Permalänk
Medlem

HP Elitebook 8460p

Hej!
Ska eventuellt köpa en elitebook 8460p imorgon med följande speccs:

Processor: Intel® Core i7-2620M
Processorhastighet: 2.70 GHz
Minne: 4 GB
Maximalt minne: 16 GB
Hårddisk: 500 GB
Hårddisktyp: SATA
Skärmstorlek: 15.6
Max skärmupplösning: 1600x900
Optisk enhet: DVD-RAM/±R/±RW
Grafikkort: Intel HD Graphics 3000

Är inte särskilt insatt i bärbara datorer så vänder mig till er.
Har googlat lite på produktnamnet men hittar rätt mycket varierande information, kanske finns det flera olika modeller utav 8460p?

Undrar b.la vilket år datorn släpptes & vad ni skulle värdera den till begagnad i nyskick?
Enligt annonsen så ska datorn vara uthämtad 2013 & nypriset ska ligga på ~10k, men då är ju frågan när den kostade så mycket & vad en motsvarande dator skulle kosta idag?

Sen undrar jag lite kring grafikkortet, ser att det är en integrerad gpu men klarar den av lättare gaming? (Kraven är CS:GO på 1280x720, HoN på högre inställningar, WoW på lägre inställningar, Rust på lägre inställningar)

Tacksam för svar!

Visa signatur

Dator - Gtx 580, 2600k, Sabertooth p67, evo 212, 4x4gb ram, samsung evo 250gb, WD 1tb, WD 500gb, Fractal r3, CX600m
Kringutrustning - Microsoft SideWinder x4, SteelSeries Rival, QPAD QH-85, QcK++

Permalänk
Medlem

Sen undrar jag också om det är möjligt att slänga in min 60gb SSD i den utan att ta bort hårddisken som sitter? 2.5" SATA ssd.

Visa signatur

Dator - Gtx 580, 2600k, Sabertooth p67, evo 212, 4x4gb ram, samsung evo 250gb, WD 1tb, WD 500gb, Fractal r3, CX600m
Kringutrustning - Microsoft SideWinder x4, SteelSeries Rival, QPAD QH-85, QcK++

Permalänk
Medlem

Länka gärna till annonsen, den dator skulle jag tippa på är från 2011 så den har ju några år på nacken.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

Länka gärna till annonsen, den dator skulle jag tippa på är från 2011 så den har ju några år på nacken.

http://www.blocket.se/jonkoping/HP_Elitebook_8460p___Intel_Co...

Är 3500:- ett bra pris jag borde slå till på eller bör jag leta vidare?

Visa signatur

Dator - Gtx 580, 2600k, Sabertooth p67, evo 212, 4x4gb ram, samsung evo 250gb, WD 1tb, WD 500gb, Fractal r3, CX600m
Kringutrustning - Microsoft SideWinder x4, SteelSeries Rival, QPAD QH-85, QcK++

Permalänk
Skrivet av Knassen:

Hej!
Ska eventuellt köpa en elitebook 8460p imorgon med följande speccs:

Processor: Intel® Core i7-2620M
Processorhastighet: 2.70 GHz
Minne: 4 GB
Maximalt minne: 16 GB
Hårddisk: 500 GB
Hårddisktyp: SATA
Skärmstorlek: 15.6
Max skärmupplösning: 1600x900
Optisk enhet: DVD-RAM/±R/±RW
Grafikkort: Intel HD Graphics 3000

Är inte särskilt insatt i bärbara datorer så vänder mig till er.
Har googlat lite på produktnamnet men hittar rätt mycket varierande information, kanske finns det flera olika modeller utav 8460p?

Undrar b.la vilket år datorn släpptes & vad ni skulle värdera den till begagnad i nyskick?
Enligt annonsen så ska datorn vara uthämtad 2013 & nypriset ska ligga på ~10k, men då är ju frågan när den kostade så mycket & vad en motsvarande dator skulle kosta idag?

Sen undrar jag lite kring grafikkortet, ser att det är en integrerad gpu men klarar den av lättare gaming? (Kraven är CS:GO på 1280x720, HoN på högre inställningar, WoW på lägre inställningar, Rust på lägre inställningar)

Tacksam för svar!

Dold text

vad är det för pris ? svårt ge råd annars.

ja alltså det är ju en kontors-dator som såldes till företag så Gameing dator är det verkligen inte.
den är snabb. håller bra, bra skärm, har aldrig fått in en Elitebook om det inte varit en tapp/vattenskada.

ssd kommer funka utmärkt

aldrig spelat CS:GO men googla på "Spel titel Intel HD Graphics 3000"
https://www.youtube.com/watch?v=k9K2QYWV6VQ

är det enbart till spel ? härda då ut spara dom pengarna, spara ihop X antal tusen till på Jobb/spara så har du råd med en riktig spel-dator istället. att sitta med 30fps i wow funkar men så fort man kryper nära nån stad eller raid så sjunker det ner mot 10fps eller mindre då kommer du ångra dig varför du lagt pengar på en dator som är gjord för göra presentationer i powerpoint

Citat:

3500:- begär han.

Att den inte är byggd för gaming är jag medveten om & jag köper den inte heller som speldator, men vill gärna kunna köra lite lättare spel eftersom jag ska ha med den utomlands en längre tid & då lämnar min stationära hemma

om du ska stanna på ett å samma ställe utomlands köp en burk med ITX-mobo + chassi, tgnb, mus osv. sen köper du en skärm där du sen ska bo ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonatan80:
Dold text

vad är det för pris ? svårt ge råd annars.

ja alltså det är ju en kontors-dator som såldes till företag så Gameing dator är det verkligen inte.
den är snabb. håller bra, bra skärm, har aldrig fått in en Elitebook om det inte varit en tapp/vattenskada.

ssd kommer funka utmärkt

aldrig spelat CS:GO men googla på "Spel titel Intel HD Graphics 3000"
https://www.youtube.com/watch?v=k9K2QYWV6VQ

3500:- begär han.

Att den inte är byggd för gaming är jag medveten om & jag köper den inte heller som speldator, men vill gärna kunna köra lite lättare spel eftersom jag ska ha med den utomlands en längre tid & då lämnar min stationära hemma

Visa signatur

Dator - Gtx 580, 2600k, Sabertooth p67, evo 212, 4x4gb ram, samsung evo 250gb, WD 1tb, WD 500gb, Fractal r3, CX600m
Kringutrustning - Microsoft SideWinder x4, SteelSeries Rival, QPAD QH-85, QcK++