Android 5.0 "Lollipop" till Nexus 4, 5, 7 och 10 inom de närmsta veckorna

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Trevligt Och den funkar då även från stock-rom till Cyanogenmod?

Det ska inte vara några problen, då datat plockas ut enhetsoberoende, som xml (åtminstone kontaktlistan, vet jag).

Har inte testat, men jag är själv på väg att slänga in Cyanogenmod på min S2 och har stött på MyPhoneExplorer i samband med det.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Avstängd
Skrivet av rektor:

Då är det bara invänta uppdateringen.
Självklart har man en Nexus, så man vet att man får uppdateringar.
Skulle aldrig köpa en icke-Nexus enhet och stå där utan uppdateringar eller vänta i månader på en uppdatering.

Nexus master race!

Nej usch, det vore ju rena skräcken att få vänta nån månad. Jorden kanske inte ens finns om några månader, så det gäller att få skiten snabbt som fan.
Du har verkligen tur du.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Varför nämns inte detta i artikeln?

Runtime and Performance

  • A faster, smoother and more powerful computing experience

    • ART, an entirely new Android runtime, improves application performance and responsiveness

      • Up to 4x performance improvements

      • Smoother UI for complex, visually rich applications

      • Compacting backgrounded apps and services so you can do more at once

Källa: http://www.android.com/versions/lollipop-5-0/

Visa signatur

When the last tree is cut down, the last fish eaten, and the last stream poisoned, you will realize that you can not eat money

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Det ska inte vara några problen, då datat plockas ut enhetsoberoende, som xml (åtminstone kontaktlistan, vet jag).

Har inte testat, men jag är själv på väg att slänga in Cyanogenmod på min S2 och har stött på MyPhoneExplorer i samband med det.

Låter ju lovande

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Hur ser det ut för Note 3? Någon som har koll på det? Hade varit skönt med ett nytt gränssnitt, ganska trött på androids traditionella. Det har hängt med ett tag nu.

Visa signatur

Samsung 32" Curved gamingskärm Odyssey C32G54TQ
Phanteks Eclipse P400A RGB White,MSI GeForce RTX3070Ti VENTUS 3X OC
AMD Ryzen 7 5800X Processor,Cooler Master Hyper 212 RGB Black Edt
Kingston FURY Beast RGB DDR4 16GB 3200 MHz,WD Blue SN550 1TB NVMe M.2 SSD ,ASUS ROG Strix B550-E GAMING moderkort,Cooler Master V750 Gold - V2 PSU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagun:

Hur ser det ut för Note 3? Någon som har koll på det? Hade varit skönt med ett nytt gränssnitt, ganska trött på androids traditionella. Det har hängt med ett tag nu.

Har du en note 3 har du ju inte Androids traditionella gränssnitt utan Samsungs idé om hur Android ska se ut, det heter touchwiz. Du ska nog inte hoppas på att få Android 5, om du inte vill köra custom rom.

Att Nexus 7 2012 får lollipop är grymt då den snart är 2,5 år gammal, ger en nytt förtroende för Nexus-programmet. Att gnex inte får mer uppdateringar beror på TI, även om det är en dålig ursäkt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shockwave:

Varför nämns inte detta i artikeln?

Runtime and Performance

  • A faster, smoother and more powerful computing experience

    • ART, an entirely new Android runtime, improves application performance and responsiveness

      • Up to 4x performance improvements

      • Smoother UI for complex, visually rich applications

      • Compacting backgrounded apps and services so you can do more at once

Källa: http://www.android.com/versions/lollipop-5-0/

ART är egentligen ingenting nytt, det har gått att aktivera sedan 4.4. Det låter ju dock som att det är skarp version som gäller nu vilket är väldigt trevligt.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

Wohooo My Boy Lollipop...

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Nice, jag får lollipop till min Nexus 7 platta alltså.
Blir trevligt att testa.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Känns bra att det händer något nu

Undrar om Cyanogenmod kommer uppdatera SII, för i så fall kan det vara anledning att kasta stock-rom. Men jag är lite orolig för vad som händer med SMS, inställningar och annat. Att flytta "från en samsung stock-rom till en annan telefon med samsung stock-rom" har ju inte varit några problem, men hur blir det när man kör custom roms?

Den senaste stabila Cyanogenmod för SII baseras på Android 4.2.2 så håll inte andan...

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem

Väntar med spänning, nästan som på julafton.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Ska bli kul att se om det är någon skillnad på nuvarande Art i 4.4 och 5.0

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag hoppas att Nexus 7 första generationen får uppdateringen som det står i nyheten, det hade varit riktigt nice.
Jag tycker det är trevligt att dom tänker på lite äldre enheter, det är inte alla som gör det.

/

Skrivet av rektor:

Då är det bara invänta uppdateringen.
Självklart har man en Nexus, så man vet att man får uppdateringar.
Skulle aldrig köpa en icke-Nexus enhet och stå där utan uppdateringar eller vänta i månader på en uppdatering.

Nexus master race!

Skrivet av Skuggan74:

Nej usch, det vore ju rena skräcken att få vänta nån månad. Jorden kanske inte ens finns om några månader, så det gäller att få skiten snabbt som fan.
Du har verkligen tur du.

Skickades från m.sweclockers.com

Nån månad?

Visa enheter väntar halvår/år och till några stackare så kommer det inte alls, då det är stop vid en vis version.

Om det sen är "rena skräcken" vet jag inte, men det är lite trevligare att få det när man kan, istället för att vänta ett halvår.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skuggan74:

Nej usch, det vore ju rena skräcken att få vänta nån månad. Jorden kanske inte ens finns om några månader, så det gäller att få skiten snabbt som fan.
Du har verkligen tur du.

Skickades från m.sweclockers.com

En telefons livslängd idag är ofta 2-3 år. 3 månader (vilket i princip är minimum för icke-nexus-enheter) är relativt stor del av hela telefonens liv. Oftast går det dessutom inte så snabbt, utan tar ett halvår eller mer.

För medelsvensson kanske det inte gör så mycket, men var tror du att du skriver? Det här är Sveriges största datortidning, till för entusiaster eller åtminstone på något sätt intresserade personer. Folket här bryr sig lite mer, och det ser jag inget fel på, det handlar om intressen.

Visa signatur

En budget compaq laptop från 2007.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KTL:

Om det kommer till Note 3 är det säkert ett år bort med Samsungs slöhet på uppdateringar

klaga inte, jag sitter här med min padfone a86 (lika kraftig som en s4) med fortfarande 4.2.2....

edit: det va inget. 4.4.2 släpptes tydligen idag av asus XD pinsamt långsamt!

Visa signatur

Citera för svar!

Detta må inte längre vara min primära dator men står kvar vid TV:n så den får ligga kvar ändå!

MB: Asus Maximus III Gene CPU: I7 860 4ghz HT Kylning: Antec 920 GPU: EVGA 770 2GB RAM: Corsair 12GB 1600mhz XMS3 2x2GB + Vengence HP 2x4GB SSD: Samsung EVO 840 120GB HDD: Samsung 1Tb 7200rpm, Seagate 2TB 7200rpm Chassi: Fractal Design Define Mini

Permalänk
Skrivet av Nyhet:

... Då ingenting explicit nämns om Nexus 7 bör uppdateringen således även komma till den första generationen.

Skrivet av Swedish Berserk:

...Skämt åsido har Android Central släppt en lista över mobiler som ska få Android 5.0 :

Nexus 4 (yes, really)
Nexus 5
Nexus 7 (2012 and 2013)
Motorola Moto X (first- and second-generation)
Moto G (first- and second-generation)
Moto G 4G LTE
Moto E
Droid Ultra
Droid Maxx
Droid Mini
Google Play Edition devices

Står mer här:

http://www.androidcentral.com/android-50-lollipop-nexus-6-nex...

Om det nu stämmer vilket man verkligen hoppas. Blir nog en Moto G 2nd gen för min del.

Yeey

Och ja, det blir eventuellt en Moto G för min del också. Har funderat på det ett tag och nu fick man ännu en anledning.

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem

Blir inget för mig då, bytte min nexus 5 pågrund av extremt dålig batteritid, mot en LG G2, som har väldigt mycket bättre skärm, och extremt mycket bättre batteri tid.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem

Någon här som har koll på om det kommer komma en Android L ROM till Galaxy Note 3?

Visa signatur

[ i7-8700K @ 5Ghz || CM MasterLiquid ml360r || 64GB DDR4 3200Mhz || MSI Z370Pro Carbon || KFA2 RTX 3080TI || EVGA Supernova G2 750W || Samsung 960 EVO || Lian Li pc-o11 Dynamic ]

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Zentix:

Någon här som har koll på om det kommer komma en Android L ROM till Galaxy Note 3?

Note 3 är inte så gammal så det borde komma till den. Men Samsung har inget bra trackreckord vad gäller att få ut uppdateringarna snabbt. Räkna med 3-6 månader minst.
Vill understryka att detta bara är spekulationer från min sida.

Visa signatur

PC: [4090 Aorus Master] [7800X3D] [Crosshair X670E Gene]
[TeamGroup DDR5 7200 32gb A-die@6200MT/s]
Kringutr: [Dell G3223Q 32"4k] [proXsuperlight] [DuckyOne2 TKL]
[Mayflower Arc] [AKG K7XX] [Blue Yeti]

Permalänk
Medlem
Skrivet av merdique:

Har du en note 3 har du ju inte Androids traditionella gränssnitt utan Samsungs idé om hur Android ska se ut, det heter touchwiz. Du ska nog inte hoppas på att få Android 5, om du inte vill köra custom rom.

Att Nexus 7 2012 får lollipop är grymt då den snart är 2,5 år gammal, ger en nytt förtroende för Nexus-programmet. Att gnex inte får mer uppdateringar beror på TI, även om det är en dålig ursäkt.

Skickades från m.sweclockers.com

Iofs, det tänkte jag inte på. Då får man kanske börja läsa sig till om hur man lägger in cusom roms osv, då kanske man kan slänga in android 5.

Visa signatur

Samsung 32" Curved gamingskärm Odyssey C32G54TQ
Phanteks Eclipse P400A RGB White,MSI GeForce RTX3070Ti VENTUS 3X OC
AMD Ryzen 7 5800X Processor,Cooler Master Hyper 212 RGB Black Edt
Kingston FURY Beast RGB DDR4 16GB 3200 MHz,WD Blue SN550 1TB NVMe M.2 SSD ,ASUS ROG Strix B550-E GAMING moderkort,Cooler Master V750 Gold - V2 PSU

Permalänk
Skrivet av Lagun:

Iofs, det tänkte jag inte på. Då får man kanske börja läsa sig till om hur man lägger in cusom roms osv, då kanske man kan slänga in android 5.

odin är fint http://odindownload.com/ riktigt smidigt verktyg för att starta igång med. Kan både fixa root och bootloader. dessutom fixa så det inte ser ut som du bytt rom.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Nexus 7 2012

Fast de har ju bara släppt till 2013 versionen av Nexus 7 än så länge
http://developer.android.com/preview/index.html

Vet inte om verkligen vågar tro på att mina gamla N7a ska få lollipop...

Permalänk
Medlem
Skrivet av e3henri:

Fast de har ju bara släppt till 2013 versionen av Nexus 7 än så länge
http://developer.android.com/preview/index.html

Vet inte om verkligen vågar tro på att mina gamla N7a ska få lollipop...

Det är ju bekräftat av Google själva att båda N7:orna ska få det

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Det är ju bekräftat av Google själva att båda N7:orna ska få det

Okey kalas i så fall. Jag har bara sett det på androidcentral som väl inte är officiell. På google sida så står det bara Nexus 7. Men du kanske har hittat bättre info...
3de November påstår androidpolice, hoppas hoppas :?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av e3henri:

Okey kalas i så fall. Jag har bara sett det på androidcentral som väl inte är officiell. På google sida så står det bara Nexus 7. Men du kanske har hittat bättre info...

Being The Will Of Our Lord Duarte, The Nexus 7 2012 Will Receive The Holy Blessing Of Android 5.0 (Official)
All current Nexuses, including Nexus 4 and 2012 Nexus 7, will get Lollipop
Nexus 7 (2012) Android 5.0 Lollipop Update Confirmed
Där har du några. Android Police är ett väldigt känt ställe.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Nu föredrar jag starkt WP och iOS på mina telefoner, men skulle jag köpa en Android till så blir det helt klart antingen en av Googles Nexus-modeller, eller en ifrån Google-ägda Motorola. Aldrig mer sitta med gamla Samsung eller Sony som inte uppdateras i tid.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Skrivet av martinot:

Nu föredrar jag starkt WP och iOS på mina telefoner, men skulle jag köpa en Android till så blir det helt klart antingen en av Googles Nexus-modeller, eller en ifrån Google-ägda Motorola. Aldrig mer sitta med gamla Samsung eller Sony som inte uppdateras i tid.

Jag har fastnat för samsungs oled paneler och mjukvaran fixar man själv omni är riktigt trevligt rom

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Hmm, någon annan som har nexus 7 som fått lollipop ännu ?
Har inte sett röken av uppdateringen ännu.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperT:

Hmm, någon annan som har nexus 7 som fått lollipop ännu ?
Har inte sett röken av uppdateringen ännu.

Har precis fått uppdateringen till min första generationens Nexus 7, så era uppdateringar borde komma när som helst ☺

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| Errare humanum est |