Köp från Greemangaming gick fel, support har inte svarat mig ännu.

Permalänk
Medlem

Köp från Greemangaming gick fel, support har inte svarat mig ännu.

Skulle precis köpa borderlands på greenman.
Gjorde betalning och allt, fick ett error att köpet ej gick igenom och ej funkade.
Kollade banken och dom har dragit pengar från mig, jag får inget svar från supporten eller något.
Kollar på mitt greenman konto och finns inget där heller.
Verkar vara ett skit företag som är ute efter att lura folk.
Aldrig haft något problem med onlinekeystore,g2play eller något.
Men detta fick jag problem direkt och ingen support hjälp eller något, dom bara ignorerar en.
Rekommenderar folk att hålla sig borta från dom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tricitum:

Skulle precis köpa borderlands på greenman.
Gjorde betalning och allt, fick ett error att köpet ej gick igenom och ej funkade.
Kollade banken och dom har dragit pengar från mig, jag får inget svar från supporten eller något.
Kollar på mitt greenman konto och finns inget där heller.
Verkar vara ett skit företag som är ute efter att lura folk.
Aldrig haft något problem med onlinekeystore,g2play eller något.
Men detta fick jag problem direkt och ingen support hjälp eller något, dom bara ignorerar en.
Rekommenderar folk att hålla sig borta från dom.

Sök på Greenman här så får du se vad du tycker.

Visa signatur

ASUS ROG Maximus XII HERO (WI-FI | Intel i9 10900K | Be-Qiet Straight Power 11 1000W | 32GB G.Skills Ripjaws V 4000Mhz | Nvidia RTX 4090 FE | Fractal Design Define-7 Compact | Noctua NH-D15S | Samsung SSD 970 Pro 512GB NVMe (os), Samsung SSD 980 Pro 512GB (Speldisk)|

Permalänk
Medlem

hittade ingen topic om greenman här.
Pratat med flera på steam och skype och alla säger att man ska hålla sig borta från greenman.
Verkar vara flera som haft problem med dom och deras support är värre än cdon´s verkar det som

Permalänk
Medlem

Aldrig haft några problem med GreenmanGaming och hört fruktansvärt LITE dåligt om dom. Har till 99.% bara hört bra.
Hur länge har du väntat på supporten? Säkert på att pengarna är dragna, och inte bara reserverade?

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk
Medlem

Har aldrig haft probleme med Greenmangaming. Är du säker på att pengarna är överförda och inte bara "hållna"? Hur länge har du väntat på supporten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sonywalk:

Aldrig haft några problem med GreenmanGaming och hört fruktansvärt LITE dåligt om dom. Har till 99.% bara hört bra.
Hur länge har du väntat på supporten? Säkert på att pengarna är dragna, och inte bara reserverade?

Väntat i 1h nu.
Aldrig behövt vänta längre på onlinekeystore eller g2play.
Vid denna tiden på dagen.
Nix dom är dragna, är nästan så man snart ska ringa banken och be dom dra tillbaka pengarna och avbryta köpet.
Flera klagar på att dom har kört med falks marknasföring och man fått keys som ej funkat på steam eller redan tagna och även att deras steamkonto senare blivit avstängda på grund av "falska" nycklar.
Jag skulle inte ens rekommendera greenman till min värsta fiende, verkar vara ett riktigt skit företag

Permalänk
Medlem

Jag har heller aldrig haft något problem med Greenmangaming, tycker snarare att de är ytterst seriösa. Har alltid fått svar från supporten, fick till och med credit tillbaka när jag beställt fel spel.

Kan inget annat än att rekommendera GMG.

Permalänk
Livsnjutare 😎

GMG är legit, tycker du skall byta titeln för just nu smutskastar du ett utav de få tredjeparts företagen till Steam/Uplay/Origin som faktiskt finns...

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har också handlat på greenman gaming flera gånger utan problem.
En av väldigt få återförsäljare som steam tillåter. Så köper man sin key där så kommer inte steam stänga av den nyckeln vilket är mer än man kan säga om många andra återförsäljare av steamnycklar (som exemepvlis onlinekeystore, g2play).
Så att de rakt av är bluff tror jag nog inte.

Däremot verkar det ju väldans trist att du hamnat i problem.

Hur länge sedan frågade du greenman om detta?

Edit:
Du har alltså väntat i 1 timma?
Har greenman lovat SLA på 1 timma? Om inte så får du minsann lugna ner dig några snäpp. Vänta med att kalla dem bluff tills de fått rimlig tid att svara iaf.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Samma här, alltid funkat klockrent. Köper alla mina PC-spel därifrån.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tricitum:

Väntat i 1h nu.
Aldrig behövt vänta längre på onlinekeystore eller g2play.
Vid denna tiden på dagen.
Nix dom är dragna, är nästan så man snart ska ringa banken och be dom dra tillbaka pengarna och avbryta köpet.
Flera klagar på att dom har kört med falks marknasföring och man fått keys som ej funkat på steam eller redan tagna och även att deras steamkonto senare blivit avstängda på grund av "falska" nycklar.
Jag skulle inte ens rekommendera greenman till min värsta fiende, verkar vara ett riktigt skit företag

De är en auktoriserad återförsäljare så de säljer inte nycklar som kan få en bannad eller få spelet borttaget från ens steamkonto. Har aldrig hört någon säga att de fått använda nycklar.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-Z97X-UD3H CPU: Intel i5 4690k GPU: Gigabyte GTX 1080 G1 PSU: EVGA Supernova G2 750w RAM: Corsair vengeance 8GB 1600mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tricitum:

hittade ingen topic om greenman här.
Pratat med flera på steam och skype och alla säger att man ska hålla sig borta från greenman.
Verkar vara flera som haft problem med dom och deras support är värre än cdon´s verkar det som

Deras support må vara hyfsat dålig. Men till skillnad från G2P så är de en legitim återförsäljare. Jag har handlat för ett par tusenlappar utan problem där. De företagen du tycker vi ska använda istället är däremot företag som säljer stulna nycklar, eller nycklar de egentligen inte har rätt att sälja. Sen kan du ju lugna dig lite mer än en timme innan du börjar skricka bluff.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

GMG är legit, tycker du skall byta titeln för just nu smutskastar du ett utav de få tredjeparts företagen till Steam/Uplay/Origin som faktiskt finns...

Fast för mig har det bara varit problem med dom än så länge.
så jag anser inte det är smutskastning.
Jag har ju 100% negativa saker av dom bara.
Jag kan byta om det löser sig senare, men just nu tänker jag låta det vara kvar, för jag har inget positivt att säga om dom.
Första gången på flera år jag har problem med internetköp från en sida, brukar välja vilka sidor jag köper på med omsorg.
Men så rekommenderade någon greenman och dum som jag var trodde jag på detta att dom var bra, men ack så fel jag hade.

Edit:

Skrivet av Timelord Sloth:

De är en auktoriserad återförsäljare så de säljer inte nycklar som kan få en bannad eller få spelet borttaget från ens steamkonto. Har aldrig hört någon säga att de fått använda nycklar.

Detta är vad folk på steam och skype sa till mig, när jag frågade om greenman.
Jag kan ej verifiera om detta är sant eller inte, det är bara info jag fått från folk jag frågade om ang. info om greenman och om någon haft problem med dom innan.
Verkar vara 7 av 10, som haft problem med dom på min steam friendlist/skype lista.
Så än så länge har jag inte fått något gått intryck om dom

Permalänk
Medlem

Har köpt många spel via deras sida, den enda anledningen till att jag slutade var när de ändrade valuta från Dollar till Pund/Euro samtidigt som priserna höjdes.

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem

Handlat flera spel av Greenman Gaming. De säljer ju inte spel själva utan nycklar som man sen låser upp på t.ex steam eller i Origin. Nyckeln skickas via mail efter ett tag. Men eftersom du fick felmeddelande så kan det varit så att något gick snett. Dessvärre har jag ingen erfarenhet av deras support, De spel jag köpt har bara funkat och jag har fått min nyckel inom en halvtimme.

Tänk på att det är ett amerikansk bolag så det är amerikasnka öppettider på supporten. Lycka till.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

GMG fungerar bra. Kontakta deras support så löser de problemet. Så jävla fjantigt att du gör en tråd när det inte ens gått en timme.. patetisk du är.

Visa signatur

Klicka på citera när du ska svara någon!

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig haft problem med Greenman, köpte Borderlands i förrgår. Däremot har jag hört mycket negativt om G2Play.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller." -Super Mario

Permalänk
Medlem

Greenmangaming är helt okej, likt de flesta andra autoriserade försäljare av koder. Det handlar mest troligt bakom "skit bakom skärmen" i detta fall, så som det ofta gör då folk inte läser igenom villkor m.m. ordentligt.

Permalänk
Medlem

Rätta mig om jag har fel, men är inte greenman en av de få key affärerna som faktiskt är en autentiserad återförsäljare? G2play etc har väll åkt dit flera gånger för att ha sålt stulna nycklar, sålt nycklar som är betalda med stulna/ förfalskade kreditkort etc? Jag har iaf övergett dem för att inte riskera mitt steam konto.

TS: herregud, du får nog ta och chilla litegrann iaf. 1 timme väntetid på mejl är ju fan ingenting. Har de inte svarat på fredag är det dags att börja bli irriterad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marinlik:

Deras support må vara hyfsat dålig. Men till skillnad från G2P så är de en legitim återförsäljare. Jag har handlat för ett par tusenlappar utan problem där. De företagen du tycker vi ska använda istället är däremot företag som säljer stulna nycklar, eller nycklar de egentligen inte har rätt att sälja. Sen kan du ju lugna dig lite mer än en timme innan du börjar skricka bluff.

Jag har inte sagt att folk ska använda dom andra sidorna istället.
Jag sa att jag har kört med dom innan och inte haft något problem med någon av dom.
Inte ens första gången jag handlade från någon av dom.
Greenman fick jag problem direkt med, vilket ger mig ett väldigt dåligt intryck av företaget/sidan

Permalänk
Medlem
Skrivet av lindahlj:

Greenmangaming är helt okej, likt de flesta andra autoriserade försäljare av koder. Det handlar mest troligt bakom "skit bakom skärmen" i detta fall, så som det ofta gör då folk inte läser igenom villkor m.m. ordentligt.

Tror det mer handlar om en skit sida.
Har gjort internet köp sedan internet köp uppfanns.
Haft problem kanske 1-2 gånger på typ 15år innan, så extremt svårt att se ditt argument om "skit bakom skärmen"
När ett företag drar pengar och ger en ett felmeddelande, så beror det antagligen på någon skit på sidan

Edit:

Skrivet av cheben:

Rätta mig om jag har fel, men är inte greenman en av de få key affärerna som faktiskt är en autentiserad återförsäljare? G2play etc har väll åkt dit flera gånger för att ha sålt stulna nycklar, sålt nycklar som är betalda med stulna/ förfalskade kreditkort etc? Jag har iaf övergett dem för att inte riskera mitt steam konto.

TS: herregud, du får nog ta och chilla litegrann iaf. 1 timme väntetid på mejl är ju fan ingenting. Har de inte svarat på fredag är det dags att börja bli irriterad.

Kontakta dom på facebook,mail,support ticket och får inget svar.
Ganska dålig av dom enligt mig.
Men ska ge dom 1 dag innan jag ringer banken och be dom dra tillbaka pengarna och spärra köpet.

Sedan såg jag någon skrev om att greenamn skulle vara ett US företag, hur kommer det sig då att deras support telefonnr går till UK?
Allså ligger dom på samma tid som oss och borde då svara vid denna tiden på mail,ticket eller något iaf.

Permalänk
Medlem

Jag har också handlat på Greenman många gånger utan några större problem. En gång fick jag vänta över ett dygn på en kod, men jag fick snabbt återkoppling från deras kundtjänst och de sa att det berodde på att koderna tillfälligt var slut.

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Medlem

Saker kan hända, jag gissar att det säkerligen inte är något.

T ex G2A har fungerat felfritt tills häromveckan när jag inte fick någon nyckel efter de 4-5 minuterna man brukar vänta. Tydligen var det något glapp mellan PayPal och G2A. PayPal sa att pengarna skickats och G2A sa att de var reserverade men låsta. Jag lät det vara till nästa dag och då hade det plötsligt fixat sig och fick min nyckel.

Ge det lite tid så löser det sig förhoppningsvis av sig självt.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Så läget är:
Du gjorde ett köp, där ett felmeddelande kom upp.
Dina pengar är troligtvis reserverade
Du fick inte svar från supporten inom 1 timma
Du gör en tråd på Sweclockers för att smutskasta företaget innan de ens fått en chans att rätta till problemet.
Lugna ner dig...

Det är många spelsläpp nu så antar att de har bra tryck på supporten, och oavsett är det lite väl att förvänta sig 1 timmas responstid.
Att kalla dem för "blufföretag" är minst sagt att ta i, isåfall är valve världens "blufföretag" med Steam som har 2-3 veckor i responstid på de flesta ärenden.
Alla företag drabbas av misstag eller tekniska fel, du fick ju tom. ett felmeddelande vid köpet - vad sa felmeddelandet?

Permalänk
Livsnjutare 😎

Haha, nu är det fart i tråden!

"Forummedlemmar rage'ar mot felaktigt uttalande om Internetbutik för datorspel/digital underhållning"

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Aldrig haft problem med GMG förut, gått smidigt och bra när jag handlat där.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem
Skrivet av FelixJ:

Så läget är:
Du gjorde ett köp, där ett felmeddelande kom upp.
Dina pengar är troligtvis reserverade
Du fick inte svar från supporten inom 1 timma
Du gör en tråd på Sweclockers för att smutskasta företaget innan de ens fått en chans att rätta till problemet.
Lugna ner dig...

Det är många spelsläpp nu så antar att de har bra tryck på supporten, och oavsett är det lite väl att förvänta sig 1 timmas responstid.
Att kalla dem för "blufföretag" är minst sagt att ta i, isåfall är valve världens "blufföretag" med Steam som har 2-3 veckor i responstid på de flesta ärenden.
Alla företag drabbas av misstag eller tekniska fel, du fick ju tom. ett felmeddelande vid köpet - vad sa felmeddelandet?

1. Jag gjorde ett köp och fick ett felmeddelande.
2. Nej mina pengar är ej resaverade, isf hade det stått reseverade som det alltid gör, vilket det inte gör allså, utan det är utfört som ett vanligt köp.

Jag smutskastar ett företag som drar pengar när något blir fel på deras sidan, istället för att vänta med att dra pengar till sida delen, när allt gått igenom som det ska, vilket får mig att fundera på hur skit deras sidan är.

Felmeddelandet sa att köpet ej gick igenom på grund av något teknisk fel.
Ändå har pengarna dragits och inte resaverats.
Hade dom varit resaverade/parkerade, så hade jag inte brytt mig och bara väntat, får då blir det återbetalning från deras sida inom 1 dag eller så.
Men när pengarna dras direkt, så är det en helt annan sak

Permalänk
Medlem

Bara positiva erfarenheter av GreenManGaming hos mig i alla fall, enda sida jag vågar köpa om det inte är direkt av Steam själva.

Köper ofta i förväg också och är lite läskigt att ligga ute med lite pengar så men både Shadow of Mordor och Alien: Isolation koderna dök upp 24 timmar innan spelsläpp och nu väntar jag på Beyond Earth.

Permalänk
Medlem

Känns onekligen som att du är har tagit dig vatten över huvudet här. Som andra säger är det en auktoriserad säljare och "skiten" löser sig, alla företag har något krångel, någon gång. Smutskastar-tråd skapad en timma efter skickat mail där du påstår att dom ignorerar dig, känns som att man är lite väl paranoid då.

Du märker ju själv att folk här haft bra erfarenheter av företaget. Du kanske snarare skulle skapat en tråd och frågat om folks erfarenheter för att få veta om du behöver oroa dig.

Visa signatur

Rolig signatur

Permalänk

1h tycker jag inte är anmärkningsvärt lång tid att vänta på svar från supporten. Jag har bara haft goda erfarenheter av greenmangaming och oftast är det priset som får mig att handla där och då kan man inte förvänta sig det bästa av det mesta, så att säga

Och att smutskasta greenmangaming så snabbt, ger mig lite såna här vibbar:

https://www.youtube.com/watch?v=sOVkltJ-gdc

med glimten i ögat, såklart

Visa signatur

Asus P8Z68 Deluxe/Gen Sock 1155 -- Inte Core I7 2700K@4.5Ghz -- EVGA GeForce GTX 970 SSC GAMING ACX 2.0+ -- Corsair 16GB DDR3 Vengeance 1.5V Low Blue -- SSD OCZ Agility 3 120GB -- Microsoft Windows 7 -- Foldar med cirka 180k PPD (körs ej 24/7)