Permalänk

Audioadapter för tangentbord.

http://www.kjell.com/sortiment/ljud-bild/horlurar-headset/til...

Tror ni en sån skulle funka för tangentbordets 3.5 mm mic och hörlurs sladdar? För har bara 1 headset ingång, så ja, skulle det funka?

Permalänk
Medlem

Generellt sett; nej. Vad är det för moderkort eller dator du använder?

Om din dator bara har en hörlursutgång så kommer du får problem med en sådan här 4 polig 3,5mm kontakt. Du kommer t.ex bara få ljud ur ena hörluren osv. Lättast att kolla är att kolla tillverkarens hemsida för moderkortet/datorn och kolla hur den är kopplad.

Visa signatur
Permalänk

Det är en Acer Aspire v5-573G.

Permalänk

Hade tänkt använda Logitech G930 som jag får för 700 kronor (trådlöst usb) så det var mest för att få in båda sladdarna från tangentbordet in till datorn, så en sån adapter funkar inte?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClockeduP:

Det är en Acer Aspire v5-573G.

EDIT: Vänta lite, du ska använda ett trådlöst headset? Så fall koppla bara in USB dongeln så ska det funka direkt.
Om du ska köra kablar så funkar det med den adaptern du skicka. Trodde du skulle använda ett tangentbord som hade hörlurs och mikrofon ingångar, finns några modeller som kan det.

Gammalt: Den adaptern ska funka till datorn. Bör inte vara något problem med tangentbordets kontakterna heller.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Arazand:

EDIT: Vänta lite, du ska använda ett trådlöst headset? Så fall koppla bara in USB dongeln så ska det funka direkt.
Om du ska köra kablar så funkar det med den adaptern du skicka. Trodde du skulle använda ett tangentbord som hade hörlurs och mikrofon ingångar, finns några modeller som kan det.

Gammalt: Den adaptern ska funka till datorn. Bör inte vara något problem med tangentbordets kontakterna heller.

Precis som Arazand skriver, G930 är USB dongel, bara att sätta i ledigt uttag och börja använda headsetet.
Såg också att G930 har både HDMI & USB anslutning tydligen.

Edit1: inte HDMI, utan Micro-USB var det...

Visa signatur

Dator: Ett metall chassi med varierande komponenter på insidan.

Permalänk

Mm, för kommer då inte använda hörlur och mic sladdarna för till tangentbordet, då använder hörlursingången till att ha mina ATH-M50 när jag inte kör med G930.

Btw, måste man ändå ha dessa inkopplade för att tangentbordet ska funka?

Tack för hjälpen.

Permalänk

Men eftersom tangentbordet jag ska köpa (razer blackwidow ultimate 2014) bara har 1 usb ingång på tangentbordet, och tangentbordet tar upp båda mina usb.2.0 ingångar så kommer jag bara ha 1 plats och det blir för musen, men om jag köper en usb-hub så kan jag väl koppla in den till tangentordet.

Edit: fick reda på att en USB 2.0 kontakt funkar i en 3.0 ingång, stämmer det?

Edit igen: det funkade.