Razer värderas till över en miljard dollar efter Intel-investering

Permalänk
Melding Plague

Razer värderas till över en miljard dollar efter Intel-investering

Gamingföretaget Razer ingår nu i en liten och exklusiv skara IT-företag som värderas till en miljard dollar. Detta tack vare nyvunnet förtroende från Intel Capital.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Kan inte ta ett företag seriöst med typsnittet och loggan de använder

Permalänk
Medlem

Razer, där ledlampor överskattas...

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk
Medlem

Då kan de ju lägga av med tillverkningen av tillbehör, sämre produktkvalité är fan svårt att hitta på marknaden.

Permalänk
Medlem

De gör ju uppenbarligen något bra, eftersom Intel ser dem värda att satsa på.

Och vilken tillverkare av gaming attiraljer använder inte leds i större delen av sina produkter?

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

De gör ju uppenbarligen något bra, eftersom Intel ser dem värda att satsa på.

Och vilken tillverkare av gaming attiraljer använder inte leds i större delen av sina produkter?

Ja, framgår ju tydligt att det är mjukvaran som är värd mest pengar, inte deras plastiga skitprodukter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EkrJkr:

Ja, framgår ju tydligt att det är mjukvaran som är värd mest pengar, inte deras plastiga skitprodukter.

Som dessutom de tar hutlöst betalt för, bara för de har "gaming" i namnet...

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem

Tycker deras produkter är sådär, en aning dyrt bara. Men jag gillar inte den nya datorn som skapas, kommer säkert bli tråkigt dyrt att byta "delar" till - med tanke på all dyr svart färg och gröna häftiga lampor.

Visa signatur

Liten och knottrig.

Permalänk
Medlem

Första Diamondbacken var väl en OK produkt förutom att de gick 3 DB's på en Intellimouse 3.0 i livslängd ungefär.

Visa signatur

Intel core i5-3570k - Asrock z67 Extreme7 - 2x4gb Corsair low profile ddr3 - Samsung EVO 250GB - Intel 520 240gb ssd - GTX970 4GB - Define R4 Black - WD Black 1.5TB

Permalänk
Inaktiv

Jag hoppas att deras laptops säljer mer och kommer till Sverige. Det är bland de få produkterna de gör riktigt bra.

Permalänk
Medlem

Det var ju roligt för dem, men själv kan jag knappast påstå att det ökar mitt förtroende för dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brainsplitter:

Som dessutom de tar hutlöst betalt för, bara för de har "gaming" i namnet...

Precis, min trådlösa mus (Logitech) för 99 kr har klarat sig längre än båda mina Razor-möss som kostade 399 och 499. Kvalitén är ju dessutom nästan samma, trots prisskillnaden.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ejaay:

Kan inte ta ett företag seriöst med typsnittet och loggan de använder

Du kan inte ta ett framgångsrikt företag seriöst? Ett företag som bevisligen också känner sin målgrupp.

Permalänk
Medlem

Jag får nog hålla med de flesta i tråden, jag äger ingen razer-produkt och kan inte se någon snar framtid där jag lär införskaffa någon av deras produkter. Som redan nämnts så är deras produkter varken snygga eller fina, och ungefär som med Corsairs nya logga så mår man lite illa av att se Razers märke.

Permalänk
Medlem

Mycket gnäll o gråt här ser jag.Vill bara själv inflika att Deathadder är den absolut bästa mus jag ägt.Dessutom gillar jag och använder deras mjukvara dagligen, så för mej så kom denna nyhet inte överraskande.

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

4770k | GTX 760 | 32GB Dominator platinum 2133MHz | OCZ Vertex 4 256GB | Dell U3011 | Asus MG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av MoNkeY-05:

Man måste kunna påpeka att deras kvalité ofta är något bristande utan att att det ska komma svordomar till svar?
Har själv fått känslan av att Razers produkter ofta returneras pga defekter. (åtminstone var det så för några år sen. Skillnad nu, vet ej?)

Någon som sitter på siffror? Är väl antagligen inte sådant som de själva släpper..

Jo men det är ju lite fånigt att säga att det är plastig skit speciellt när i princip allting är gjort av plast och att bara säga plast inte säger så mycket eftersom det finns så olika sorter, bra och dåliga. DeathAdder är den bästa mus jag haft när det gäller nästan alla aspekter, bekväm, ingen överdriven design, problemfri i nästan 5 år och prisvärd. Att det har varit många som fått returnera kan ha att göra med ett fel som hänt vid ett tillfälle någon gång och så har det råkat förstöra deras rykte lite.

Skrivet av EkrJkr:

Haha, vadådå ? Jag skrev mina egna erfarenheter av deras produkter, vad är ditt problem ? Jag har använt båda mössen till gaming, spel som CoD, men mest av allt när det gäller WoW. Hade bindings på scroll-knappen som la av efter 2-3 månaders spelande, en Razor Mamaba. Sedan köpte jag en Razor D.back där vänsterklick slutade att fungera efter 2-3 månader. Du kan ju försöka övertyga alla adnra som aldrig ägt en razor-produkt om att de är bra, ge fan i att kritisera mig när jag har haft erfarenhet av produkterna.

(Läs vad jag skrev ovan).

Jag har också erfarenhet av Razer, det har många jag känner och inte många som klagar, dom som faktiskt gör det är dom som är vårdslösa med sina grejer, slår med musen, slår på tangentbordet, kastar iväg headsetet osv. Gör man det så kan man inte förvänta sig att det ska hålla

Permalänk
Skrivet av scienta:

Om du tycker deras produkter går sönder lätt, så bör du överväga ditt handhavande istället för att klaga på tillverkaren.

Eftersom så många i tråden har sagt att de haft en dålig upplevelse med Razers produkter samt att väldigt många har en negativ syn på företaget, så måste dem ju göra något fel.
Jag ställer mig med dem andra och säger att jag endast haft negativa upplevelser med deras produkter.
Tvivlar starkt på att det bara är en tillfällighet att så många tycker illa om Razer.

Men detta kan iofs ha att göra med att deras så kallade målgrupp" Gamers", inte är oss även fast vi är "Gamers".
Razers definition av "Gamers" är pojkar i sina tidiga tonår. De som tycker det är coolt med flashiga LEDs och aggressivt utseende på produkter.
De letar inte efter den bästa produkten de kan få på de pengar som spenderas, de köper saker för varumärket.
Detta kan lätt utnyttjas av företag för att tjäna "enkla" pengar (när dem fått ett "coolt" rykte)

Bara för att dem tjänar pengar betyder inte att det är ett bra företag från en konsuments perspektiv.
Men från ett företags perspektiv så är Razer guld värt eftersom dem byggt upp en "fan-base" på folk som köper deras produkter efter deras utseende och attityd. Jag skulle våga jämföra dem med Beatz By Dre, produkter med "häftigt" utseende och en "fan-base" bestående av lättinfluerade konsumenter som tror på vad som marknadsförs till dem (I Beats By Dre:s fall så är det hörlurar med dåligt ljud och en massa bas)

Nu vet jag att detta ser ut som ett långt hatmail mot dem, men det är inte det jag försöker att påpeka.
Dessa företag kommer alltid finnas och en målgrupp likasåväl, om folk vill ha deras produkter så får dem köpa dem.
Det berör inte mig, men jag har en åsikt om det i alla fall.

Sen säljer inte Razer bara dåliga produkter, men mycket av det dem säljer på senare tid verkar ofta få en större del negativ kritik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Jo men det är ju lite fånigt att säga att det är plastig skit speciellt när i princip allting är gjort av plast och att bara säga plast inte säger så mycket eftersom det finns så olika sorter, bra och dåliga. DeathAdder är den bästa mus jag haft när det gäller nästan alla aspekter, bekväm, ingen överdriven design, problemfri i nästan 5 år och prisvärd. Att det har varit många som fått returnera kan ha att göra med ett fel som hänt vid ett tillfälle någon gång och så har det råkat förstöra deras rykte lite.

(Läs vad jag skrev ovan).

Jag har också erfarenhet av Razer, det har många jag känner och inte många som klagar, dom som faktiskt gör det är dom som är vårdslösa med sina grejer, slår med musen, slår på tangentbordet, kastar iväg headsetet osv. Gör man det så kan man inte förvänta sig att det ska hålla

Jag har faktiskt respekt för grejer som jag äger och har betalat för, tyvärr är det ju inte alla som gör det. Det är absurt att ni försöker klämma in det ena eller det andra som skäl till varför mina produkter har gått sönder, då kan ni faktiskt fortsätta med det men ni kommer inte att hitta något fel från min sida. Jag kan som sagt jämföra deras kvalité med en trådlös mus som kostar 99 kr, lika ihåligt och klent bygge. Betalar hellre samma summa och mer för Qpad, ett svenskt företag med solida prdukter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scitus:

Eftersom så många i tråden har sagt att de haft en dålig upplevelse med Razers produkter samt att väldigt många har en negativ syn på företaget, så måste dem ju göra något fel.
Jag ställer mig med dem andra och säger att jag endast haft negativa upplevelser med deras produkter.
Tvivlar starkt på att det bara är en tillfällighet att så många tycker illa om Razer.

Men detta kan iofs ha att göra med att deras så kallade målgrupp" Gamers", inte är oss även fast vi är "Gamers".
Razers definition av "Gamers" är pojkar i sina tidiga tonår. De som tycker det är coolt med flashiga LEDs och aggressivt utseende på produkter.
De letar inte efter den bästa produkten de kan få på de pengar som spenderas, de köper saker för varumärket.
Detta kan lätt utnyttjas av företag för att tjäna "enkla" pengar (när dem fått ett "coolt" rykte)

Bara för att dem tjänar pengar betyder inte att det är ett bra företag från en konsuments perspektiv.
Men från ett företags perspektiv så är Razer guld värt eftersom dem byggt upp en "fan-base" på folk som köper deras produkter efter deras utseende och attityd. Jag skulle våga jämföra dem med Beatz By Dre, produkter med "häftigt" utseende och en "fan-base" bestående av lättinfluerade konsumenter som tror på vad som marknadsförs till dem (I Beats By Dre:s fall så är det hörlurar med dåligt ljud och en massa bas)

Nu vet jag att detta ser ut som ett långt hatmail mot dem, men det är inte det jag försöker att påpeka.
Dessa företag kommer alltid finnas och en målgrupp likasåväl, om folk vill ha deras produkter så får dem köpa dem.
Det berör inte mig, men jag har en åsikt om det i alla fall.

Sen säljer inte Razer bara dåliga produkter, men mycket av det dem säljer på senare tid verkar ofta få en större del negativ kritik.

Tror det är lite av en trend bland tekniknördar att hata Razer precis som många hatar Microsoft (eller mer specifikt, Windows 8). Tittar man på recensioner så får en del saker riktigt bra betyg, inte bara av tekniktidningar utan även användare. Om vi tar Windows 8 som exempel nu så är det hatat av sjukt många av anledningar som oftast handlar om att man bara missuppfattat eller om småsaker som enkelt går att fixa för vilken svensson som helst. Något man får tänka på är också att alla företag säljer båda bra och dåliga saker, dock så är det ofta att det billigare är sämre kvalité osv men det jag märkt lite med Razer är att dyrare möss t.ex är inte bättre kvalité än dom billigare varianterna, skillnaderna är design och mängden knappar och så.

Skrivet av EkrJkr:

Jag har faktiskt respekt för grejer som jag äger och har betalat för, tyvärr är det ju inte alla som gör det. Det är absurt att ni försöker klämma in det ena eller det andra som skäl till varför mina produkter har gått sönder, då kan ni faktiskt fortsätta med det men ni kommer inte att hitta något fel från min sida. Jag kan som sagt jämföra deras kvalité med en trådlös mus som kostar 99 kr, lika ihåligt och klent bygge. Betalar hellre samma summa och mer för Qpad, ett svenskt företag med solida prdukter.

Jag sa inte att du har varit vårdslös, men dom jag känner som har problem med sina grejer (inte bara Razer) oftast är det.

"Jag kan som sagt jämföra deras kvalité med en trådlös mus som kostar 99 kr, lika ihåligt och klent bygge. Betalar hellre samma summa och mer för Qpad, ett svenskt företag med solida prdukter."

Säkert, måste vara därför det finns mängder som har bra erfarenhet av Razer som har produkter från dom som hållt i flera år. Står inte bakom alla deras grejer, hatar t.ex deras headsets dom är värdelöst mög (tänker mer på design och bekvämlighet då iofs).

Permalänk
Medlem

Jag har använt flertalet Razer produkter och de har varit bra rent användarmässigt, något höga klickljud från knapptryckningar på LMB och RMB och även något för mycket motstånd i klick på scrollhjul. Inget våld har utövats på dessa produkter men de har nyttjats flitigt och flertalet gånger har axeln till scrollhjulet knäckts och musknapparna slutat svara inom ~året. Men det är kanske inte helt orimligt att förvänta sig att något går sönder inom den tidsramen om produkten nyttjas oerhört flitigt under den perioden.

Permalänk
Inaktiv

Jag har valt att bojkotta Razers produkter där mjukvaran alltid måste vara uppkopplad. Jag anser att det är helt fel och intresset från Intel förstår jag inte, men jag tror inte anledningen är något som ärligt tilldelas allmänheten.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Min erfarenhet av Razer begränsar sig till 1 mus och 1 tagentbord av relativt tidiga generationer.

Min åsikt är att produkterna företaget tillverkar är av diskutabel livslängd och kvalitet. Efter att musen gått sönder inom 13 månader (nej, jag misshandlar inte min elektronik) bestämde jag mig för att undvika företaget. Min Logitech Mx518 har tickat på i 7 år - där ser jag kvalitet. Min sketna Corsair-tagentbord har tickat i 2 - för tidigt för att uttala sig, men inga problem än.

Men trevligt att företaget värderas som det gör. Inga produkter av intresse för min del, däremot.

Edit: Det faktum att mjukvaran kräver internetuppkoppling bekräftar för mig att bojkotten var smart :P. E.T no phone home ;).

Visa signatur

In Aere Aedificare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Jag har valt att bojkotta Razers produkter där mjukvaran alltid måste vara uppkopplad. Jag anser att det är helt fel och intresset från Intel förstår jag inte, men jag tror inte anledningen är något som ärligt tilldelas allmänheten.

Skickades från m.sweclockers.com

Vad snackar du om? Har aldrig behövt använda mjukvara om det inte vore för att stänga av ljuset från loggan eller scrollhjulet

Permalänk

Tillverkar bara skräp ändå så det spelar ingen roll hur mycket de värderas till!

Visa signatur

[Antec Sonata III - Antec 500w] - [Intel E8500 3,16Ghz] - [Asus P5Q Pro] - [Gainward HD-4850 512MB GS] - [6gb Corsair TWIN2X 6400C4DHX CL4] - [Intel 730 240GB] - [Seagate IronWolf ST8000VN0022 256MB 8TB] [Seagate 3TB ST3000DM001] - [WD Black 1TB WD1001] - [Seagate 500GB ST3500413AS] - [Seagate 320GB ST3320620A] - [Creative Sound Blaster Live 5.1] - [Logitech Z-906] - [AOC 27G2U] | Oöppnade Samsung 860 Evo 1TB&512GB

Permalänk
Medlem

Alla mina razer produkter jag ägt även hur dyra de var har dött inom ett år förutom mina flertals deathadders som jag brukar byta ut när de börjar bli snuskiga / kommer ut nya modeller, har haft 3 deathadders + min nuvarande och ingen har någonsin gått sönder!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Instämmer med många andra att Razer har haft bristande kvalitet på många av sina produkter vilket är synd.
Trots det så har de ändå hjälpt att bredda marknaden för gaming gear under åren och vid det här laget har man även lyckas bygga ett rätt starkt varumärke.

Visa signatur

Computer: 9900K + NH-D15, Aorus Master, 32GB@3200MHz, 2080 Ti Strix OC, 970 EVO+ 500GB, RM850x Plat, Fractal R6 + 1xNF-A14, 3xNF-A12x25, Win10 Pro.
Audio: Lavry DA11, WooAudio WA22, HD800 + Cardas XLR, Blue Compass, Radius & Yeti Pro.
Other: Herman Miller Envelop + Aeron, XB271HU, U2717D, Filco TKL + PBT, G403, QcK Edge, Bungee v2, EdgeRouter Lite, UAP-AC-LITE, DS412+ (4x4TB).

Permalänk
Medlem
Skrivet av dnne:

Instämmer med många andra att Razer har haft bristande kvalitet på många av sina produkter vilket är synd.
Trots det så har de ändå hjälpt att bredda marknaden för gaming gear under åren och vid det här laget har man även lyckas bygga ett rätt starkt varumärke.

Skrivet av Oliver91:

Alla mina razer produkter jag ägt även hur dyra de var har dött inom ett år förutom mina flertals deathadders som jag brukar byta ut när de börjar bli snuskiga / kommer ut nya modeller, har haft 3 deathadders + min nuvarande och ingen har någonsin gått sönder!

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av AshyStyle:

Tillverkar bara skräp ändå så det spelar ingen roll hur mycket de värderas till!

Förstår inte hur folk kan ha sönder sina grejer så fort..... Har fortfarande en Razer Naga från 2010och har använt dem säkert 2h per dag i snitt.
Sluta banka musen i bordet, slå näven i bordet istället för på tangentbordet

Visa signatur

Specs: kretskort, koppar, plast, flaskhalsar & spindelnät (yuck!)

Permalänk
Medlem

Köpte en deathadder samt ett arctosa 2009, samma skick som när jag köpte dem. Tur eller enbart inte en luns?
Svårt att veta, men då man sett hur ens vänner behandlar sina prylar så är man inte förvånad att de inte håller ett år..

Permalänk
Medlem

Lyckades klicka sönder scroll hjulet på min Naga efter 2½ år daglig gaming och skol arbetande (too many tabs mate).
Provade en Logitech ett tag som reaktion men det gick inte att stå ut med deras höga "click pressure" samt onödigt stora "click distance".

Razer produkter har inte en super bra konstruktions kvalitet men dem är perfekt anpassade för gamers som vill vara lite konkurrens kraftiga, sen så har ingen av min nagas huvud funktioner slutat fungera ännu så det är ett gott tecken efter mer än 3 års användande.
Så jag tycker att denna värdering är ganska bra gjord, Deathadder är extremt populär på högre nivå bland icke sponsrade spelare.

Visa signatur

ASUS H97M-E | i7-4790 | 16GB DDR3 | Asus Strix GTX 1080 | Crucial MX500 1TB SSD | Windows 10 Pro 64bit | Acer VG270UP 1440p 144hz IPS