Intel Bay Trail-T (Z3740/45) ett år gammal, ersättare snart?

Permalänk
Medlem

Intel Bay Trail-T (Z3740/45) ett år gammal, ersättare snart?

Hej,

Som rubriken lyder. Vi har nu haft Bay Trail-T i snart ett år i surflattor. Julen är på väg och julklappar ska inhandlas. Det jag främst ser på är Miix 2.
Så nu söker jag i den samlade expertisen på detta forum.

Finns det något rykte, eller information, om det är planerat någon ersättare med högre prestanda?
Vad heter i så fall den? När beräknas den släppa? Eller är det bara lätta på plånet och köpa Z3745 (Miix2) denna julen?

På förhand Tack!
/Johan

Permalänk
Medlem

Det ser inte ut att komma något i år: https://translate.google.com/translate?sl=auto&tl=en&js=y&pre...

"The Cherry Trail-SOCs have to go into mass production in early 2015, according to Intel CEO Brian Krzanich".

Jag har en Miix 2 och visst är det trevligt med riktigt windows på en surfplatta men modellen Miix 2 har en del problem, ingen hdmi, skärm som visserligen är jättebra i dagsljus men som inte är något vidare i mörker. Det är även problem med att skärmen tror att jag håller ett finger på skärmen när jag inte gör det (gör den oanvändbar och kräver att man gör en norsk).

Visa signatur

Desktop - Intel i7 6700K | Asus Z170-A | 32 GB Corsair DDR4 | RX 6700 XT w/ Arch Linux
Laptop - Thinkpad X1 Carbon Gen. 4 w/ Arch Linux
NAS - Ryzen Pro 3400G @ 35W | 64GB ECC | 32 TB HDD w/ TrueNAS Core

Permalänk
Medlem

Intel Core M Broadwell är en värdig ersättare, men den är dyrare.

Ska du ändå köpa Atom z3775, 45, osv borde du titta på nya Lenovo Yoga 2 8 eller 10-tum (Android eller Windows 8.1) också. 1920x1200 res för lite mer.

http://www.gsmarena.com/lenovo_yoga_tablet_2_8_0_-6730.php

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpiritual:

Det ser inte ut att komma något i år: https://translate.google.com/translate?sl=auto&tl=en&js=y&pre...

"The Cherry Trail-SOCs have to go into mass production in early 2015, according to Intel CEO Brian Krzanich".

Jag har en Miix 2 och visst är det trevligt med riktigt windows på en surfplatta men modellen Miix 2 har en del problem, ingen hdmi, skärm som visserligen är jättebra i dagsljus men som inte är något vidare i mörker. Det är även problem med att skärmen tror att jag håller ett finger på skärmen när jag inte gör det (gör den oanvändbar och kräver att man gör en norsk).

Det råder lite delade meningar om det där. Såvitt jag vet säger Intel att det skall finnas enheter med Cherry Trail till julhandeln, det quote jag såg från deras CEO var att det skulle komma många fler enheter under Q1.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aktsu:

Det råder lite delade meningar om det där. Såvitt jag vet säger Intel att det skall finnas enheter med Cherry Trail till julhandeln, det quote jag såg från deras CEO var att det skulle komma många fler enheter under Q1.

Beror ju lite på tredjepartstillverkarna, windowsplattor är ju inte högsta prio direkt tyvärr. Börjar väl lite innan jul möjligtvis dock om han har sagt det.

Visa signatur

Desktop - Intel i7 6700K | Asus Z170-A | 32 GB Corsair DDR4 | RX 6700 XT w/ Arch Linux
Laptop - Thinkpad X1 Carbon Gen. 4 w/ Arch Linux
NAS - Ryzen Pro 3400G @ 35W | 64GB ECC | 32 TB HDD w/ TrueNAS Core