Permalänk
Medlem

Sleeva kablar 24-pin

Hallå på er

Jag har en fråga angående sleeva kablar och min fråga är. Det finns flera kablar av samma färg

Och enligt nätaggets instruktioner så är orange tex 3,3 volt.

Min fråga är då, kan man sätta dom "fel" alltså den orangea kabeln som sitter på plats 1 på kontaktstycket på plats 2 och vice versa. Detta är då ett exempel.

Jag har satt alla kablar där dom ska vara i kontaktstycket, men eftersom det fanns flera av olika färger så kan och dom med samma färger har samma volt så satte jag dom inte där dom satt innan jag börja.

Har jag tabbat mig ordentligt eller ska det vara lugnt så länge dom rätt färg på kabeln sitter i rätt uttag på kontaktstycket?

Hoppas ni förstår vad jag menar och kan hjälpa mig.

Visa signatur

i7 6700k AMD RX 5600XT

Permalänk
Medlem

Så länge kontakterna är kopplade korrekt till varandra spelar inte färgen någon roll om det är det du undrar

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Razer_08:

Hallå på er

Jag har en fråga angående sleeva kablar och min fråga är. Det finns flera kablar av samma färg

Och enligt nätaggets instruktioner så är orange tex 3,3 volt.

Min fråga är då, kan man sätta dom "fel" alltså den orangea kabeln som sitter på plats 1 på kontaktstycket på plats 2 och vice versa. Detta är då ett exempel.

Jag har satt alla kablar där dom ska vara i kontaktstycket, men eftersom det fanns flera av olika färger så kan och dom med samma färger har samma volt så satte jag dom inte där dom satt innan jag börja.

Har jag tabbat mig ordentligt eller ska det vara lugnt så länge dom rätt färg på kabeln sitter i rätt uttag på kontaktstycket?

Hoppas ni förstår vad jag menar och kan hjälpa mig.

förstår ja rätt att du blandat ihop ex: svarta, gula, orange, röda kablar? så länge du håller ordningen på färgen så spelar det ingen roll vilken kabel av samma färg som kommer vart.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Eller jaha, om ex orange går så här
Pin7-pin7
pin8-pin8

Så ska du inte förvänta dig att det funkar med
pin7-pin8
pin8-pin7

Det kan leda till oanade konsekvenser

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Sleeva en kabel i taget ? Ta ur den, sleeva den och sätt tillbaka den.

Permalänk
Medlem

Du skriver inte vilket nätagg det är, men kolla här om du hittar ditt nätagg Gör du mot förmodan inte det så googla efter "pinout" på ditt nätagg

Visa signatur

I7 4790k 4.0Ghz Corsair H105 | ASUS VII Hero | EVGA GTX 780Ti Classified | 16 GB HyperX Fury | Seagate 450GB | WD 3TB | Corsair Obsidian 750d | EVGA Supernova G2 850W | EIZO Foris FG2421 | Filco Ninja Majestouch 2 TKL MX-Brown | Logitech G502

http://Friskyttarna.eu

Permalänk
Medlem

Det stämmer att jag kör i rätt färgordning på kablarna.

Börjar så här som ett litet exempel.

Orange, orange, svart, röd, svart, röd osv.

Det jag ville veta om det spelade någon roll om orange i pin kontakt 2 kunde sitta i pinkontakt 1. Jag tog bild och skrev ner alla pin kontakters uttag och skrev ner färgen för varje pin, så det är rätt färg i varje pin. Blev fundersam som sagt om ordningen på dom kablar som har samma färg.

Men det verkar som det ska vara grönt så länge det är rätt färgordning, enligt er.

Jag sleevade 1 sladd i taget förut, men jag tyckte det var mest tidskrävande och när jag tittade på beskrivningen så hade alla orangea färger tex 3,3 volt så jag tänkte inte att det skulle spela någon roll. Men vart fundersam ändå imorse. Sen så var nästan alla sladda flätade igenom varandra så det var jobbigt med de också. Sen så började sleevingen ta slut så jag började köra två i samma sleeve, men sen så hittade jag en lång bit svart sleeve som jag började använda också istället, det var då det började bli krångligt

Ursäkta den dåliga infon om vilken psu det gällde, behövde ett litet snabbt generellt svar då jag inte hittade något på google om det.

Vill tacka alla för hjälpen, alltid lika trevligt att få hjälp när man själv inte kan!!!

Visa signatur

i7 6700k AMD RX 5600XT