Kundtjänster/service en blandad kompott både med och utan kompetens

Permalänk
Medlem

Kundtjänster/service en blandad kompott både med och utan kompetens

Hej,

Har nu läst lite om blandade erfarenheter från folk och måste faktiskt säga att kunskapen hos personal på elektronikjättar, teleoperatörer m.m. har en ganska blandad skara med anställda.

Tele2 exempelvis påpekar hur mycket data jag har förbrukat på mitt mobilabredband när jag har stora problem med uppkoppling och hastighet och vill att jag ska byta till ett abonnemang med mera surf. När jag fick prata med trejde personen så fick jag rätt hjälp.

Elgiganten varuhus, en personal på data avdelningen har noll koll på Apple USB superdrive.

Siba, säljaren påstår att min Lenovo har 4Gb grafikminne så fick lov att påpeka att den endast hade 2Gb. Köpte dock datorn ändå tack vare att den var billigast på prisjakt.

Det går nog att hitta mycket mera exempel men det är dags att företagen höjer kompetensen hos sina anställda istället för att de enbart ska vara säljinriktade.

"""OBS ligger denna tråd i fel forum ber jag om ursäkt men jag tyckte att den passade här"""

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Det finns inga pengar i det. De som går in i affärer som Siba, Elgiganten, Mediamarkt o ska köpa datorer e medelsvenssons utan koll på läget. Där räcker säljarens kunskap. Du o jag däremot kan mer än honom men vi hade aldrig gått dit överhuvudtaget med unddantag för att kolla in nåt för att sedan beställa från billigast möjliga ställe.

Så det finns inget incitament för affären att ha kompetent personal.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]