Permalänk
Medlem

GamingRatt, Växelspak och pedaler

Jag har en fråga kan man ta olika delar t.ex en ratt som man gillar och en växelspak som man gillar fast som inte hör ihop i samma paket och få det att funka eller måste man ta ett sam hör ihop t.ex denna? http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=486244

För jag hittar nice grejer men ofta från olika så om ma kunde kombinera som så vore det ultimat.

PS (Hoppas att jag postade detta i rätt forum annars får ni flytta det)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonon:

Jag har en fråga kan man ta olika delar t.ex en ratt som man gillar och en växelspak som man gillar fast som inte hör ihop i samma paket och få det att funka eller måste man ta ett sam hör ihop t.ex denna? http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=486244

För jag hittar nice grejer men ofta från olika så om ma kunde kombinera som så vore det ultimat.

PS (Hoppas att jag postade detta i rätt forum annars får ni flytta det)

Såvida dom använder samma standard så borde du kunna använda dom.
Det kan dock krävas lödning.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:

Såvida dom använder samma standard så borde du kunna använda dom.
Det kan dock krävas lödning.

Lödning hur menar du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonon:

Lödning hur menar du?

Min tanke var om dom har olika kontaktdon, men lika många kablar. Då kan man eventuellt få det att fungera, om man löder på tillbehörets kablar direkt på rattens kretskort, där uttaget för originalspaken sitter.
/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

Visa gärna vilka delar du skulle vilja kombinera.

Visa signatur

\AcHieVer\ ROG B450-F | 5900X | EVGA RTX3070ti | 49" Ultrawide QLED | 32GB Corsair RGB @3200 | Captain 240 EX White RGB vattenkyl | 750w EVGA 80+br | BitFenix Outlaw, Zahlman controller | 2xM.2 NVMe 1TB mm | Cyborg Command pad | 2xSamsung A7 10,4" med Gameglass | Stream Deck
Asus ROG G50Vt | Intel X9100 ES @ 3.3 | 100 GS overvolted | LCDHype custom LCD script |

Permalänk
Medlem

Fanatecs prylar går att kombinera lite hur man vill, det är dock inga billiga grejer. Logitech har egentligen bara G27:an, men jag vet att det finns specialadaptrar till PC så att man kan använda växelspaksmodulen och pedalerna som "standalone"-enheter. Thrustmaster har väl egentligen bara T500RS som är vettig och den går det att köpa separat växelspaksmodul till.

Visa signatur

Ryzen 3600 | ASUS X470-F | 16GB B-die | GTX 1070