ocz aggility 3 uppdatera?

Permalänk

ocz aggility 3 uppdatera?

Försöker uppdatera firmware till min ocz aggility. ladda hem ocz toolbox. Kan hitta hårddisken och ladda ner uppdateringen sen hänger sig toolboxen bara och avslutas.
Edit: Står "this is a primary drive that cannot be updated while os is running" Hur gör jag då?

Permalänk

firmware install till usb?

Hur gör jag så att ett usb minne blir boot ready med firmware uppdateringar till min ocz ssd hårdisk? Finns de guider på sånt?

Permalänk
Medlem

Är det en DOS boot den behöver, eller vad exakt är det för krav?

(Själv så körde jag det i Windows direkt med deras toolbox på min Vertex 3)

Permalänk
Medlem

Ser att du har dubbel postat, men oavsett.

De har ju en PC boot verktyg du kan använda.
Tänkt dock på att de säger att det är DESTRUKTIV uppdatering... så du måste göra backup först, uppdatera, sen återställa.

Enklast är därför att göra det i en annan dator, sätt i disken där som extra disk. Gör en backup/image kopia med vettigt program, uppdatera i windows (eftersom den då inte är primär disk längre), gör secure erase och sen återställa backup/image.

Permalänk
Hedersmedlem

*Trådar sammanfogade*

Observera att vi, av rättviseskäl, inte tillåter flera trådar om samma sak. Korspostning gör att andras trådar trycks undan, vilket inte är fair.

Citat:

§ 3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne (så kallad korspostning). Detta gäller oavsett om trådarna placeras i samma forumdel eller i olika forumdelar. Om en moderator har låst en tråd är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Skrivet av Kent:

*Trådar sammanfogade*

Observera att vi, av rättviseskäl, inte tillåter flera trådar om samma sak. Korspostning gör att andras trådar trycks undan, vilket inte är fair.

/moderator

Ursäkta:)

Permalänk
Skrivet av Paddanx:

Ser att du har dubbel postat, men oavsett.

De har ju en PC boot verktyg du kan använda.
Tänkt dock på att de säger att det är DESTRUKTIV uppdatering... så du måste göra backup först, uppdatera, sen återställa.

Enklast är därför att göra det i en annan dator, sätt i disken där som extra disk. Gör en backup/image kopia med vettigt program, uppdatera i windows (eftersom den då inte är primär disk längre), gör secure erase och sen återställa backup/image.

Har den nyligen formaterad så finns inget jag vill ha kvar. Har provat deras OCZ Toolbox för windows 7. Och fått över den på usb som ja kan boota med. Men i filerna står de linux över allt, de tycker ja e lite mysko? Har tryckt på windows toolen och tankat isofilen därifrån? Vet du varför?

Permalänk
Medlem

Om de har boot USB så lär det göra det via en Linux distro. Det spelar ingen roll egentligen, bara du kan boota och utföra firmware uppdateringen. Sen är det bara att tömma den (rekommenderar starkt att du gör secure erase på den efter), och installera om eller återställa ev backup igen av Windows precis som planerat.

Permalänk
Skrivet av Paddanx:

Om de har boot USB så lär det göra det via en Linux distro. Det spelar ingen roll egentligen, bara du kan boota och utföra firmware uppdateringen. Sen är det bara att tömma den (rekommenderar starkt att du gör secure erase på den efter), och installera om eller återställa ev backup igen av Windows precis som planerat.

Har haft planer på en till ssd en för Windows och en för program. Så beställde den Intel du hade tipsat nån annan om så uppdaterar oczan sen med med toolboxen istället för jag får inte usbn att funka går bara till halva installationen:(