Krashad hårddisk, visas i BIOS

Permalänk
Medlem

Krashad hårddisk, visas i BIOS

Hejsan,

Idag bestämde sig min externa hårddisk att inte fungera mer.
Har plockat ur själva hårddisken ur skalet och kopplat in den direkt i datorn.
Hårddisken visas i BIOSen och man kan se hur mycket minne den ligger på men försöker jag starta datorn så stannar den vid "Starting Windows" och man kan se loggan pulsera som vanligt men längre kommer den inte.
Datorn startar hur bra som helst så länge jag inte har den "externa" hårddisken inkopplad.
Innan när den faktiskt fungerade så fick jag alltid koppla ur den från datorn annars så boota windows inte alls.
Finns det något sätt att köra någon Recovery ifrån BIOS eller borde jag lämna in den?

Mvh

Johan

Permalänk
Skrivet av TaXus:

Hejsan,

Idag bestämde sig min externa hårddisk att inte fungera mer.
Har plockat ur själva hårddisken ur skalet och kopplat in den direkt i datorn.
Hårddisken visas i BIOSen och man kan se hur mycket minne den ligger på men försöker jag starta datorn så stannar den vid "Starting Windows" och man kan se loggan pulsera som vanligt men längre kommer den inte.
Datorn startar hur bra som helst så länge jag inte har den "externa" hårddisken inkopplad.
Innan när den faktiskt fungerade så fick jag alltid koppla ur den från datorn annars så boota windows inte alls.
Finns det något sätt att köra någon Recovery ifrån BIOS eller borde jag lämna in den?

Mvh

Johan

Disken låter som den inte är så frisk. Du skulle kunna om bios har stöd för hot swap. ha ström i och sätta i sata kabeln när windows har bootat.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Disken låter som den inte är så frisk. Du skulle kunna om bios har stöd för hot swap. ha ström i och sätta i sata kabeln när windows har bootat.

Har provat detta men windows registerar inte den alls, har kollat i "Computer Management" under "Disk Management" men den finns inte där heller.