D3 - Få upp dmg på min DH

Permalänk

D3 - Få upp dmg på min DH

Hejsan,

Har relativt nyligen börjat lira D3, så är inte speciellt kunnig. Lirar på en Demon Hunter, men en Marauder Sentry build (som nästan alla DH's gör), men vill få upp min dmg, men vet inte riktigt hur.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Lasergurka-2305/hero/43152...

Har varit uppe och nosat på högre dmg, men det var mest innan jag bytte till Marauder setet.
Hade uppskattat lite tips från D3 veteranerna om vad jag ska leta efter. Finns det något stort jag kan göra, eller är allt bara små små steg för att hitta de bästa varianterna av alla items?

Min egen först tanke har varit att fixa waist och wrists från ett annat set, för 2 extra set bonusar.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Cold Dmg boost på bracers först och främst, där kan du få 20% extra dps rakt av då du saknar det helt. Rulla upp sentrydmg på kogret (jo, jättekul, jag vet ) bör ge en liten boost extra. Därefter bör du ge dig ut och farma en ny RoRG med Attack Speed/Crit/Socket. Sedan bör du fundera på att farma ubers och få till en vettig hellfireamulett (lättare sagt än gjort ) för att kunna få in en extra dps-passive. Det är nog de största boostarna du kan få i skrivande stund. En bättre andra ring (Unity/SoJ) kommer förstås att hjälpa lite med dps alt. överlevnad, men då gäller det ju att de fanskapen droppar också. Elementalboost, RoRG och HF-amulett är dock saker som, i nämnd ordning, är lättast att få tag på och som du själv kan styra till stor del.

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Windows 11)
Serverdesktop: AMD 5600G, 64 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk
Medlem

Som sagt, du behöver få upp din CHC och CHD, CHC bör ligga på minst 40-50% och CHD på minst 400%. Sen börjar det hända saker

Permalänk
Skrivet av Woland:

Som sagt, du behöver få upp din CHC och CHD, CHC bör ligga på minst 40-50% och CHD på minst 400%. Sen börjar det hända saker

Ja, jo, min CHC ligger ju på 40%, CHD bara på 291%, frågan är hur man åstadkommer detta på bästa sätt

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Crazy Ferret:

Cold Dmg boost på bracers först och främst, där kan du få 20% extra dps rakt av då du saknar det helt. Rulla upp sentrydmg på kogret (jo, jättekul, jag vet ) bör ge en liten boost extra. Därefter bör du ge dig ut och farma en ny RoRG med Attack Speed/Crit/Socket. Sedan bör du fundera på att farma ubers och få till en vettig hellfireamulett (lättare sagt än gjort ) för att kunna få in en extra dps-passive. Det är nog de största boostarna du kan få i skrivande stund. En bättre andra ring (Unity/SoJ) kommer förstås att hjälpa lite med dps alt. överlevnad, men då gäller det ju att de fanskapen droppar också. Elementalboost, RoRG och HF-amulett är dock saker som, i nämnd ordning, är lättast att få tag på och som du själv kan styra till stor del.

Stort tack för alla tips! Nu gör jag det väl antagligen ännu mer uppenbart hur lite jag har spelat, men; Vad är ubers? Googlade det lite snabbt, dock var det jag hittade beskrivningar från 2012, där jag märkte att många saker de pratade om inte längre gäller, som att samla stacks t.ex, så vet inte hur tillförlitlig den är. Av det jag fick ihop av det ska man först döda Keywardens som hänger runt i olika akter, bygga ihop en maskin med en ritning man får. Med hjälp av denna maskin ska man kunna möta några bossar.

Dessa keywardens finns alltså i storymode, eller är det bara i adventure mode?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Dessa keywards finns i adventure och det är precis som du påtalar, att man dödar wards för att samla ihop 4a nycklar som du sedan craftar en "portal" till Ubers. Du behöver 4a portaler för att kunna skapa en ring/amu (dvs om du kör t6)

Permalänk
Hedersmedlem

Ja, de e bara o farma keywardens på Torment för att få nycklar. Guide:
http://www.diablowiki.net/Hellfire_Amulet

Farmade några idag, fick äntligen en ok amulet.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ccw-2690/hero/50042415

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem
Skrivet av CCWarlock:

Ja, de e bara o farma keywardens på Torment för att få nycklar. Guide:
http://www.diablowiki.net/Hellfire_Amulet

Farmade några idag, fick äntligen en ok amulet.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ccw-2690/hero/50042415

Damn, Custom Engineerig som passive. Den amuletten var inte så dum. Av dem 8 jag craftat så var alla insta salvage

Och som alla ovan mig skriver, så är det bara att farma, farma och farma för att få bättre gear. Har spenderat minst 10k blood shards för att få ett par Tasker and Theos... inte fått dem än.

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk

Okej, nu har jag satt på min SoJ, och fått upp lite cold dmg, och sentry dmg. Dock räknas ju allt detta inte in i dmg, vilken bara har sjunkit till 700k xD Finns det något sätt att faktiskt mäta hur mkt skada ens sentrys gör? Något program kanske som räknar ihop en DPS när man använder dem?

Eller är det bara att själv sitta och räkna ihop ens multipliers som gäller?
EDIT: Kom ju på att det inte riktigt funkar att räkna ut själv heller, vet ju inte hur ofta varje hatred spender skjuts.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Hejsan,

Har relativt nyligen börjat lira D3, så är inte speciellt kunnig. Lirar på en Demon Hunter, men en Marauder Sentry build (som nästan alla DH's gör), men vill få upp min dmg, men vet inte riktigt hur.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Lasergurka-2305/hero/43152...

Har varit uppe och nosat på högre dmg, men det var mest innan jag bytte till Marauder setet.
Hade uppskattat lite tips från D3 veteranerna om vad jag ska leta efter. Finns det något stort jag kan göra, eller är allt bara små små steg för att hitta de bästa varianterna av alla items?

Min egen först tanke har varit att fixa waist och wrists från ett annat set, för 2 extra set bonusar.

Byt vapen till en pilbåge. Crafta en unbound bolt med hög dmg, %dmg, dex och (givetvis) crit dmg och lägger till socket med ramalamadingdong's gift. Dom rollar alltid med attack speed, så det är det du byter mot det du saknar. Läs på om BPs (breakpoints) för sentries. All ias höjer bara dmg på papper när du är imellan BPs, som det ser ut nu har du inte nått 4.154 utan borde ligga runt 3,4-3,6. BPn du siktar på med båge är 2.8424.

Sen bör du givetvis uppgradera dina legendary gems. Sen får du rolla om dina dojjer till skill dmg. De flesta kör cluster arrow, men jag kör elemental arrow eftersom det kommer så många flera sådana jämfört med cluster arrows.

Här har du min gubbe. http://eu.battle.net/d3/en/profile/BiffMalibu-2637/hero/31562...

Jag har klarat GR 42 med den gearen. Lycka till!

Permalänk
Skrivet av Frisell:

Byt vapen till en pilbåge. Crafta en unbound bolt med hög dmg, %dmg, dex och (givetvis) crit dmg och lägger till socket med ramalamadingdong's gift. Dom rollar alltid med attack speed, så det är det du byter mot det du saknar. Läs på om BPs (breakpoints) för sentries. All ias höjer bara dmg på papper när du är imellan BPs, som det ser ut nu har du inte nått 4.154 utan borde ligga runt 3,4-3,6. BPn du siktar på med båge är 2.8424.

Sen bör du givetvis uppgradera dina legendary gems. Sen får du rolla om dina dojjer till skill dmg. De flesta kör cluster arrow, men jag kör elemental arrow eftersom det kommer så många flera sådana jämfört med cluster arrows.

Här har du min gubbe. http://eu.battle.net/d3/en/profile/BiffMalibu-2637/hero/31562...

Jag har klarat GR 42 med den gearen. Lycka till!

Tack för fina tips! Varför vill jag byta till en båge, och varför siktar jag på en lägre BP än den jag är på?

EDIT: Insåg nu att bågar har 4st primarys, istället för 3st, antar att det är därför? Är ju inte speciellt mkt högre dmg i övrigt.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Tack för fina tips! Varför vill jag byta till en båge, och varför siktar jag på en lägre BP än den jag är på?

Det finns 7 BPs. De mest intressanta här är 2.16, 2.84 och 4.15.

Vid varje högre BP ökar antalet attacker från sentrys.

Att ligga på 3.3 ger samma attacker som 2.8424. Dvs att du har "slösat bort" viktiga platser för andra stats på din gear.

För att räkna ut dina sentrys attackspeed tar du vapnets aps(attacks per sec.) gånger procenten som visas under details när du är i inventory(borde vara runt 46% eller så för dig) gånger leg affixen på dina handskar. 44% i ditt fall.

1.6 x 1.46 x 1.44 = 3.36384

Dvs har du för mkt ias på ditt gear som skulle kunna vara andra stats som hjälper dig.

Om du byter till en båge hamnar du på 2.94336 eftersom den skjuter 1.4 ggr/sec.

Det betyder att du kan byta bort minst en gear med iaf mot t ex något med mer chd. Bågen jag nämnde hjälper dig oxå att få upp chd. Witching hour bältet lika så.

Jag hade tur med min gear. Jag har INGA paragons på attack speed, men det är väldigt vanligt att man lägger några poäng där för att nå BPn.

Bågar har en högre dmg-range än 1h xbows och gör således med skada per träff.

Hoppas jag inte snackar för mkt blaj här. Fråga gärna mer om du vill ha hjälp. Du kan även adda mig ingame. Du har min gamertag eller vad det heter på min profilsida.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Tack för fina tips! Varför vill jag byta till en båge, och varför siktar jag på en lägre BP än den jag är på?

EDIT: Insåg nu att bågar har 4st primarys, istället för 3st, antar att det är därför? Är ju inte speciellt mkt högre dmg i övrigt.

Din enhandare har oxå 4 primarys, det är bara att en av dina primarys är en socket.

Efter 2.1 vill man inte ha en socket från början utan man lägger till den med ramaladni's gift.

Att ditt vapen visar så hög dps är för att det är just dps och inte dmg per hit. Enhandare skjuter 1.6 attacker per sekund. Pilbågar 1.4 och 2h xbow 1.1 aps.

Kolla siffrorna under de stora siffrorna på ditt vapen. Där står rangen.. 1291 - 2176 har du. ska man ha ut medel på det gör man så här: 1291+2176= 3467

3467/2 = 1733,5

Om vi tar min båge nu.. 1461 - 2488 är rangen. 1461+2488 / 2 = 1974,5

EDIT: Kom just på att du kanske kan nå 2.8424 med en 2h xbow vilket vore det bästa för dig just nu eftersom du har så mkt IAS på din gear..

Crafta en arcane barb med dex, IAS, hög dmg och %dmg (en kan du ju rolla om) och tryck på en ramaladni's.

EDIT2: Nja, du hamnar på 2.474 ungefär om du får en xbow med 7% ias. Är nog bättre o köra på pilbåge

Permalänk
Skrivet av Frisell:

Det finns 7 BPs. De mest intressanta här är 2.16, 2.84 och 4.15.

Vid varje högre BP ökar antalet attacker från sentrys.

Att ligga på 3.3 ger samma attacker som 2.8424. Dvs att du har "slösat bort" viktiga platser för andra stats på din gear.

För att räkna ut dina sentrys attackspeed tar du vapnets aps(attacks per sec.) gånger procenten som visas under details när du är i inventory(borde vara runt 46% eller så för dig) gånger leg affixen på dina handskar. 44% i ditt fall.

1.6 x 1.46 x 1.44 = 3.36384

Dvs har du för mkt ias på ditt gear som skulle kunna vara andra stats som hjälper dig.

Om du byter till en båge hamnar du på 2.94336 eftersom den skjuter 1.4 ggr/sec.

Det betyder att du kan byta bort minst en gear med iaf mot t ex något med mer chd. Bågen jag nämnde hjälper dig oxå att få upp chd. Witching hour bältet lika så.

Jag hade tur med min gear. Jag har INGA paragons på attack speed, men det är väldigt vanligt att man lägger några poäng där för att nå BPn.

Bågar har en högre dmg-range än 1h xbows och gör således med skada per träff.

Hoppas jag inte snackar för mkt blaj här. Fråga gärna mer om du vill ha hjälp. Du kan även adda mig ingame. Du har min gamertag eller vad det heter på min profilsida.

ah, jag förstår Fick för mig att du menade att jag låg på en breaking point runt 3.4 Då kör jag på en båge, kan dock inte crafta den du nämnde än, inte hittat plans för den.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

ah, jag förstår Fick för mig att du menade att jag låg på en breaking point runt 3.4 Då kör jag på en båge, kan dock inte crafta den du nämnde än, inte hittat plans för den.

Kör på en arcane barb då(2h xbow) 2handare har ännu högre dmg range. dina sentrys kommer skjuta 0.5 skott mindre per sekund, men du borde göra mer skada ändå. Jag kör en GR just nu(har pausat), men adda mig så kan vi ta ett par rifts sen.

Permalänk
Skrivet av maniac:

Damn, Custom Engineerig som passive. Den amuletten var inte så dum. Av dem 8 jag craftat så var alla insta salvage

Och som alla ovan mig skriver, så är det bara att farma, farma och farma för att få bättre gear. Har spenderat minst 10k blood shards för att få ett par Tasker and Theos... inte fått dem än.

10k? Jäklar, då har du verkligen haft otur, jag har fått mina TnT, Bombadier's rucksack, och iaf 3st av mina Mara-delar från gambling, och spenderat totalt kanske 7k blood shards

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk

Sådär, då har man sig en Hellfire amulett då Inte den bästa i världen då, men gav mig en passive som jag faktiskt använder, Ballistics. 96% CHD, men tyvärr både Vitality och Lightning dmg, så får väl rolla om det sistnämda till en socket

Trist att behöva säga hejdå till immunitet mot arcane dock, var ju så trevligt att under bossfigther bara kunna ställa sig i en arcane laser och heala sig

Edit: Hittade av en slump ett till par TnTs, som gav mig väldigt välkommen 50%+ CHD, dock inte hittat någon vettig båge än.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Frisell:

Kör på en arcane barb då(2h xbow) 2handare har ännu högre dmg range. dina sentrys kommer skjuta 0.5 skott mindre per sekund, men du borde göra mer skada ändå. Jag kör en GR just nu(har pausat), men adda mig så kan vi ta ett par rifts sen.

Du, kan man fortfarande få alla vanliga legendaries från gambling? Letar ju nämligen efter Witching Hour, och har spenderat kanske 6-7k blood shards på bälten (av mina totalt spenderade 11k), och får kanske 3-4 st legendaries/sets per ~400 blood shards, och inte sätt skymten av witching hour.

Är den bara sällsynt, eller står jag och slösar mina blood shards?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Du, kan man fortfarande få alla vanliga legendaries från gambling? Letar ju nämligen efter Witching Hour, och har spenderat kanske 6-7k blood shards på bälten (av mina totalt spenderade 11k), och får kanske 3-4 st legendaries/sets per ~400 blood shards, och inte sätt skymten av witching hour.

Är den bara sällsynt, eller står jag och slösar mina blood shards?

Det går att få, räkna med 50k blood shards eller mer innan du ser en WH dock

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk

Jag har lirat 370 timmar med min Crusader, kanske 50 med min Barb och 100 med min DH och först för några dagar sedan fick jag en Witching Hour till min DH. Jag har gamblat kanske ett par tusen shards, sen gav jag upp. Sen rätt vad det var så droppades en näst intill helt perfekt Witching under en vanlig bounty. Jag blev skitglad, men samtidigt så trött på att allt tycks så jädra random.
Det är ju hopplöst att försöka få till vissa builds för en del grejor droppar ALDRIG.
T ex har spenderat närmare 10 000 shards på att försöka få Tasker & Theo-gloves utan lycka och de är essentiella i de flesta bättre DH-builds.
Samma har jag farmat och lyckats crafta 3 Hellfire-amuletter och samtliga har varit fullständigt värdelösa. Man undrar ju om andra har ett liv öht eller bara extrem jävla tur när man ser deras chars med helt perfekta amuletter, T&T-gloves Witching hour och perfekt rollade vapen.

Visa signatur

12700K | Asus ROG Strix B660i | DDR5 Kingston 5200 MHz 32gb | Samsung 980 Pro | GTX 3070 | CM V850SFX | Cambridge DacMagic Plus | Dynaudio DBM50 | Infinity Beta Sw10 sub | CM NR200P | Alienware 34" |

Permalänk
Hedersmedlem

Handlar om tur och speltid, spelar man bara tillräckligt så får man vad man vill ha. Jag har craftat 30+ hellfire. En var ok, alla andra skräp.

400 timmar på crusadern och har inte sett röken av phalanx-skölden..

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk

Jo, det är väl så, men samtidigt är det jädrigt segt när man är småbarnsförälder med få möjliga timmar framför datorn. Sannolikheten att man ska hinna få vad man söker på den begränsade tid man kan lägga är låg och då är sannolikheten större man tröttnar.

Visa signatur

12700K | Asus ROG Strix B660i | DDR5 Kingston 5200 MHz 32gb | Samsung 980 Pro | GTX 3070 | CM V850SFX | Cambridge DacMagic Plus | Dynaudio DBM50 | Infinity Beta Sw10 sub | CM NR200P | Alienware 34" |

Permalänk
Skrivet av TiasE:

Det går att få, räkna med 50k blood shards eller mer innan du ser en WH dock

Hehe, är den så sällsynt tror jag nog att jag skippar att slänga bort fler blood shards på den Tvekar på att jag ens kommer spela på min DH tills jag samlat ihop 50k blood shards, så benägen är jag inte att öka min dmg enbart för att ha en gubbe med hög dmg ^^

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Stoffe (AMDGuru):

Jo, det är väl så, men samtidigt är det jädrigt segt när man är småbarnsförälder med få möjliga timmar framför datorn. Sannolikheten att man ska hinna få vad man söker på den begränsade tid man kan lägga är låg och då är sannolikheten större man tröttnar.

Jo, sen tycker jag att det hjälper till att få en att tröttna när det inte finns något att egentligen göra med sin gear när man äntligen fått den. Diablo's end-game är ju i princip att leta gear för att leta gear med

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

Jo, sen tycker jag att det hjälper till att få en att tröttna när det inte finns något att egentligen göra med sin gear när man äntligen fått den. Diablo's end-game är ju i princip att leta gear för att leta gear med

Haha, ja du har helt klart en poäng där. Leta gear för att leta gear med. Skrattade högt här på morgonen.

Visa signatur

12700K | Asus ROG Strix B660i | DDR5 Kingston 5200 MHz 32gb | Samsung 980 Pro | GTX 3070 | CM V850SFX | Cambridge DacMagic Plus | Dynaudio DBM50 | Infinity Beta Sw10 sub | CM NR200P | Alienware 34" |

Permalänk

Btw, finnns det någon breakpoint där mer AS, CHC och CHD inte direkt gör någon skillnad?
Har för mig jag läste någonstans att över 50% CHC inte direkt var något att sträva efter för då fanns det annat som var bättre att satsa på.

Visa signatur

12700K | Asus ROG Strix B660i | DDR5 Kingston 5200 MHz 32gb | Samsung 980 Pro | GTX 3070 | CM V850SFX | Cambridge DacMagic Plus | Dynaudio DBM50 | Infinity Beta Sw10 sub | CM NR200P | Alienware 34" |

Permalänk
Skrivet av Stoffe (AMDGuru):

Btw, finnns det någon breakpoint där mer AS, CHC och CHD inte direkt gör någon skillnad?
Har för mig jag läste någonstans att över 50% CHC inte direkt var något att sträva efter för då fanns det annat som var bättre att satsa på.

Skillnad kommer det ju alltid göra, men har också hört att efter 45-55% CHC så är det mer värt att satsa på andra saker istället.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Om man vill köra riktigt höga GR så är ju BL-builden med perma smoke screen viktig och den får man genom att ha night stalker passive som ger discipline vid crits, så då bör man nog ha så mkt ChC som möjligt. Om man som jag inte har datorkraft/skills för att köra lightning så är 50% bra, jag(och säkert alla andra) har det svårare att få upp CHD..

Stoffe, har du läst på om break points? AS är onödigt om du inte träffar nästa break point.

EDIT: Nån smarthjärna har räknat ut att man ska försöka hålla sig till en 1/10 ratio gällande chc/chd för att få mest utdelning. Det börjar bli knivit när man närmar sig 50/500 vill jag lova =P Hittade en rackarns fin RoRG som hjälpte mig lite på traven, men jag ligger lite för lågt på chd fortfarande. Just nu letar jag mest efter en ny mössa med elemental arrow istället för cluster arrow. Småtorrt farmande vill jag lova. Testade även en so-so calamity vid högsta BPn och fick svårt att överleva i högre GRs då jag var tvungen att dumpa unity och templar för att nå BPn. Galet kul var det iaf när jag smälte runt i t6-rifts =P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoffe (AMDGuru):

Btw, finnns det någon breakpoint där mer AS, CHC och CHD inte direkt gör någon skillnad?
Har för mig jag läste någonstans att över 50% CHC inte direkt var något att sträva efter för då fanns det annat som var bättre att satsa på.

http://diablo.mercwear.com/

Knappa in din gubbe

Sedan knappar du in statsen där ifrån här: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1l_MCAFjhEAokMyin5r1uG... (spara en kopia, annars kan du inte editera)

Lvl 6 är inte så svårt att nå, lvl 7 däremot e lurigare Men det blir en jävla skillnad i skada.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Mycket bra länk, men man ska ha i åtankte att man får offra lite för att nå bp7. Jag fick offra ca 80 CHD och 10(tror jag chc) plus unity vilket betyder ungefär 50% av toughness och jag personligen hade svårt att ta ens en smäll utan o trigga awareness.