iOS 8.0.2 och iPhone 5 - Batteritid

Permalänk
Medlem

iOS 8.0.2 och iPhone 5 - Batteritid

Hejsan Alla

Uppdaterade min iPhone 5 igår till 8.0.2 version. Efteråt 5 timmar, batteri var helt tom och telefonen helt svart.
Då undrar jag har någon upplevt samma problem som jag.

mvh
Njanja

Visa signatur

Server
FUJITSU PRIMERGY TX100 S3P XE E3-1220V2 3.5-8MB 24GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av njanja:

Hejsan Alla

Uppdaterade min iPhone 5 igår till 8.0.2 version. Efteråt 5 timmar, batteri var helt tom och telefonen helt svart.
Då undrar jag har någon upplevt samma problem som jag.

mvh
Njanja

Som en regel så väntar jag alltid ca 6 månader med att uppdatera ios just på grund av sådan här trams. Alltid är det något problem när fruitcakesen ska uppdatera...

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Efter uppgradering så indexerar iOS allt innehåll på telefonen, vilket körs i bakgrunden och då givetvis belastar telefonen. Batteritiden bör gå tillbaka till det normala fort. Vissa iPhone 5 har även problem med batteriet och byts ut gratis av Apple: https://www.apple.com/se/support/iphone5-battery/

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

Jag har märkt att over the air uppdateringen skapar mer problem vs att uppdatera i itunes. Har div buggar med tangentbord och larm som inte hörs på morgonen. Tänkte försöka återställa i itunes och installra som ny.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm