Permalänk
Medlem

Klicklös (ljudlös) mus

Hej,

Kan ni rekommendera någon spelmus som inte "klickar"?
Har inte lyckats hitta någon mus som är helt ljudlös.

Tack på förhand

Visa signatur

P4 3,6Ghz - 2Gb ram - X800XT-PE 256Mb - 2x200Gb SATA - WD Raptor 74GB S-ATA 8MB 10K RPM **Exet fick ta datorn - använder nu laptop** [spoiler]PS3 :)[/spoiler]

Permalänk
Rekordmedlem

Det lär du inte hitta, det finns möss med touchsensorer men de lär inte ge tillräcklig bra "timing" om du ska spela.
Menar du också att det är en mus till en ps3 du är ute efter ?

Men du vill att det ska fungera så här som Apples magic mouse och kloner ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Inaktiv

http://www.nxstek.com/NXS-silentmouse.htm

Vet inte hur dom är att spela med dock. Men det finns.

Permalänk
Medlem

Nexus har tillverkat möss med ljudlösa switchar. Jag har inte exakt koll på vad som skiljer de olika modellerna åt, men det lämnas som en övning åt läsaren.

http://www.nxstek.com/nexus_silent_mouse.htm

Skrivet av mrqaffe:

Det lär du inte hitta, det finns möss med touchsensorer men de lär inte ge tillräcklig bra "timing" om du ska spela.

Gör lite efterforskning innan du svarar.

Visa signatur

i7 4770k 4.2 GHz delid | Asus Z97-E | 32GB 2133 MHz 12-13-12-37 1T DDR3 | Radeon 6600 | KC2500 2 TB + 840 EVO 1TB | Corsair AX860 Platinum | Define R4

"Once you go FLAC, you never go back!"

Permalänk
Medlem

Efter att ha tittat lite på Nexus olika modeller så hade jag valt SM-8500B till mig själv. Den har två stycken tumknappar som jag är van vid att ha och den har en sladd.

SM-8500B från den enda svenska återförsäljaren som jag hittade. Jag har ingen aning om det är en webbutik man kan lita på.

Nu vet jag inte vilket användningsområde du har tänkt använda din mus till så du får själv titta på vad de olika modellerna har att erbjuda. Bläddra längst ner på den länken jag skickade till dig i ditt första svar.

Visa signatur

i7 4770k 4.2 GHz delid | Asus Z97-E | 32GB 2133 MHz 12-13-12-37 1T DDR3 | Radeon 6600 | KC2500 2 TB + 840 EVO 1TB | Corsair AX860 Platinum | Define R4

"Once you go FLAC, you never go back!"

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av DarkAlf:

Nexus har tillverkat möss med ljudlösa switchar. Jag har inte exakt koll på vad som skiljer de olika modellerna åt, men det lämnas som en övning åt läsaren.

http://www.nxstek.com/nexus_silent_mouse.htm

Gör lite efterforskning innan du svarar.

Det var en spelmus det frågades efter, inte en trådlös mus för kontorsbruk.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Det var en spelmus det frågades efter, inte en trådlös mus för kontorsbruk.

Nexus har flera olika modeller. SM-8500B som jag rekommenderar i ett senare inlägg har både tråd och många recensioner skriver att de har köpt musen för att spela med nattetid.

Sen har jag för övrigt hört att trådlösa möss fungerar bättre nuförtiden och faktiskt kan användas till gaming. Inte för att jag någonsin skulle använda en trådlös mus till gaming.

Visa signatur

i7 4770k 4.2 GHz delid | Asus Z97-E | 32GB 2133 MHz 12-13-12-37 1T DDR3 | Radeon 6600 | KC2500 2 TB + 840 EVO 1TB | Corsair AX860 Platinum | Define R4

"Once you go FLAC, you never go back!"

Permalänk
Medlem

Hej,
Vill börja med att be om ursäkt för att jag inte va så tydlig i OP.
Jag är en glad amatör gamer som lite då och då brukar köra några omgångar LoL när det finns tid.
Dock så har min sambo, som inte har samma intresse klagat "på det där j-vla klickandet". Eftersom jag inte vill ge upp spel helt så tänkte jag att jag kan möta henne halvvägs och fixa en tystare mus.

Inga andra stora krav, idag använder jag en trådlös Logitech som är just framtagen för kontorsjobb, spelar också på en laptop med wifi (så ni får en bild på mina förutsättningar).

Därför blev jag riktigt glad av att läsa om denna Nexus, vilket jag tror kan passa mig perfekt. Mytrendyphone är också en pålitlig sida som jag beställt från många gånger.

Så tack för alla som visade intresse och extra tack för rekommendationen av Nexus.
Jag återkommer med en mindre recension.

Visa signatur

P4 3,6Ghz - 2Gb ram - X800XT-PE 256Mb - 2x200Gb SATA - WD Raptor 74GB S-ATA 8MB 10K RPM **Exet fick ta datorn - använder nu laptop** [spoiler]PS3 :)[/spoiler]

Permalänk
Medlem

Kul att höra att du har hittat något som passar dig. Berätta gärna vilken modell du väljer och ifall du är nöjd med den!

Visa signatur

i7 4770k 4.2 GHz delid | Asus Z97-E | 32GB 2133 MHz 12-13-12-37 1T DDR3 | Radeon 6600 | KC2500 2 TB + 840 EVO 1TB | Corsair AX860 Platinum | Define R4

"Once you go FLAC, you never go back!"