv. Har dom inte Trygg E-Handel också?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Electroworld är jättebra, ofta billiga osv. Har dom inte Trygg E-Handel också?

Men trygg e-handelmärkningen är väl skit och hjälper ingen och borde inte existera, om man lyssnar på företaget Greattech

OBS ironi

Visa signatur

I7 9900K | Gigabyte Z390 Aorus Elite | Corsair 16GB @ 3000mhz | ASUS GTX 1070 Dual | Seasonic FOCUS Plus 750W Gold| FD Defince C | Benq 23,5" + Asus 24" 144hz

Permalänk
Skrivet av zippys:

Menar utan extra kostnad? Hur kan det komma sig?
Joo självklart förstår jag att jag inte får använda den
Men när gäller själva ångerrätten? Är det när jag väl har beställt den eller när jag väl har fått den i handen?

Pga garantin, ville bara poängtera att det gick snabbt och problemfritt.

Citat:

Ångerrätten löper från den dag du tar emot varan.

Taget från deras sida: http://www.electroworld.se/cms/retur-av-produkt/retur-av-prod...

Skrivet av zippys:

Tack för alla era svar
Känner mig mycket tryggare nu att handla därifrån

Men för att vara säker, jag kan alltså lämna tillbaka den ifall jag inte vill ha den?
dvs bara öppna paketet, kolla hur den ser ut och så MEN inte använda den?

Då den är relativ ny så inväntar jag recensioner men funderar på att ändå köpa den och ha kvar den tills något kommer fram (förhoppningsvis de 2 kommande dagarna)

Ja då ska det gå bra.

Visa signatur

Folk brukar säga "Två flugor i en smäll".
Jag brukar säga "Två flugor på smällen.

😉

Permalänk
Medlem
Skrivet av pimpy:

Men trygg e-handelmärkningen är väl skit och hjälper ingen och borde inte existera, om man lyssnar på företaget Greattech

OBS ironi

Greattech ja, väldigt seriöst företag må jag säga

Permalänk
Medlem

Så har nu köpt mobilen!
Hoppas den blir bra!

Tack för all er hjälp och svar