Microsoft Research visar handskrifts-igenkänning i Android Wear

Permalänk
Melding Plague

Microsoft Research visar handskrifts-igenkänning i Android Wear

Ett tangentbord kommer kanske aldrig att få plats på en smart klocka. Microsoft Research ser däremot en möjlighet i att använda handskrift för att att mata in text på handleden.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Kul leksak, men inte för mig då jag föredrar en "riktig" klocka på min handled.

Visa signatur

Me, Myself and I...

Permalänk
Medlem

Looks nifty!

Permalänk
Medlem

Det här är ju i och för sig ganska gammalk teknik som användes redan under 90-talet på handdatorer. Då med penna eftersom att touchskärmarna var lite sämre på att reagera.

Permalänk
Medlem

Och vem orkar skriva såhär när det går klart snabbare att skriva på vanligt tangentbord om man drar fram telefonen?

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk
Medlem

totalt onödigt. det går minst tre gånger så fort att skriva på telefonens tangentbord.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Tror att Minium Keyoard och tal-till-text är de två bästa alternativen för att diktera text på swatches.

Dock kul att se att microsoft faktiskt lägger lite arbete på swatches. Kanske blir Windows Phone baserade swatches då också. Deras vanliga interface fungerar ju väldigt bra för så här små skärmar.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av McFeast:

Kul leksak, men inte för mig då jag föredrar en "riktig" klocka på min handled.

Inte för att jag säger att det blir samma sak nu, men minns att ungefär samma sak yttrades väldigt många gånger när Iphone släpptes, och den av blackberry/enterprise-användarna inte ansågs som en "riktig smartphone"

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980 2-way SLI

Permalänk

Har själv beställt en moto 360 men kommer inte använda den till att skriva långa sms precis. Mallar eller liknande kommer fungera bättre tror jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddis:

Inte för att jag säger att det blir samma sak nu, men minns att ungefär samma sak yttrades väldigt många gånger när Iphone släpptes, och den av blackberry/enterprise-användarna inte ansågs som en "riktig smartphone"

"It doesn’t appeal to business customers, because it doesn’t have a keyboard, which makes it not a very good email machine.”" - Killen med koll.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Problemet med Microsofts handstilsigenkänning är ju att den funkar väldigt dåligt för nästan alla... Men de kanske äntligen orkat lösa det?

I övrigt känns det som ett värdelöst input-sätt eftersom fingrar är trubbiga och oprecisa när det kommer till att skriva.... Men man ska ju inte säga nej innan man fått pröva!

Visa signatur

En potatis

Permalänk
Medlem

Är detta ett aprilskämt eller?

Påminner om "one button" parodi videon som släpptes om apple.
https://www.youtube.com/watch?v=9BnLbv6QYcA

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Kan man inte bara köra T9 med ett numeriskt tangentbord som "back in the old days"? Nog är en Moto 360 tillräckligt stor för det?

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulle:

Kan man inte bara köra T9 med ett numeriskt tangentbord som "back in the old days"? Nog är en Moto 360 tillräckligt stor för det?

/hulle.

Tänkte precis samma sak.
Kan tänka mig att de anser det vara "föråldrat". Allt måste ju vara innovativt för att uppskattas idag.

Visa signatur

12600K, GTX 980 Ti, 16GB DDR4@3200MHz