Permalänk
Inaktiv

Fråga: Surface Pro 2

Surface Pro-modellerna kör ju full Windows 8/8.1 Professional och ska kunna ladda ner traditionella program som Photoshop osv.

Så den fungerar precis som en traditionell Windows-dator? Kan jag ladda ner program som FileZilla och WAMP, ladda ner WordPress för ladda upp till FileZilla och lokalt med WAMP? Bara som exempel.

Permalänk
Avstängd

Ja. De är datorer så du kan göra allt som du kan på en vanlig dator.

Permalänk
Medlem

Ja, allt du kan göra på en stationär dator som kör Windows 8.1 kommer du kunna göra på Surface Pro 2. Tänk dock på att det bara finns en USB3.0 kontakt så att köpa en USB3.0-hub är att rekommendera, det finns Ethernet till USB så du kan använda trådat nätverk om det behövs. Men USB hub till Surface Pro är typ ett krav. Eller om du kan hitta dockan som finns, men den måste importeras...

Visa signatur
Permalänk

Man kan göra allt som med vanligt Windows, det enda är att surfplattan vilket än det är klarar av 50% av valfri dator gör.. En laptop för 2500 kr hade gjort det bättre med Photoshop.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av KhuderMosavi:

Man kan göra allt som med vanligt Windows, det enda är att surfplattan vilket än det är klarar av 50% av valfri dator gör.. En laptop för 2500 kr hade gjort det bättre med Photoshop.

Skickades från m.sweclockers.com

om du skulle vara snäll och visa en laptop för 2500 kr som är bättre än surface 2 på photoshop.

Visa signatur

Hårdvaru och mjukvaru intresserad

Permalänk
Medlem

Kör min Surface Pro 1 som en dator, hur smidigt som helst att ta med sig runt,
När man kör presentationer så har man bara med sig en Mini-DP till VGA/HDMI, så kan man koppla den emot projektor eller skärm.

Kör med Bluetooth mus och tangentbord, använder sällan usb kontakten på den, kanske när jag ska betala räkningar.
Funkar att spela spel på också om man vill det, brukar köra lite hearthstone ibland. även provat starcraft 2 och diablo 3, inga problem om man ställer ned grafiken lite, så photoshop om det inte är extremt tunga saker så borde det gå hur bra som helst.

Visa signatur

c:\spel

Permalänk
Skrivet av Wyver:

om du skulle vara snäll och visa en laptop för 2500 kr som är bättre än surface 2 på photoshop.

Eh.. Du fångade mig här
Tror däremot att HP Pavillion är bättre att använda för Photoshop än surfplattor, när en dator börjar laga kan det tålas, men det blir inte värst trevligt med touch och lagg.. Sedan blandade jag mellan den vanliga surfare pro och den vanliga.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KhuderMosavi:

Eh.. Du fångade mig här
Tror däremot att HP Pavillion är bättre att använda för Photoshop än surfplattor, när en dator börjar laga kan det tålas, men det blir inte värst trevligt med touch och lagg.. Sedan blandade jag mellan den vanliga surfare pro och den vanliga.

Skickades från m.sweclockers.com

Ok, vanliga Surface är förstås inte mycket att ha till PS (det går inte ens att installera) men Surface Pro passar utmärkt för sådana uppgifter. Högupplöst skärm, stylus, kraft så det räcker och blir över. Det är kanske inte en ideal PS-maskin, lite för liten skärm för det och mer minne hade nog inte varit fel heller, men för en portabel enhet så är den väldigt bra.

Permalänk
Inaktiv

Tack för alla svar!

Jag var väl nästan säker men blev ändå lite tveksam. Jag vill ju inte köpa något för SEN inse att jag inte kan göra det jag vill göra.

Jag har aldrig haft en surfplatta tidigare så det blir min första (beställde den redan igår) och har velat mellan flera modeller. Allt från iPads till Nexus eller Note 10.1 och Surface Pro 2. Jag är främst ute efter en stylus då jag gillar anteckna (vet att det inte finns stylus till iPads eller Nexus men tänkte köpa separat). Jag har varit inne på Note 10.1 men den kostar så pass mycket att steget till Surface Pro 2 var liten. Dessutom känns det bättre att kunna göra mer med min platta än min telefon. Jag har dessutom Windows Phone så det lär synka bra.

Vad det gäller Photoshop så har jag fått uppfattningen att folk gillar Surface Pro just pga. stylus och att den kan köra riktiga Photoshop. Har du en laptop måste du ju ha en ritplatta alternativ pekskärm för åstadkomma samma precision som med en stylus. För min del spelar det dock ingen större roll då jag inte använder Photoshop. Jag sysslar främst med hemsidor och behöver mer kunna hantera filer, FTP och lokal server.

Vet att Surface Pro 3 finns men jag är inte villig att betala så mycket. Dessutom tycker jag den är lite väl stor (även om jag vet att den är tunnare och därmed inte väger mer). Pennorna skiljer sig även åt. Pro 3 stylus är visserligen i aluminium men Pro 2 stylus kör Wacom-teknik och behöver dessutom inget batteri.