Permalänk
Medlem

Ultima Online

Är det någon som spelar det fortfarande?
Vilken shard i så fall?

Har kollat in två freeshards (UOForever och UOSecondAge).

Spelade från -97 till -02 på Drachenfels. Sen från -03 till -06 på Defiance!

Visa signatur

Intel Core i9 9900K 3.6GHz, 16MB | ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING | MSI GeForce RTX 2070 SUPER 8GB VENTUS OC | Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz CL16 | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Fractal Design Define R6 USB-C Vit | EVGA SuperNOVA G1+ 750W | Noctua NH-D15 | Asus 24" LED VG248QE

Permalänk
Avstängd

Spelade på Europa mellan 97 och 2008 men har bara sporadiskt kollat läget efter det. Tyvärr inte riktigt samma sak längre

Permalänk
Medlem

Nej de har förstört UO med ninjas och skit..
Men det finns freeshards som har gamla uppsättningen. Blev riktigt nostalgisk

Visa signatur

Intel Core i9 9900K 3.6GHz, 16MB | ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING | MSI GeForce RTX 2070 SUPER 8GB VENTUS OC | Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz CL16 | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Fractal Design Define R6 USB-C Vit | EVGA SuperNOVA G1+ 750W | Noctua NH-D15 | Asus 24" LED VG248QE

Permalänk
Avstängd

Man är bara så handikappad som ny.
Loggade in på Europa för nått år sen och kollade läget, hade en halv mille på bank - en blomma gick på två...va sjutton liksom.
FInns det nån bra shard som tillåter att man sätter sina skills manuellt? Orka stå och macra evaluation eller Magic Resist längre...

Permalänk
Medlem

Hehe, på UOForever så gick det ganska snabbt att macra..
Satte upp ett macro i Razor och blev GM Magery och Resist på en dag typ..

Sen börjar det roliga!

Visa signatur

Intel Core i9 9900K 3.6GHz, 16MB | ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING | MSI GeForce RTX 2070 SUPER 8GB VENTUS OC | Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz CL16 | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Fractal Design Define R6 USB-C Vit | EVGA SuperNOVA G1+ 750W | Noctua NH-D15 | Asus 24" LED VG248QE

Permalänk
Medlem

Jag lirade på Europa, Atlantic och Napa Valley ca 97-02. Lirade för något år sedan på UOSecondAge och det är precis så som det var då. Men det suger verkligen med pingen, chanslös att överleva utanför staden om man springer på en PK. Jag letar efter en gratisserver med bra ping och med Second Age gameplay.

Visa signatur

I like my women how i like my coffee... In a plastic cup.

Permalänk
Medlem

RTB

Ultima Online kommer köra en Return to britannia månad från den här veckan, dvs, alla gamla konton kommer vara öppna och det går att logga in o kolla läget, det finns lite liv kvar i spelet, men det är inte som i gamla dagar

Permalänk
Medlem

Någon mer som utnyttjat return to britannia? Bitterljuvt att logga in, man kan smälla upp typ ett keep var som helst, det är så mycket tomma ytor. Ingen vid WBB längre heller, nu är det Luna bank som gäller verkar det som.

Jag har börjat lira på UOForever, måste säga att det till 100% är nostalgi och glädje!

Permalänk
Medlem

Har återaktiverat mitt konto, tycker faktiskt att flera av de nya ändringarna gör det lite mer intressant som MMO, utan att UO-känslan försvinner. Gamla som är kvar är sjukt hjälpsamma också! Självklart inte lika mycket folk som förr, men jag har faktiskt riktigt roligt..

Hörde rykte om att nya ägaren funderar på att göra UO f2p, skulle vara intressant att se om det lockar tillbaka folk.

Någon mer här som lirar nu?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vad är det för ändringar dom gjort?
Jag försökte få mitt gamla konto tillbaka, men de vägrade. Är ju 10 år sedan mitt origin konto inaktiverades, och hade inte mycket minne av uppgifterna som jag knappade in!

Visa signatur

Intel Core i9 9900K 3.6GHz, 16MB | ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING | MSI GeForce RTX 2070 SUPER 8GB VENTUS OC | Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz CL16 | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Fractal Design Define R6 USB-C Vit | EVGA SuperNOVA G1+ 750W | Noctua NH-D15 | Asus 24" LED VG248QE