Samsung Galaxy s4 fabriksåterställning

Permalänk

Samsung Galaxy s4 fabriksåterställning

Jag gick in i menyn och fabriksåterställde min S4(en så kallad soft reset), men så fort jag tryckte på knappen så slocknade skärmen. Det enda som händer nu är att en liten led blinkar i två olika blåa toner. Finns det något som man kan göra nu?

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Till att börja med prova att hålla in strömknappen i ca. 10-15 sekunder och se om det händer något.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Skrivet av deeyay:

Till att börja med prova att hålla in strömknappen i ca. 10-15 sekunder och se om det händer något.

Jag gjorde det men nu slocknade led lampan. Den verkar inte heller svara när man trycker på startknappen.

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Kan man ta ut batteriet ur en S4? Prova med det i så fall och låt den ligga utan några minuter sen sätta tillbaka det igen och se om den startar.

Om den inte vill komma till liv så är det ett bra läge att börja pilla med ADB. Förutsatt förstås att du hade USB debuggin ikryssat under utvecklaralternativ.

Annars ska det finna sätt att komma in i bootloadern från avstängt läge med någon knappkombination ( http://www.android.gs/how-to-enter-samsung-galaxy-s4-recovery... ). Där brukar man kunna göra en reset från bootloadern. Men nu har inte jag Samsung så har inte full koll på dem tyvärr.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem

Testa detta annars: http://www.hard-reset.com/samsung-galaxy-s4-hard-reset.html

Följ stegen tills det står select: reboot system now

OBS!!: Genom att göra detta så försvinner ALLT som är lagrat på mobilens interna minne. det enda som sparas är det som ligger på det externa minnet "Micro sd-kort"

Visa signatur

CPU: i7 3770K 4.1 Ghz Mobo: Sabertooth Z77 Minnen Corsair 1600Mhz LP DDR3 16GB. Grafikkort: Asus GTX 780 Direct CUII 2 OC
resten är nätagg, SSD disk och hårddiskar samt ett gammalt lian li Armor Suit P80