Permalänk
Medlem

klibbiga tangenter

Tre tangenter på mitt mekaniska tangentbord är klibbiga/sega på grund av en felplacerad grogg och klumpiga vänner. Som tur är fungerar det fortfarande men tangenterna tar död på mig. Läst runt osv och kommit över lite info om att man kan tvätta elektronik med vatten när det är avstängd utan att den går sönder. Är detta någon myt till jävelskap eller stämmer det? finns det något sätt att få bort skiten? har prövat att skruva loss tangentbordet utan någon framgång. Det är ett Corsair K70 ifall det skulle hjälpa på något sätt.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Man tackar, kung!

Permalänk

Hoppas det fungerar nu då.

Permalänk

bara ta bort tangenterna och tvätta av med varmt vatten och diskmedel, har funkat för mig flera gånger, (Låter tangeterna torka en stund innan jag sätter tillbaka)

Har det kommit ner i brytaren så lite varmt fixar det och torka någon dag.

Har spillt en burk cola över mitt k70 ^^

Visa signatur

10900k 5.4 GHZ | 64GB | RTX 3080 Strix | Asus Maximus Xll Apex |
8700k 5.0 GHZ | 16GB | RTX 3060 TI | Asus strix Z370-f |

Permalänk
Medlem

Inte för varmt vatten viss plast (som förekommer i tangentbord) kan deformeras av värmen

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14