Permalänk
Medlem

wd black idle tid?

För en vecka sedan så köpte jag en wd black, men jag tycker att den låter väldigt mycket även när man inte gör något. Nu märkte jag att när jag har tittat på lite youtube videos i en halvtimme så har disken slutat snurra och är tyst. Kan man på något sätt justera tiden som det tar för disken att gå in i idle läge? För att nu behöver jag som sagt vänta i ca 20-30 min.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4|Moderkort: Gigabyte P85 D3-ATX|CPU: Intel Core I5 4670K|GPU: MSI GEFORCE GTX 770|PSU: Corsair cx750|A-data 128gb ssd| Western Digital Caviar black 1TB

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av morganF:

ingen som vet?

*Bump raderad*

Observera att vi, av rättviseskäl, inte tillåter bumpning. Man får posta flera inlägg i rad, men då krävs det att inlägget tillför vettig information/för diskussionen framåt.

Citat:

§ 4 Bumpning
Det är inte tillåtet att skriva inlägg som endast är till för att flytta tråden högre upp i trådlistningen (så kallad bumpning). Däremot är det tillåtet att skriva flera inlägg i rad förutsatt att varje nytt inlägg tillför information eller på annat sätt för diskussionen framåt. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

/moderator

On-topic:
Testa gå in i energialternativ>ändra schemainställningar>ändra avancerade inställningar>hårddisk>stäng av hårddisken>ange tid, avsluta med ok.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...