Vad är det för fel på folk / Swec Annonser

Permalänk
Medlem

Vad är det för fel på folk / Swec Annonser

Vet inte om det bara är jag men JAG börjar iallafall bli väldigt trött på att alla hela tiden ska komma
in med en hel massa onödigt snack i alla säljtrådar.

OM någon vill ha X kronor för något så är det så, om man tycker det är för mycket så behöver
man inte skriva det utan man KAN skita i det å gå vidare...

Jag saknar den gamla goda tiden här på Swec när man hade respekt mot varandra
och inte klämde ur sig en massa skit kommentarer... Suck märks att man börjar bli gammal...

Permalänk
Medlem

Både ja och nej. Swec växer och blir större, vi har många nya medlemmar som kanske inte är så bevandrade inom datorvärlden. Ibland läggs det ju upp rena blocketannonser där säljaren vill ha mycket mer pengar än vad det egentligen är värt. Tycker inte det är fel då om man påpekar detta för att det ska ses som seriöst.

Jag säljer och köper uteslutande här eftersom jag tycker att det är ett seriöst forum att vända sig till för att slippa just "blocketmänniskor". Så länge de användarna kommenterar med saklig information utan att gå till personangrepp eller liknande tycker jag det är sunt att det finns användare som avråder andra från att köpa t ex för att det är orimliga pengar vi pratar om.

Det är ändå alltid upp till köparen om han eller hon vill köpa samt om säljaren vill sälja.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

Både ja och nej. Swec växer och blir större, vi har många nya medlemmar som kanske inte är så bevandrade inom datorvärlden. Ibland läggs det ju upp rena blocketannonser där säljaren vill ha mycket mer pengar än vad det egentligen är värt. Tycker inte det är fel då om man påpekar detta för att det ska ses som seriöst.

Jag säljer och köper uteslutande här eftersom jag tycker att det är ett seriöst forum att vända sig till för att slippa just "blocketmänniskor". Så länge de användarna kommenterar med saklig information utan att gå till personangrepp eller liknande tycker jag det är sunt att det finns användare som avråder andra från att köpa t ex för att det är orimliga pengar vi pratar om.

Det är ändå alltid upp till köparen om han eller hon vill köpa samt om säljaren vill sälja.

Helt rätt ber och få hålla med .Ibland ser man folk som tror allt kostar samma som ny pris .Om man inte gör personangrepp är det bara sunt och säga till.

Visa signatur

Dator 1 5800x 32 GB ram B550 plus TUF Kingston 3000 2048 GB EVO 870 QVO 4TB ASUS 370 ti TUF RM 750 X Corsair 4000D Airflow Noctua NH-D15S WIN 10 ASUS PG279Q skärm

Permalänk
Medlem

Skriver man ett inlägg i ett publikt forum får man vara beredd på kommentarer. Tål man inte saklig prisdiskussion kring sin annons, vilket är vad som tillåts i marknadssektionen, har man alternativet att inte tllåta kommentarer eller att annonsera annorstädes.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Inaktiv

Så sant det du skriver. Värsta jag vet när folk som inte äns är intresserad av att köpa, Utan bara kommenterar för att förstöra..

Permalänk
Skrivet av anon142735:

Så sant det du skriver. Värsta jag vet när folk som inte äns är intresserad av att köpa, Utan bara kommenterar för att förstöra..

Fast när folk lägger upp ett socket 775 system för 4k med motiveringen att det kostade 8k nytt så ska de ha den hjälpen så de förstår att det är åt skogen fel prissatt..
Men visst, det finns många som kommer med onödiga kommentarer i sälj trådar, om något så stör jag mig faktsikt på de som kommer och lägger skambud under startbud på varor som är korrekt prissatta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

Ibland läggs det ju upp rena blocketannonser där säljaren vill ha mycket mer pengar än vad det egentligen är värt. Tycker inte det är fel då om man påpekar detta för att det ska ses som seriöst.

Håller helt med.

Sen så kan man ju dessutom som säljare stänga av kommentars-funktionen om man inte är villig att riskera att folk kommer in och kritiserar ens annons eller pris.
Fast sen kan man ju också ta sig en liten tankeställare om varför folk kritiserar vissa annonser mer än andra.

Skrivet av lanbonden:

om något så stör jag mig faktsikt på de som kommer och lägger skambud under startbud på varor som är korrekt prissatta.

Ja verkligen! Eller när folk vill köpa individuella delar ur ett komplett system när köparen tydligt sagt ifrån att han/hon inte kommer sälja delar löst.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Jag kan köpa om en person väljer att kommentera att priset är lite galet men när 3 gör det utan
att ge något givande till diskussionen så blir jag bara trött

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av lanbonden:

Fast när folk lägger upp ett socket 775 system för 4k med motiveringen att det kostade 8k nytt så ska de ha den hjälpen så de förstår att det är åt skogen fel prissatt..
Men visst, det finns många som kommer med onödiga kommentarer i sälj trådar, om något så stör jag mig faktsikt på de som kommer och lägger skambud under startbud på varor som är korrekt prissatta.

775 system för 4k då hade jag nog också reagerat

Permalänk
Medlem

Tillåter man kommentarer får man räkna med att folk kommenterar, påpekar felaktigheter eller gnäller om priset. Eller bara frågar saker. Vill man inte ha detta så stänger man av kommentarerna. Det är inte särskilt komplicerat.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

Både ja och nej. Swec växer och blir större, vi har många nya medlemmar som kanske inte är så bevandrade inom datorvärlden. Ibland läggs det ju upp rena blocketannonser där säljaren vill ha mycket mer pengar än vad det egentligen är värt. Tycker inte det är fel då om man påpekar detta för att det ska ses som seriöst.

Jag säljer och köper uteslutande här eftersom jag tycker att det är ett seriöst forum att vända sig till för att slippa just "blocketmänniskor". Så länge de användarna kommenterar med saklig information utan att gå till personangrepp eller liknande tycker jag det är sunt att det finns användare som avråder andra från att köpa t ex för att det är orimliga pengar vi pratar om.

Det är ändå alltid upp till köparen om han eller hon vill köpa samt om säljaren vill sälja.

Swec köpare är värre än blocket köpare priser ska dumpas och fynd ska göras till rejäla underpriser

Permalänk
Avstängd

Saker och ting har inget bestämt värde, utan värdet avgörs av vad någon är beredd att betala, och det är något som säljare och köpare gemensamt kommer överens om. Förståsigpåare och småpåvar finns det gott om, förstår inte heller riktigt varför utomstående känner att dom har någon gudomlig rätt att avlämna sin åsikt eller sina synpunkter, det är ett ganska arrogant ställningstagande som grundar sig i att individen av någon outgrundlig anledning upplever eller tycker sig ha rätten att döma andra människor, som att deras omdöme på något sätt vore bättre eller stod över deras.

MVH

Permalänk
Medlem

Problemet som jag ser det är att det har blivit så accepterat, till och med önskvärt, att håna på nätet.
Om man verkligen vill hjälpa någon som kanske har gjort bort sig eller har en skev prisuppfattning så vore det vänligt att i så fall skicka ett PM.

...en gammal ädel regel. Kritisera privat, beröm offentligt.

Sedan kan man så klart diskutera öppet när man är villig att lyssna och överväga andras idéer och åsikter.

Permalänk
Medlem

TS. Jag bidrar med en "gilla" för ditt inlägg
Sålt en vara via Swec med kommentarer på.
Detta gör jag aldrig om.
Av dem ca 30 kommentarer så var det enbart ett inlägg som hade något att bidra med.
"Har du den kvar så köper jag den gärna"

Aldrig varit med om så mycket påhopp som då.
Nej tack.. Swec annonser i all ära men då får ev köpare skicka mig ett pm.
Forumet i sig håller oftast en bra standard men marknaden liknar ibland Lunarstorm, Snyggast, Rotten etc.
Alltså rena skämtet.

Visa signatur

Man lever som man bör. Bör leva som man lever. Ibland blir det torsk men alltid en seger.

Permalänk
Medlem

Jag håller med den senaste tiden har det blivit en hel del trams som förstör istället för att hjälpa, så folk drar sig för att ha kommentar.
Annars är kommentar prefekt vid budgivning och sweclockers marknad gillar jag då känslan att saker har varit i trygga händer.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

§ 1.6 Meningslösa inlägg som inte för diskussionen framåt är förbjudna. Detta omfattar inlägg som utan vidare motivering uttrycker medhåll eller missnöje. Andra exempel är länkar utan beskrivning eller sammanhang samt inlägg som enbart innehåller citat. Memebilder och andra roliga bilder för nästan aldrig diskussionen framåt.

Använd Gilla-knappen om ni håller med men inte har mer att tillföra.

*Inlägg raderat*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Avstängd

I övrigt, hur kan ett pris vara felaktigt? Ex är det en större diskussion kring priset för Apples nya produkt med 5K display, dom flesta tycker det är för dyrt med 25 000 kr, men Apple har satt det riktpriset, är det felaktigt?

MVH

Tagit bort citat
Permalänk
Medlem

Så vad vissa av er säger är att man trots att det är rena lurendrejeriet och säljaren valt att ha kommentarer inte får gå in och rädda folk från att bli lurade? Tex ett 7970 för 2500kr!

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem

Varför inte skriva i annonsen att all
Små prat undanbes och anmäla alla dumma kommentarer.

Något jag stör mig på är att många struntar
I att skriva ett start bud för dom komponenter
Som försöks att säljas och då blir det
Skam bud i början.

Visa signatur

Dator 1 [] AMD FX-8350 5.06Ghz [] CROSSHAIR V FORMULA-Z [] Ram : Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1866Mhz []CF Radeon HD7870 [] PSU : XFX Core Edition 850W 80+ Bronze [] Kylning : Beg vattenkylning med cpu Ek-Supremacy Elite AMD .::. 5GHz klubben 2014.::. - .::. OC 1GHz+ Cinebench Klubben 2014 .::.-.::. 4GHz+ Klubben 2014 .::..::. 3DMark FireStrike Klubben .::.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Tagit bort inlägg enligt §1.1
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Stäng av kommentarer i din annons om det nu är så jobbigt. Är någon intresserad av att köpa sker kontakten ändå via PM.

Permalänk
Medlem

Många på forumet har bra koll på vad saker är värda och kommer det då någon som lägger ut sin dator för i princip nypris så tycker jag det är självklart att man ska reagera. Har säljaren då valt att tillåta kommentarer så tycker jag man har all rätt att påpeka detta.

Visa signatur

Computer says no...

Permalänk
Skrivet av Haglund:

Stäng av kommentarer i din annons om det nu är så jobbigt. Är någon intresserad av att köpa sker kontakten ändå via PM.

I min erfarenhet så har jag flertal gånger PM'at en säljare då kommentarstråden inte verkat gå nånvart, och nästan uteslutande varje gång så har jag inte ens fått ett svar. I dessa fall må jag även tillägga att jag frågat specifikt inom området pris/frakt/specs eller dylikt då jag även sagt att jag vill köpa produkten. Det är synd och jag tycker att man ibland bör idiotsäkra sina annonser genom att skriva om man endast tar via PM eller annonstråden.

Nu vill jag inte kritisera någon direkt men antingen är det solklart eller så har jag bara erfarenhet av lata säljare.

//MVH Henrik

Visa signatur

Jag kan hittas på 127.0.0.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalle_1:

Jag saknar den gamla goda tiden här på Swec när man hade respekt mot varandra
och inte klämde ur sig en massa skit kommentarer... Suck märks att man börjar bli gammal...

Jag börjar bli gammal jag också och min syn på saken är att det enda vi kan göra är att föregå med gott exempel och sprida god anda. Den som drygar sig bland mina kommentarer såpass att jag tröttnar blir blockad för framtida kontakt, gå enkelt in på dennes personliga sida och tryck på "blockera". Dock vet jag inte om detta enbart gäller PM eller om det även innefattar OPs som du själv har skapat men det är i vart fall ett steg i rätt riktning för att minska kontakten med de personer som inte ligger i närheten av ditt sätt att uppföra sig på.

Visa signatur

Prodigy | Sensation Bygglogg: Supermoddad Bitfenix med vattenkylning & "Delidd".
Filco goes custom Bygglogg: Mekaniskt tangentbord, allt utom PCB utbytt/moddat.
TANK 93 Bygglogg; Mekaniskt tangentbord i rostfritt byggs från noll

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haglund:

Stäng av kommentarer i din annons om det nu är så jobbigt. Är någon intresserad av att köpa sker kontakten ändå via PM.

Skrivet av Container:

I min erfarenhet så har jag flertal gånger PM'at en säljare då kommentarstråden inte verkat gå nånvart, och nästan uteslutande varje gång så har jag inte ens fått ett svar. I dessa fall må jag även tillägga att jag frågat specifikt inom området pris/frakt/specs eller dylikt då jag även sagt att jag vill köpa produkten. Det är synd och jag tycker att man ibland bör idiotsäkra sina annonser genom att skriva om man endast tar via PM eller annonstråden.

Nu vill jag inte kritisera någon direkt men antingen är det solklart eller så har jag bara erfarenhet av lata säljare.

//MVH Henrik

Tenderar ofta till att bara trycka bort annonsen om inte kommentarsfältet är aktiverat. Får lite känslan av att köpa grisen i säcken när inte folk kan lämna sina kommentarer till annonsen. Det har hänt att jag köpt sådana objekt men det beror uteslutande på god presentation och att jag känner till produkten sedan innan.

Skrivet av m86s:

I övrigt, hur kan ett pris vara felaktigt? Ex är det en större diskussion kring priset för Apples nya produkt med 5K display, dom flesta tycker det är för dyrt med 25 000 kr, men Apple har satt det riktpriset, är det felaktigt?

MVH

Skrivet av Vimsig:

Många på forumet har bra koll på vad saker är värda och kommer det då någon som lägger ut sin dator för i princip nypris så tycker jag det är självklart att man ska reagera. Har säljaren då valt att tillåta kommentarer så tycker jag man har all rätt att påpeka detta.

Anser inte att detta är ett problem så länge man beter sig på ett ödmjukt sätt. Om jag ser någon lägga upp en dator till ett pris som är samma som nypris, skriver nypriser i annonsen som är saltade med hundralappar och sedan skriver att annonsen är rabatterad, nog skulle jag vilja säga till på skarpen eftersom det är lögn men väljer ändå att påpeka detta på ett konkret och neutralt sätt för att hålla en god ton.

Skrivet av SSGS:

TS. Jag bidrar med en "gilla" för ditt inlägg
Sålt en vara via Swec med kommentarer på.
Detta gör jag aldrig om.
Av dem ca 30 kommentarer så var det enbart ett inlägg som hade något att bidra med.
"Har du den kvar så köper jag den gärna"

Aldrig varit med om så mycket påhopp som då.
Nej tack.. Swec annonser i all ära men då får ev köpare skicka mig ett pm.
Forumet i sig håller oftast en bra standard men marknaden liknar ibland Lunarstorm, Snyggast, Rotten etc.
Alltså rena skämtet.

Skrivet av anon142735:

Så sant det du skriver. Värsta jag vet när folk som inte äns är intresserad av att köpa, Utan bara kommenterar för att förstöra..

Skrivet av bärplockaren:

Jag håller med den senaste tiden har det blivit en hel del trams som förstör istället för att hjälpa, så folk drar sig för att ha kommentar.
Annars är kommentar prefekt vid budgivning och sweclockers marknad gillar jag då känslan att saker har varit i trygga händer.

Håller också med. Sådana människor är grisar och hör hemma på Blocket. Har sett inlägg som varken är konkreta, hjälpande för köparen/säljaren eller ens för diskussionen framåt. Ser man sådana inlägg bör man trycka på "Anmäl" och hjälpa säljaren.

De flesta diskussionerna handlar om vilket pris man själv kan tänkas ge eller frågor om själva objektet, ibland något sakligt påpekande för något som sticker ut. Håller det sig på den nivån är det helt acceptabelt.

Detta missnöje som tråden tar upp är troligen inte lika illa som det låter för när jag själv kollar i marknaden är det sällan jag ser en annons som det blivit dumheter utav. Det händer (vilket är illa nog) men vissa säljare verkar ibland ta konkreta saker som kan upplevas som negativt som en kränkning. Detta gör tyvärr att situationen uppfattas illa fast den pot. köparen inte alls tänkte i de banorna. Det är lite både och här.

Skrivet av kalle_1:

Vet inte om det bara är jag men JAG börjar iallafall bli väldigt trött på att alla hela tiden ska komma
in med en hel massa onödigt snack i alla säljtrådar.

OM någon vill ha X kronor för något så är det så, om man tycker det är för mycket så behöver
man inte skriva det utan man KAN skita i det å gå vidare...

Jag saknar den gamla goda tiden här på Swec när man hade respekt mot varandra
och inte klämde ur sig en massa skit kommentarer... Suck märks att man börjar bli gammal...

Jepp, onödigt snack är... onödigt. Har man inget konkret är det ingen poäng att tillföra detta till annonsen. Ser detta ibland och tycker att det är mer spam än nytta.

När det gäller pris beror det på hur säljaren skriver. Jag uppfattar t.ex. "Bud x kr", "Prisidé x kr", "Riktpris x kr" eller ett pris angivet i annonsen som ett inte spikat pris och kan då tänka mig att lägga ett bud som jag kan stå för. Vill inte säljaren sälja till det priset så accepterar jag det och går vidare. Jag kommenterar inte ens ut min prisidé om säljaren är konkret med att startbud är minsta bud och min prisidé är lägre. Inte heller om säljaren "fått bud via PM/tele/mail", då skippar jag också annonsen.

Ser att någon klagade på att folk ger bud på delar. Om det är något jag är intresserad av brukar jag fråga om säljaren kan tänka sig att dela upp datorn, isåfall lägger jag ett bud på x. Ser inte detta som skit eller orespekt eftersom det är ett erbjudande som säljaren kan acceptera om denne upplever det som passande. Då VET jag dessutom att om någon lägger ett helt bud så säljer hen datorn till den köparen i första hand. Motargumenten mot detta uppfattar jag inte seriöst. Det känns som att en butik ber sina kunder dra åt skogen. Jag kan visserligen hålla med om någon beter sig otrevligt men inte om någon lägger ett rakt bud utan krångel. Själv har jag faktiskt varit med om att personer som lagt upp datorn och ville sälja den hel valt att sälja den i delar för att buden på delarna var bättre tillsammans.

Sist vill jag påpeka att det handlar ytterst om respekt mot varandra. Både komplimanger och konstruktiv kritik hör hemma under detta. Dumheter, pajkastning, personangrepp etc. hör inte hemma här, varken på marknaden eller i forumet.

Visa signatur

Kör Linux - Yes! We are the 2 percent! And growing... Föreslå inte ens något Windows-exklusivt om jag inte specifikt frågar efter något till Win.
2600K - 18GB RAM - 1TB HDD - 64GB SSD - GTX 650 Ti Boost
Minnesvärda trådar: 1, 2

Permalänk
Medlem

Hela forumet är fullt av köphjälp och konsumentinformation, egentligen ser jag inte hur det skulle vara någon skillnad för att det är privatpersonen som säljer. Att ett inlägg "förstör" för säljaren betyder ju oftast bara att det hjälper en presumtiv köpare att låta bli att göra ett dåligt köp.

Permalänk
Inaktiv

Någon på Sweclockers borde göra en tråd på vad exempelvis en i5 2500k kostar efter x-antal år eller ett ati 7990 osv.. Vad man använt den till och överklockat osv. Då man räknar med slitage/anvädningsområde. En stor lista där man kan söka på sina saker helt enkelt

Permalänk
Medlem

Sakers värde är relativt både till deras egna nypris, men också till vad en likvärdig produkt skulle kosta att köpa ny.

Därför går det inte att ha en fast värdeminskning på något, då det hela tiden varierar beroende på den nuvarande marknaden.

Case and point: http://cdon.se/hemelektronik/sparkle/videocard-pci-express-nv...
52% rabatt låter hyfsat va? För någon som inte är så speciellt insatt i grafikkort låter detta som en jättebra deal.

Fel!
GTX 580 presterar ungefär som ett GTX 660, som finns att köpa nytt för 1500:- (dvs 25% billigare), och det är här jag tycker att folk gör rätt om dom skulle påpeka detta i en annons.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Ni befinner er på ett diskussionsforum. Klarar ni inte av att folk kommenterar era annonser trots att ni själva valt att tillåta kommentarer så är det kanske inte systemet det är fel på.
Inlägg som bryter mot reglerna anmäler ni, och resten får ni tåla.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem

Idioter dras till kommentarfälten som flugor till UV ljus.. Dom flesta som är seriösa tar det via PM. Annars är det skambud, sidospår och folk utan pengar som slutar höra av sig.