Piffa upp ok Speldator inför Dreamhack!

Permalänk
Medlem

Piffa upp ok Speldator inför Dreamhack!

Tjena!

Dags för mitt första DH och troligen enda då jag börjar bli för gammal för det hela (28år!)

Men oväntat nog har hela gamla kompisligan som man spelat med i snart 10år alla bestämt sig för att kötta ett sista ordentligt Lan och självklart blir det då Dreamhack som vi aldrig varit på....

Spontant så känner man även för att uppgradera riggen som egentligen redan är helt ok men fan ska man gå på DH en gång i livet kan man lika gärna dumuppgradera datorn en gång också!

Har för närvarande följande rigg:

Chassi: Fractal Design R4 fönster
Moderkort: asus Z87 Pro
Processor: i7 4770k
Kylare: Corsair H100i
Minnen: Corsair vengeance pro red 16gb
Grafikkort: Asus 780gtx DirectCU II OC
SSD: Samsung evo 840 500gb
PSU: Corsair RM750, 750w

Samt skärmar: 3st Asus vg248QE
Mus: Logitech 502 Proteus Core
Tgb: Blackwidow 2014 Ultimate Stealth

Har ingen direkt fast budget och vet inte exakt vart flaskhalsarna ligger därav denna tråd...

Funderingar personligen är ju självklart o
-prova 9xx serie kort
-kötta upp processorn o fläska på lite mer ram
-kanske köra ssd i raid eller ngt dilykt

Ni får gärna komma med förslag hur jag toppar av min dator lite mer

EDIT: Märkte nu att tråden råka hamna i Bärbara datorer, kan ngn mod flytta den tack /hittar inte någon knapp för att ta bort inlägget

Visa signatur

Main: i9-9900k | GIGABYTE Z390 AORUS Master |32gb Trident Z Neo RGB | Kraken X62 | MSI RTX 2080 X TRIO, EVO 970 1TB M.2 NVMe | Corsair RM850x V2 80+ | Fractal Design Define S2
Skärmar: 1x PG279Q 2x Asus VG27AQ1A IPS

Secondary: i5 11600k | Asus Rog Strix B560-I GAMING | 16GB Trident Z 3200Mhz CL14 | NZXT Kraken X53 240mm | Samsung 970 Evo Plus 500GB | Corsair SF750 80+ Platinum | Cooler Master NR200P

Permalänk
Medlem

Jag skulle köra på ett till grafikkort

Visa signatur

The game | Fraktfritt Inet

Ebolaexpressen är under uppbyggnad, sleeve och 240 rad i ett Silverstone SG05B

Permalänk
Medlem

Skulle bara rekommendera 3st långa kedjor,ett par lås och en filt/eller liknande för att låsa fast datorn + skärm +tagentbord +mus +headset och musmatta i bordet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crille90:

Skulle bara rekommendera 3st långa kedjor,ett par lås och en filt/eller liknande för att låsa fast datorn + skärm +tagentbord +mus +headset och musmatta i bordet.

Hur låser du fast en musmatta i ett bord utan att borra genom den?

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Commander:

Hur låser du fast en musmatta i ett bord utan att borra genom den?

2-komponents epoxylim.

Skickades från m.sweclockers.com