Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem

Kan också meddela att min var helt ny och inplastad - tack för tipset!

Permalänk
Medlem

Inplastat betyder inte per automatik att det är helt nya prylar.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tommty:

om det är ups bör du kontakta dem. Dem kommer skicka tillbaka paketet utan att kontakta dig.

Har använt mig om dem 3 gånger totalt nu och alla 3 gånger har varit lika värdelösa. dem har ej ringt, fick 2 lappar vid 2 tillfällen då jag var hemma men dem inte ens ringt på dörren, bor i villa utan grindar eller portkod. Finns en tråd i konsumenträtt om dem.

Tack, provade att ringa UPS (som har en galet störande slinga när man köar för övrigt) men de stängde innan jag fick svar. Nytt försök imorgon då.
Den borde inte skickas tillbaks ännu utifrån infon jag får ur deras sida, utan leveransen fördröjs. Förhoppningsvis.

Med dina erfarenheter så förblir min uppfattning att Posten är det ända fraktbolag som faktiskt klarar av att leverera försändelser till privatpersoner. Schenker och speciellt DHL gör det då inte enligt min erfarenhet. Hade inte varit dumt om man faktiskt kunde välja fraktbolag på försändelser eller iallafall låta övriga bolag få ansvara till svenska gränsen för att sedan låta Posten ta över i landet.

Skrivet av SUMITOMO:

Inplastat betyder inte per automatik att det är helt nya prylar.

Det som är inplastat bör vara nytt, kablage och liknande är nog begagnat. Det är ju lagade prylar och inte helt nya trots allt.

Permalänk
Inaktiv

lol LG mobilerna sålde ut RIKTIGT SNABBT på Elgiganten.

Permalänk
Medlem

Slängde iväg en beställning på en LG, fick lite panik när lagertalet sjönk så fort

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Inaktiv

haha, ja fan.... det var 5+ men jag han med!
Har status reserverad. Vad säger din?

Permalänk
Medlem
Skrivet av PsychedelicZ:

Samsung Galaxy Tab Pro 10.1 SM-T525 16GB

http://megalager.com/product_info.php?currency=SEK&products_i...

3 019:- med frakt

nästa billigast är 4049:-

Ett litet varnande finger för butiken. Läs om dem på prisjakt innan köp för en helhetsbild.

http://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?f=18685

Visa signatur

[ CPU: Ryzen 9 3900X || MB: ASUS X470-F || Mem: Corsair 2x16GB 3600c14 || GPU: MSI RTX 2080 Gaming X Trio || PSU: Fractal Newton R3 600W || HD: Samsung 970 EVO 1TB + SATA SSDs || Chassi: Fractal Define R6 ]

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Vigge50:

Nästan halva priset på titan z. 13990 är fortfarande riktigt mycket pengar men det är långt under var allt andra tar för kortet
http://www.netonnet.se/art/dator/komponenter/grafikkort/nvidi...

http://www.sweclockers.com/nyhet/19504-nvidia-kan-halvera-pri...

Möjligt att detta är prissänkningen som tas upp i artikeln, alltså inget fynd. Även om det kanske är det i skrivande stund.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Avstängd

Megalager är en sån där scam butik, radera "tipset" asap

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Medlem

(LG G2). Fick också lite småpanik när lagret gick från 100+, 75+, 50+, 25+ på bara 10 minuter (20:10). Beställde fort som tusan och fick iaf ett mail om att ordern var bekräftad. Kl 20.20 så var de helt slut men sedan blev det 5+ igen. Får väl vänta och se om det blir något skickat paket imorgon.

Tack för tipset iaf, verkar ju vara ett riktigt bra pris för den luren!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Tack, provade att ringa UPS (som har en galet störande slinga när man köar för övrigt) men de stängde innan jag fick svar. Nytt försök imorgon då.
Den borde inte skickas tillbaks ännu utifrån infon jag får ur deras sida, utan leveransen fördröjs. Förhoppningsvis.

Med dina erfarenheter så förblir min uppfattning att Posten är det ända fraktbolag som faktiskt klarar av att leverera försändelser till privatpersoner. Schenker och speciellt DHL gör det då inte enligt min erfarenhet. Hade inte varit dumt om man faktiskt kunde välja fraktbolag på försändelser eller iallafall låta övriga bolag få ansvara till svenska gränsen för att sedan låta Posten ta över i landet.

Det som är inplastat bör vara nytt, kablage och liknande är nog begagnat. Det är ju lagade prylar och inte helt nya trots allt.

2 gånger åker dem hem till dig, 3'e gången får du åka till deras station för att hämta, sen skickar dem tillbaka det. Så det bör inte vara några problem.

Ville bar göra dig uppmärksam

Visa signatur

Dator 1: i7 5960X | ASUS X99-E WS | EVGA Titan X + MSI Titan X SLI | 3x Qnix 2710| 1.2TB PCI-E SSD+120gb SSD | 64gb RAM | Seasonic X-1250
Dator 2: i5 4670k | 1x 780 | 256gb SSD | 16gb RAM | BeQuiet L8 650w
Laptop: Asus G551jm | GTX 860m | i7 4710HQ | 8gb RAM

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tommty:

2 gånger åker dem hem till dig, 3'e gången får du åka till deras station för att hämta, sen skickar dem tillbaka det. Så det bör inte vara några problem.

Ville bar göra dig uppmärksam

Stort tack för det också!

Får se vad UPS säger imorgon. Jag kan omöjligt stanna hemma hela veckan i väntan på ett paket så de får gott precisera när paketet lämnas ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PsychedelicZ:

haha, ja fan.... det var 5+ men jag han med!
Har status reserverad. Vad säger din?

Konstigt står "Orderstatus: Ingen leverans"

Och då var jag ändå in typ 15 min senare och då stod det lager 5+

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av rbt:

Ett litet varnande finger för butiken. Läs om dem på prisjakt innan köp för en helhetsbild.

http://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?f=18685

raderat

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MasteraCe:

Konstigt står "Orderstatus: Ingen leverans"

Och då var jag ändå in typ 15 min senare och då stod det lager 5+

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har haft status "Orderstatus: Ingen leverans" tidigare på Elgiganten.
Paketet kom iaf.

aja, vi får se. Har du kvitto kan du alltid gnälla till deras kundservice så får du nog telefonen. Det är Elgiganten! De och Inet har Sveriges bästa kund service.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Aiwzor:

(LG G2). Fick också lite småpanik när lagret gick från 100+, 75+, 50+, 25+ på bara 10 minuter (20:10). Beställde fort som tusan och fick iaf ett mail om att ordern var bekräftad. Kl 20.20 så var de helt slut men sedan blev det 5+ igen. Får väl vänta och se om det blir något skickat paket imorgon.

Tack för tipset iaf, verkar ju vara ett riktigt bra pris för den luren!

Vad har du för orderstatus?

Permalänk
Medlem

De var ju typiskt att man skulle missa G3:, gick in vid 21-tiden och då var den väck.
Sitter på en SGSII som börjar bli allmänt jobbig nu, så de hade varit nice att få den telefonen för det priset..

Aja, bättre lycka nästa gång!

Visa signatur

|| Chassi Fractal Design Define R3 || PSU Corsair 650W modular || MOBO MSI Z68A-GD65 (G3)|| CPU Intel® Core™ i7 2600k
|| GPU
Sapphire Nitro R9 390 || Minne 8GB Corsair XMS3 DDR3 @ 1600MHz || SSD Samsung 830 256GB|| OS Win 10 Pro || Gear Dell U2412M, Samsung 226BW || Logitech G500 || Corsair K70|| ATH-M50x <3 ||

Permalänk
Skrivet av anon5930:

Tack, provade att ringa UPS (som har en galet störande slinga när man köar för övrigt) men de stängde innan jag fick svar. Nytt försök imorgon då.
Den borde inte skickas tillbaks ännu utifrån infon jag får ur deras sida, utan leveransen fördröjs. Förhoppningsvis.

Med dina erfarenheter så förblir min uppfattning att Posten är det ända fraktbolag som faktiskt klarar av att leverera försändelser till privatpersoner. Schenker och speciellt DHL gör det då inte enligt min erfarenhet. Hade inte varit dumt om man faktiskt kunde välja fraktbolag på försändelser eller iallafall låta övriga bolag få ansvara till svenska gränsen för att sedan låta Posten ta över i landet.

Det som är inplastat bör vara nytt, kablage och liknande är nog begagnat. Det är ju lagade prylar och inte helt nya trots allt.

Enligt mig så är Schenker nr1, DHL har jag ej stor erfarenhet av och Posten slarvar bort ens paket.

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk

Tips om en bra sida som säljer iPad Air 128gb Wifi till normalpris? köpte min från företag för 4300kr inkl. Frakt vid realese dagen.

Prisjakt visar 5300kr, Blocket och Tradera vill de ha samma beg som jag köpte ny.

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Medlem

LG G3, jag funderar på om det var skam för att försäljningen gick lite för fort. Direkt vid kl. 20:00 hade den slagit om till 50+ från 100+. Sen tog det inte mer än 10 men och lager var 25+. Tur att jag gjorde direktbetalning och fick bekräftelsemail

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag ringde el giganten och hon sa då att jag skulle få en telefon

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Inaktiv

LG G3 Smartphone 32 GB (guld)LG G3 Smartphone 32 GB (guld) Orderstatus: Skickad

Permalänk
Medlem
Skrivet av PsychedelicZ:

LG G3 Smartphone 32 GB (guld)LG G3 Smartphone 32 GB (guld) Orderstatus: Skickad

Antar du tog express, jag tog gratis frakten.;)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MasteraCe:

Antar du tog express, jag tog gratis frakten.;)

Skickades från m.sweclockers.com

Tog gratis också

Permalänk
Medlem
Skrivet av XFTality:

Massdrop har Audio Technica M50x för 1000:- inkl frakt. Närmaste konkurrent ligger på 1450:-. 7 dagar kvar på erbjudandet!

https://www.massdrop.com/buy/audio-technica-ath-m50x-headphon...

"This drop has ended"

Sedan tillkommer ju moms, tull och postens hanteringsavgift, ca 350 kr. (Jag antar att massdrop är hemmahörande i US of A.)

Permalänk
Medlem
Skrivet av PsychedelicZ:

Tog gratis också

Oj va? så fort har det då aldrig gått för mig när jag tagit gratisfrakten

Nåja hoppas verkligen jag får en telefon nu, annars får dom fan lösa det ;D

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Lite svinigt att det börjar poppa upp splitter nya guldfärgade LG G3: s på blocket nu, undrar vart de kommer ifrån..

Visa signatur

|| Chassi Fractal Design Define R3 || PSU Corsair 650W modular || MOBO MSI Z68A-GD65 (G3)|| CPU Intel® Core™ i7 2600k
|| GPU
Sapphire Nitro R9 390 || Minne 8GB Corsair XMS3 DDR3 @ 1600MHz || SSD Samsung 830 256GB|| OS Win 10 Pro || Gear Dell U2412M, Samsung 226BW || Logitech G500 || Corsair K70|| ATH-M50x <3 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av PsychedelicZ:

Tog gratis också

Stod fortfarande Ingen leverans imorse så ringde dit, nu säger han att jag inte hann få nån telefon.. han skulle återkomma senare när han pratat med lagret

Tycker fan dom får fixa detta nu, speciellt när jag blev lovad en telefon igår

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MasteraCe:

Stod fortfarande Ingen leverans imorse så ringde dit, nu säger han att jag inte hann få nån telefon.. han skulle återkomma senare när han pratat med lagret

Tycker fan dom får fixa detta nu, speciellt när jag blev lovad en telefon igår

Tråkigt för dig! Men kanske inte lika tråkigt för mig som fick min telefon idag och tro fan att den inte är i perfekt skick!
Nä! Ett jävla jack på bakstycket!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MasteraCe:

Stod fortfarande Ingen leverans imorse så ringde dit, nu säger han att jag inte hann få nån telefon.. han skulle återkomma senare när han pratat med lagret

Tycker fan dom får fixa detta nu, speciellt när jag blev lovad en telefon igår

Jag pratade också med elgiganten nyss. Min order var iaf bekräftad trots att det står ingen leverans. Det skulle ta 3-5 arbetsdagar att skicka vilket blir tidigast idag +1 dags leverans för mig (i vanliga fall).
Jag frågade om det fanns telefoner till alla och han svarade att "Så länge den fanns i lager när man beställde så kommer man att få en telefon", jag frågade om man var garanterad det och han svarade "ja, om orderna har gått igenom (antar bekräftelsemail).
Så alla som har fått ett bekräftande mail kommer att få telefonen, sedan om de skulle ta slut så antar jag att de skickar den senare alternativt i en annan färg.