Samsung SSD 840 EVO 120GB

Permalänk
Medlem

Samsung SSD 840 EVO 120GB

Tjena folket på sweclockers! Nu är det såhär att jag beställt hem en hårddisk av ovanstående sort från Inet. Jga kopplar in den till nätagget samt med en satakabel och sätter in installations skivan men inget händer. Vad kan vara felet? är SSDen och moderkorten ej anpassade för varndra? gör jag något fel? Jag vet inte heller om det är tillåtet att sälja här men ifall jag inte får den att fungera så är den till salu till högstbjudande. Tacksam så in i h*lvete för svar

Permalänk
Avstängd

moderkort<?

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk

Du har satt i sata-kabeln i moderkortet också va?

Vilken installationsskiva stoppar du i?

Testa att gå in i moderkortets bios och se om disken hittas där.

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Medlem

Kan ju vara bra att börja med att uppdatera firmware.
http://www.sweclockers.com/nyhet/19477-samsung-rattar-lashast...

Jag gissar att du sätter in installationsskivan i en optisk läsare, och inte i SSDn.
Är den korrekt inkopplad?
Är den med i bios boot-order?

Fo3

Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”

Permalänk
Medlem

Installationsskivan är för...?
Är det windowsskiva?
Är det en skiva som följde med SSDn?

Har du en hårddisk i datorn med fungerande windowsinstallation?
Ska du byta ut en hårddisk mot SSD?

Många frågor då du inte gav någon information att tala om i posten.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

Gigabyte GA-F2A55M-DS2mATX

Permalänk
Medlem

Oj förlåt! inte så kunnig inom detta! Installationsskivan är en som medföljde. Jag ska byta ut en befintlig hårddisk med windows på.

Permalänk
Medlem

Du behöver en windows installationsmedia (skiva eller usb). Har du det är det bara att byta ut din hårddisk mot den nyinköpta SSDn och sedan låta windowsinstallationen ta hand om resten.

Har du ingen windows installationsmedia låter du hårddisken sitta i och ansluter SSDn till ledig port på moderkortet. Boota din befintliga windows och sedan kan du lägga i samsung-skivan. Leta efter något som heter Samsung data migration tool, det kan kopiera över din windowsinstallation till SSn. Hittar du inte data migration tool finns det här

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

Gå in i diskhanteraren,
För diskhanteraren i windows 8 så trycker du windowsknappen+X sedan diskhanteraren, annars;
Kontrollpanelen > System och säkerhet > Administrationsverktyg > Diskhanteraren, kolla där om du hittar hårddisken, högerklicka och initiera den och tada! Kör sedan den medföljande skivan - alternativt ladda ned den från samsungs hemsida för att föra över operativsystemet och allt därtill till SSDn.

"The Samsung Data Migration softwareis designed to help users quickly, easily,
and safely migrate all of their data – including their current operating system,
application software, and user data – from their existing storage device (e.g.
HDD) to their new Samsung SSD. "

http://www.samsung.com/global/business/semiconductor/minisite...