behöver bärbar för programmering och lite blid behandling

Permalänk
Medlem

behöver bärbar för programmering och lite blid behandling

Hej!

dags för nya bärbar för mig jag letar efter en bärbar dator som ska vara dockningsbar och lätt, jag kommer använda den mest för programmering och de programmerings miljö/program/IDE jag tänker använda är Eclipse, Matlab, IAR Embedded Workbench, Android studio,lightroom och photoshop.Jag pendlar till skolan så det är viktigt för mig att den ska vara lätt när det gäller skärmen så det är inte så viktigt för att hemma kommer jag koppla den till externa skärmar jag har tänkt upp till tre skärmar eller minst två. Jag vill helst inte ha HP eller AMD processor och budget jag vill uppnå de här spec så billigt så möjligt.

Jag är tacksam för alla svar,tips och råd :D.

Permalänk
Medlem

8 gb ram och en i5:a m är nog en bra start, 1920 skärm kan vara skönt om du vill ha lite mer arbetsyta. Vilket pris hade du tänkt?

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av NatureBoyyy:

8 gb ram och en i5:a m är nog en bra start, 1920 skärm kan vara skönt om du vill ha lite mer arbetsyta. Vilket pris hade du tänkt?

det billigaste jag kan få med de här spec som sagt skärmen är inte så viktigt jag kommer ändå köpa två/tre stora skärmar hemma så jag kopplar de till dockan.Men GPU spelar den inte nån roll för att den ska kunna driva minst två skärmar och köra photshop

Permalänk
Medlem
Skrivet av agneos:

det billigaste jag kan få med de här spec som sagt skärmen är inte så viktigt jag kommer ändå köpa två/tre stora skärmar hemma så jag kopplar de till dockan.Men GPU spelar den inte nån roll för att den ska kunna driva minst två skärmar och köra photshop

Uttag för två skärmar kräver lite mer gpu och cpu styrka, vill ha hur mycket du kan lägga ut svårt att hjälpa annars.

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av NatureBoyyy:

Uttag för två skärmar kräver lite mer gpu och cpu styrka, vill ha hur mycket du kan lägga ut svårt att hjälpa annars.

Jag tänkte runt 10 000:- men skärmerna kommer kosta mig en del så säg runt 8000:-

Permalänk
Medlem

hej igen, jag har hittat Lenovo l440 men problemet är att den har bara en DVI utgång och jag tänkte köpa docka till den så frågan är om jag köper docka med hdmi till den kommer den funka??
https://www.dustinhome.se/product/5010762198/thinkpad-l440?ss...