Permalänk

Bärbar asus eller msi ?

jag undrar vad ni tycker om bärbara,
ska man köpa en asus eller msi

denna är asus modellen: http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/207003-a...

och denna msi: http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/206372-m...

skillnaden är att ASUS har 128gb mer SSD än msi
msi har 4gb mer GPU minne

behöver man verkligen ha mer än 4GB GPU minne, har läst på lite runt, och dom flästa säger att man använder alldrig mer än 3gb

Visa signatur

Intel Core i5 4460 @ 3.20GHz Haswell / Kingston HyperX FURY Black Series 16GB 1866MHz DDR3 / NVIDIA GeForce GTX 1060 6GB / 931GB Samsung SSD 860 QVO 1TB / 698GB Seagate /

Permalänk
Medlem

Jag vet inte så mycket om Asus modeller, men MSI kan jag rekommendera då min har funkat prima! Vad jag har hört så är Asus också bra datorer så jag tror vilken som blir bra.
Just nu känns väl 8gb grafikminne som overkill men det skadar ju inte att välja den för att framtidssäkra. SSDn kan du ju alltid uppgradera, så jag hade nog valt MSIn med 8gb gtx980.

Visa signatur

Dator 1: Meshify S2 Vit | RM750x | B550-E | 5700X | 32Gb Lpx 3600 | 3060Ti Gaming X Trio | 970 Evo Plus 1TB + 850 Evo 500GB|
Dator 2: FD Define R5 Vit | RM750x | B550-F Wifi | 3800X | 32Gb Lpx 3200 | SN850 1TB+850 Evo 500GB+Sandisk Plus 960GB | 1070 Gaming Z - Playstation 5 | Wii U | Nintendo Switch

Permalänk

någon annan som har en asus kanske ?

Visa signatur

Intel Core i5 4460 @ 3.20GHz Haswell / Kingston HyperX FURY Black Series 16GB 1866MHz DDR3 / NVIDIA GeForce GTX 1060 6GB / 931GB Samsung SSD 860 QVO 1TB / 698GB Seagate /

Permalänk

Jag har en Asus G75vx, Lite äldre men ser ut att vara samma design som den du länkade.

Den ser ut och känns väldigt kvalitativ, Men det bästa med den är nog kylningen, Jag hör nästan inte datorn alls när jag spelar och den blir inte speciellt varm när man sitter med den i knät, Kan verkligen rekommendera Asus!

Jag har aldrig testat en gaming laptop från MSI så jag kan inte uttala mig om hur den är i jämförelse.

Angående grafik minne så kommer du inte märka någon skillnad mellan dom då 4GB redan är väl tilltaget, Du kommer förmodligen aldrig komma upp i 4GB vram användning ändå

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk

tackar,,a har jag läst runt och dagens spel brukar inte använda mer än 2-3gb vram så 4gb lär hålla gott å väl. men tackar för svaren, tror nog det blir en asus eftersom dom har fått väldigt bra betyg angående kylning och prestanda

Visa signatur

Intel Core i5 4460 @ 3.20GHz Haswell / Kingston HyperX FURY Black Series 16GB 1866MHz DDR3 / NVIDIA GeForce GTX 1060 6GB / 931GB Samsung SSD 860 QVO 1TB / 698GB Seagate /

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crazyneno:

tackar,,a har jag läst runt och dagens spel brukar inte använda mer än 2-3gb vram så 4gb lär hålla gott å väl. men tackar för svaren, tror nog det blir en asus eftersom dom har fått väldigt bra betyg angående kylning och prestanda

Du gör nog rätt val iaf

dom verkar bra enligt kommentarer !

Visa signatur

Galleri/Bygglog Projekt:

NES PC
AIO Dator

Permalänk
Hjälpsam

Mängden videominne är väldigt sekundärt när det kommer till en speldators prestanda, det ger inte mer prestanda att ha för mycket. 3+ är mer än nog på en laptop när man kör med en skärm. Vad som betyder är vad det är för grafikkort, processor samt att den lyckas hålla tempen i schack medan man spelar så den inte klockar ner pga. över-temp.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI