Permalänk

Iphone 6 klickljud

Halloj! Fått min Iphone 6 4,7 ganska nyligen! Underbar lur!

Har upptäckt att ibland så klickar de minimalt i displayen ovanför ljudknapparna på vänstersida. Ungefär som de inte är limmat på ett ställe? Om de ens limmar? Men när man trycker till där så slutar de. Men verkar som när telefonen kläms i ficken eller flexar lite så kommer de tillbaka. Nu kör jag med case och de är så minimalt fel att inget ja stör mig på så länge de inte blir värre!

Är de någon att som upplever problemet?

Visa signatur

Surface Pro | 12,3 PixelSense | Intel i5 Kaby Lake 2,6-3,5Ghz | 8gb 1866mhz | Samsung 256gb ssd NVme M.2 | Windows 10 Pro

Permalänk

Känns som vad man en köper idag är de nå problem,android luren z2 ja hade innan lyckades ja repa linsen löjligt lätt. Och ljudporten var dålig

Visa signatur

Surface Pro | 12,3 PixelSense | Intel i5 Kaby Lake 2,6-3,5Ghz | 8gb 1866mhz | Samsung 256gb ssd NVme M.2 | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Har liknande problem med min 5:a. Skärmen flexar lite på ett ställe, och har gjort så sedan jag fick den. Dock har jag inte brytt mig så mycket om det..

Permalänk
Medlem

Hade jag betalat x tusen kronor för en ny mobil och upptäcker att den är skev eller ger missljud från sig när man trycker på den hade jag givetvis reklamerat den omedelbums och fått en ny. Helt oacceptabelt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av King Grub:

Hade jag betalat x tusen kronorbför en ny mobil och upptäcker att den är skev eller ger missljud från sig när man trycker på den hade jag givetvis reklamerat den omedelbums och fått en ny. Helt oacceptabelt.

Lämnade in min när jag upptäckte detta men RingUp ansåg inte att det var något fel på luren så då orkade jag helt enkelt inte gå vidare eftersom det är min jobbtelefon. Men tycker TS absolut borde lämna in den och få den fixad eller ersatt med en ny.

Permalänk
Medlem

Säg att man köper en iPhone hos Elgiganten, kan man ändå gå till en av Apples butiker för garanti-ärenden eller om den är defekt när man får den?

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem
Skrivet av Resorb:

Lämnade in min när jag upptäckte detta men RingUp ansåg inte att det var något fel på luren så då orkade jag helt enkelt inte gå vidare eftersom det är min jobbtelefon. Men tycker TS absolut borde lämna in den och få den fixad eller ersatt med en ny.

Du gav dig för lätt, uppenbarligen en defekt telefon. Kunden har rätt i såna fall.

Visa signatur

Hänger på Sweclockers när jag blir köpsugen.

Permalänk

Nu har de blivit värre får lämna in och försöka få ny. Ja tror de är metallen som är så mjuk att den flexar till slut lite. Och då uppkommer detta vilken kvalitétsprodukt de gjort. Läst lite forum och ja va inte ensam om de

Visa signatur

Surface Pro | 12,3 PixelSense | Intel i5 Kaby Lake 2,6-3,5Ghz | 8gb 1866mhz | Samsung 256gb ssd NVme M.2 | Windows 10 Pro

Permalänk

Hämtade ut den i torsdags så har knappt hunnit testat produkten, den är köpt hos telenor via telefonförsäljare/kundservice så då är väl de 14dagars ångerrätt dessutom? men i detta fall är de ju dessutom fel på produkten så bör väl få en ny visst jag går tillbaka med kvitto och allt?

Visa signatur

Surface Pro | 12,3 PixelSense | Intel i5 Kaby Lake 2,6-3,5Ghz | 8gb 1866mhz | Samsung 256gb ssd NVme M.2 | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Eftersom du fått den hemskickad gäller distansavtalslagen som sagt, alla tillverkare har dessutom 7 dagars "DOA-tid" under vilken man får en helt ny lur i handen om fabrikationsfel hittas på varan. Problemet är väl lite att iPhone 6 sällan finns tillgängliga direkt, så du lär få vänta några en stund. Men meddela om felet inom 7 dagar, annars kommer du få en utbytesenhet istället.

Permalänk
Skrivet av Kimball:

Eftersom du fått den hemskickad gäller distansavtalslagen som sagt, alla tillverkare har dessutom 7 dagars "DOA-tid" under vilken man får en helt ny lur i handen om fabrikationsfel hittas på varan. Problemet är väl lite att iPhone 6 sällan finns tillgängliga direkt, så du lär få vänta några en stund. Men meddela om felet inom 7 dagar, annars kommer du få en utbytesenhet istället.

Allright! de låter ju toppen! men gäller de från och med att jag tog ut varan? alltså från torsdag? den kom till posten på måndag men hämtade ut den på torsdag vill säga.

Visa signatur

Surface Pro | 12,3 PixelSense | Intel i5 Kaby Lake 2,6-3,5Ghz | 8gb 1866mhz | Samsung 256gb ssd NVme M.2 | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Japp, från det att du hämtar ut den är det som gäller, vilket tordes gå att bevisa rätt lätt genom paketets kollinummer osv.

Permalänk
Skrivet av Kimball:

Japp, från det att du hämtar ut den är det som gäller, vilket tordes gå att bevisa rätt lätt genom paketets kollinummer osv.

Tack för infon! skönt och få en ny! och förhoppnings är den bättre!

Visa signatur

Surface Pro | 12,3 PixelSense | Intel i5 Kaby Lake 2,6-3,5Ghz | 8gb 1866mhz | Samsung 256gb ssd NVme M.2 | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Min 5s började bete sig på samma sätt. Lämnade in den på telia för 2 veckor sen och väntar nyfiket.

Permalänk
Skrivet av Skrotnisse92:

Min 5s började bete sig på samma sätt. Lämnade in den på telia för 2 veckor sen och väntar nyfiket.

Riktigt tråkigt nör man betalar så mycket för en produkt

Visa signatur

Surface Pro | 12,3 PixelSense | Intel i5 Kaby Lake 2,6-3,5Ghz | 8gb 1866mhz | Samsung 256gb ssd NVme M.2 | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChrilleRR:

Riktigt tråkigt nör man betalar så mycket för en produkt

Äsch, allt under 2 veckor är ju snabbt. Att man kan få produkter som inte håller hela tiden eller byggfel får man räkna med då teknik bajsas ut konstant. Hoppas den är klar till nästa helg dock.

Permalänk
Skrivet av Kimball:

Japp, från det att du hämtar ut den är det som gäller, vilket tordes gå att bevisa rätt lätt genom paketets kollinummer osv.

Skrev ut från postens sida kvittens på att den är uttagen 09/10 och de är 13/10 imorn så då ordnar det väl säg!

Visa signatur

Surface Pro | 12,3 PixelSense | Intel i5 Kaby Lake 2,6-3,5Ghz | 8gb 1866mhz | Samsung 256gb ssd NVme M.2 | Windows 10 Pro