Permalänk
Medlem

Ec1 - Intellimouse 3.0 - Rival

Tänkte höra lite med er om någon av er haft ec1 alt intellimouse 3.0 och kör med musen Rival idag. Skulle ni säga att de är lika varandra? För jag funderar starkt på att köpa en rival och är en gammal 3.0 räv, samt att jag kör med ec1an just nu.

Permalänk
Medlem

Har ägt alla. Gillar Zowies form bäst. Rival känns lite som en lite vriden 3.0

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem

intellimouse 3.0 = EC1

Har kört med båda och är super nöjd med min EC1 EVO

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Medlem

Passar på att låna tråden lite nu när vi ändå har lyckats samla EC1 EVO-användarna här.

Hur är byggkvaliteten och livslängden på EC1 EVO och Rival (eller det kanske är för tidigt för att säga?

Tittar på EC1 EVO och Rival nu efter att den vänstra musknappen på min Deathadder har börjat glappa och strula (efter ca 2 år 9 mån). Jag är en gammal MS 3.0-användare själv och föredrar verkligen den lite lätt asymmetriska formen som både 3.0 och DA har. Deathaddern i sig har varit super och har passat som handen i handsken, men är tveksam till en ny DA efter lite strul med drivers (Synapse T_T) och nu en glappande musknapp efter mindre än 3 års användande.

Belastningstyp: Jag använder musen i ganska "klick"-intensiva spel (huvudsakligen dota men även RTS-spel emellanåt) och jag är nog ganska "spammig"/"klickig" av mig i allmänhet.

Permalänk
Skrivet av Changis:

Passar på att låna tråden lite nu när vi ändå har lyckats samla EC1 EVO-användarna här.

Hur är byggkvaliteten och livslängden på EC1 EVO och Rival (eller det kanske är för tidigt för att säga?

Tittar på EC1 EVO och Rival nu efter att den vänstra musknappen på min Deathadder har börjat glappa och strula (efter ca 2 år 9 mån). Jag är en gammal MS 3.0-användare själv och föredrar verkligen den lite lätt asymmetriska formen som både 3.0 och DA har. Deathaddern i sig har varit super och har passat som handen i handsken, men är tveksam till en ny DA efter lite strul med drivers (Synapse T_T) och nu en glappande musknapp efter mindre än 3 års användande.

Belastningstyp: Jag använder musen i ganska "klick"-intensiva spel (huvudsakligen dota men även RTS-spel emellanåt) och jag är nog ganska "spammig"/"klickig" av mig i allmänhet.

Kollade på linustechtips igår. Med dom nya da rgb som kommer släppas då har dom tydligen åtgärdat en del saker med knapparna främst att dom är så känsliga och klickar av sig själv osv.

Jag håller med dig ie 3.0 har jag en vid sidan av datorn vid behov tas den fram

Jag har kännt på alla möss och gillade ec1 känslan om man nu är ute efter så snarlik 3.0 som möjligt.
Dock får man ju erkänna att det finns en del bra möss därute och jag har gått igenom en del själv för att hitta den perfekta.
Kör idag Roccat XTD optical vilket jag tycker är överlägsen 3.0 i ergonomi och prestanda.

Jag förstår inte microsofts val att inte satsa på en comeback på 3.0 med i bättre material och bättre optik. Jag hade köpt en direkt

Permalänk

Som folk säger är Zowie mest lik. Har IE 3.0 på jobbet och hemma sitter jag med en Zowie EC 1 eVo CL.
Även om den inte är EXAKT tycker jag faktiskt att den är snäppet skönare än 3.0. Mest pga knapparna.

Kvalitén känns bra än så länge, så pass att jag tänkte köpa mig 1-2 stycken till för att ha som utbyte om några år (kommer inte göra samma misstag och inse att produkten inte tillverkas längre).

Som jag brukar säga till mina vänner i köptankar; tveka inte man, slå till.

Permalänk
Medlem

Lånar tråden lite.

Funderar på en EC1, uppgraderar från första versionens Razer Diamondback. Denna borde vara ganska lik, eller?

Vill ha en bra och stilren mus, för vardagligt bruk med någon timme i veckan av CS-spelande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CROE:

Lånar tråden lite.

Funderar på en EC1, uppgraderar från första versionens Razer Diamondback. Denna borde vara ganska lik, eller?

Vill ha en bra och stilren mus, för vardagligt bruk med någon timme i veckan av CS-spelande.

Dom är inte lika på något sätt eller vis.

En ambidextrös mus mot en högerhänt utformad och betydligt större.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

Dom är inte lika på något sätt eller vis.

En ambidextrös mus mot en högerhänt utformad och betydligt större.

Såpass, då kanske EC2:an är mer aktuell.

Eller har du tips på annan mus som liknar Diamondbacken, och är bra?

Permalänk
Medlem

Diamondback 3g?

Det var en av dom första jag spelade med! Efter det Intellimouse 3.0 och nu EC1 Evo

Men har för mig att Diamondback 3g var riktigt liten i jämförelse med Intellimouse 3.0 och EC1 Evo

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av segafreaktwo:

Diamondback 3g?

Det var en av dom första jag spelade med! Efter det Intellimouse 3.0 och nu EC1 Evo

Men har för mig att Diamondback 3g var riktigt liten i jämförelse med Intellimouse 3.0 och EC1 Evo

Nej, den första Diamondback, Magma Red tror jag min heter. Spelat med den sedan 2005 när jag köpte mitt första FPS, CS: Source.

Blir nog en EC2 ändå, efter att ha googlat en stund, verkar som en bra mus. Frågan är ju om det blir en uppgradering, båda är ju optiska?